למען האהבה: הגבולות שאתם חייבים להציב במערכת היחסים שלכם. Fotolia

למען האהבה: הגבולות שאתם חייבים להציב במערכת היחסים שלכם

נמצאים במערכת יחסים כבר תקופה? או לחילופין, הרגע נכנסתם לאחת כזאת? במידה והתשובה היא כן, יש משהו חשוב ובסיסי שאתם חייבים לעשות - להציב גבולות בזוגיות. לא יודעים איך ועל אילו גבולות מדובר? הכתבה הבאה בשבילכם

מערכות יחסים הן דבר שמחייב גבולות. במקרים רבים יוצא לנו להיתקל במצבים שלא בהכרח היינו רוצים להתמודד איתם בחיי היומיום, אבל אנחנו סובלים אותם, למען בני הזוג. פעמים רבות הדבר לגיטימי, התפשרות למען האחר היא הוקרה יפה למען בני הזוג. אך מתי עובר הגבול? מתי חייבים להציב גבולות אדומים שאין לעבור אותם? ואילו גבולות בכלל צריך להציב בזוגיות? כל התשובות בכתבה הבאה.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

מתי צריך להציב גבולות?

בכל מקום בחיינו חשוב להציב גבולות. בין אם מדובר במערכת היחסים שלכם ובין אם במקום הלימודים, חברים, חוגים, מקום התנדבות ועוד. כל אדם צריך לדעת מהם הקווים האדומים שלו. ייתכנו מקרים בהם הצבתם גבולות גם בלי להבחין בכך. זה יכול להיות שעה מסוימת שבה אתם הולכים לישון ואין לעבור אותה, או ייחס מסויים שאתם לא מוכנים לקבל מהקרובים אליכם. גבולות הם כל התנהגות או צורת חיים שאתם לא מוכנים לקבל, וזה תקף גם לגבי הפרטנר שלכם בזוגיות.

חשוב להציב גבולות בכל מערכת יחסים. חשוב לדעת מה אתם לעולם לא תעשו, איזה התנהגות לעולם לא תקבלו ועד כמה תסבלו בשביל בני הזוג. גם אם אתם נמצאים במערכת יחסים כבר תקופה, זה מעולם לא מאוחר מידי להציב גבולות. כמו כן, גם אם אתם חושבים שיש לכם גבולות ושהם ברורים לכם, חשוב שתבררו שגם בני הזוג מודעים אליהם ומאמינים בהם - לא בטוחים? דברו איתם ודאגו לתיאום ציפיות וגבולות.

חשוב לתאם עם בני הזוג גבולות
חשוב לתאם עם בני הזוג גבולות © צילום: Fotolia

אילו גבולות חשוב להציב?

גבולות הדיבור- אחד הגבולות החשובים ביותר שצריך להציב בזוגיות זהו גבול הדיבור. כלומר, חשוב להציב גבולות מבחינת נושאי הדיבור, אם למשל יש נושא רגיש, יש לעדכן את בן הזוג ולבקש את התחשבותו. גבולות דיבור נוספים יכולות להיות מילים או תגובות מסוימות שאתם לא מוכנים לקבל מבני הזוג, אנשים שאתם מעדיפים פחות להזכיר וכדומה. כל עניין מילולי שאתם מעדיפים להימנע ממנו חשוב שתציבו אותו כגבול.

גבולות המגע- זהו הגבול החשוב ביותר מבין כל הגבולות - גבול המגע. במערכת יחסים חובה לשתף את בני הזוג בגבולות המגע שלכם. אתם חייבים להבהיר להם מה אתם מסכימים לעשות ומה לא, מה מותר ומה אסור מבחינתכם. כל עוד הגבול הזה קיים ושני הצדדים מודעים אליו, הסיכוי שהוא יופר פוחת משמעותית. הצבה של גבול זה חשובה מאוד להמשך היחסים בין בני הזוג ולכן אין לוותר עליו!

גבולות התקשורת- בכל מערכת יחסים קיימת תקשורת, התקשורת יכולה להיות מבוססת על פגישות, התכתבויות, שיחות טלפון או שילוב של הכל. בכל אחד מהמקרים, חשוב שתציבו את הגבול המתאים - מתי התקשורת לגיטימית ומתי מוגזמת. מה הכוונה? לדוגמא- אתם מתכוננים למבחן גדול אך במקביל, בני הזוג שלכם רוצים להיפגש איתכם באותו היום, מה תעשו? תוותרו על המבחן? תאכזבו את בני הזוג? אז כדי להימנע מהדילמה המביכה, חשוב לקבוע מראש עם בני הזוג מה עושים בכל סיטואציה. אם מדובר בדילמת המבחנים למשל, תוכלו לקבוע כי לפני כל מבחן גדול לדוגמא, אתם לא נפגשים אחד עם השני ורק מדברים בטלפון למשך זמן מוקצב. הצבת גבול זה יעזור לכם להימנע מבעיות בלימודים או לחילופין עם בני הזוג- ניצחון לשני הצדדים, לא כך?

עם כמה שזה קשה, נסו לקבוע גבולות לגבי התקשורת שלכם © צילום: Shutterstock 

מה לעשות כשבני הזוג עוברים את הגבול?

במידה ובני הזוג שלכם אינם מכבדים את הגבולות שלכם ועוברים עליהם באופן שיטתי, יש לעשות תחילה שיחת ריענון בנושא. נסו תחילה להזכיר להם מדוע הגבולות כל כך חשובים לכם ואת הסיבה שהם משפיעים לטובה על הזוגיות שלכם, כמו כן, חזרו איתם על הגבולות למקרה ששכחו. במידה והשיחה הזו אינה עוזרת, ייתכן כי תאלצו להשתמש ב"תותחים כבדים" ואולי אף להתחיל לחשוב על פרידה. תזכרו שמי שאוהב אתכם יכבד אתכם ואת הגבולות שלכם, לעולם אל תישארו עם אדם שגורם לכם סבל וצער, מגיע לכם את הכי טוב שיש.

בהצלחה!

תגובות