בלי סודות: "לא מצליח להשלים עם זה שאני לא הראשון שלה". Fotolia

בלי סודות: "לא מצליח להשלים עם זה שאני לא הראשון שלה"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

"לא מצליח להשלים עם זה שאני לא הראשון שלה"

בן 18 שואל: "אז ככה, אני בן 18 ויש לי חברה בת 16. היא הראשונה שלי, אבל אני לא הראשון שלה. היא שכבה עם מישהו במשך שנתיים, והיה לה עוד שני אקסים שהיא הייתה איתם חודש ושכבה איתם. זה ממש מפריע לי כי היא הראשונה שלי, אז הייתי רוצה גם להיות הראשון שלה. אני כל הזמן מרגיש עצוב בגלל שאם היינו הראשונים אחד של השני היה יכול להיות יותר כיף, ואני בטוח שהייתה יותר אהבה ויותר התלהבות אחד מהשני. זה מה שאני מרגיש והייתי מאוד רוצה לשחרר מהמחשבה הזאת כי אני מרגיש תמיד עצוב, לפעמים גם עצבני, ומדבר איתה גם בזלזול. היא לא אשמה בכלום זה רק אני שלא מוכן לקבל"

תשובת היועצת: "שלום לך, אני שמחה שפנית אלינו. אני יכולה להבין את ההרגשה הלא טובה שלך והאכזבה שאתה מבטא שאינך הבחור הראשון שמקיים יחסים עם חברתך. היא הראשונה בשבילך אבל אתה אינך הראשון עבורה. חשוב לי שתדע שהרגשות שאתה מבטא הם נורמליים וטבעיים. אתה כותב שזה ממש מפריע לך, שאתה עצוב בגלל זה, עצבני ואפילו מדבר איתה בזלזול למרות שאתה יודע שהיא לא אשמה. אתחיל בנקודת מבט חיובית, חברתך נמצאת איתך עכשיו, ויש ביניכם קשר קרוב, זה מצוין לא כן? חשוב לי לציין שזה גם טבעי לגמרי ונורמלי שחברתך כבר קיימה יחסי מין ואתה לא. כל אחד והקצב שלו. אנחנו כבני אדם מאד שונים אחד מהשני וזה בסדר גמור. כדי להשתחרר מהמחשבות  המפריעות, אני ממליצה לך לשתף אותה ברגשות שלך בנושא. דיבור עם אדם קרוב, משחרר ותקשורת טובה עם בת הזוג שלך צריכה לקרב בינכם וליצור הבנה משותפת. תשאל אותה איך היא מרגישה כלפיך כשהיא יודעת שהיא הראשונה עבורך ושלפניך היו לה כבר יחסי מין עם קודמים. שתף אותה בהרגשה הלא טובה שלך שאתה לא הראשון שלה ושאין הדדיות בקטע הזה ביניכם. שיחות שנובעות מהלב עשויות לעזור. בנוסף, נסה לבנות איתה מערכת יחסים של מתן כבוד, דאגה, אכפתיות. תראה מה אתה יכול לתרום למערכת היחסים כדי שהיא תרגיש טוב. שתף אותה במה חשוב לך במערכת היחסים שלכם ואולי כך אפילו תוכל ללמוד מהניסיון שלה. בנוסף לכך, אני ממליצה לך לבדוק עם עצמך- מה יש שם שכל כך מרגיז אותך שאינך הראשון שלה, שגורם לך לכל התגובות הרגשיות השליליות שאתה מתאר. אם אני יכולה רק להוסיף נקודת מבט רחבה יותר, החברה מחנכת אותנו שהגבר צריך להיות בעל ניסיון יותר מאשר האישה, אבל לא זו האמת, כי אם אנחנו חיים היום בעולם שבו שני המינים שווים, הרי זה לא מה שהופך אותך לטוב או לא טוב. חוסר הניסיון שלך אינו מעיד על איזה חבר אתה וכמה שיש לך לתת ולתרום למערכת היחסים. מאחלת לך הצלחה. אתה מוזמן לפנות לדלת פתוחה שוב בכל שאלה או להיכנס לאתר האינטרנט שלנו: https://www.opendoor.org.il/

 

© צילום: Fotolia

"החברות צוחקות על זה שעוד לא קיבלתי מחזור"

בת 13 שואלת: "שלום, עוד שבועיים אני בת 13 ויש לי שאלה: עוד לא קיבלתי מחזור. כל החברות שלי קיבלו והן צוחקות עליי יום יום. אמא שלי, אם אני לא טועה, קיבלה גם בגיל 13, ואין לי אחות"

תשובת היועצת: "שלום, אני מאוד שמחה שפנית אלינו ושאת סקרנית ואחראית לגופך. ראשית, חשוב לדעת כי לכל אחת קצב התפתחות משלה וכל אחת עוברת את שינויי גיל ההתבגרות בזמן שלה וזה נורמלי וטבעי. בגיל 13 זה מאוד תקין ונורמלי שעדיין לא קיבלת מחזור. אני מבינה שהחברות שלך מתגרות בך ו"צוחקות" עליך שעדיין לא קבלת מחזור, וחבל שכך. חבל שהן אינן רגישות לעובדה שאת מרגישה שונה מהן ושלך זה מציק וכואב. מציעה לך, שאם יש בך את הכוח לעמוד מולן, תאמרי להן שזה לא לעניין שכך הן מתנהגות, ושאם הן רואות עצמן כחברות, את מצפה מהן לתמיכה ולקבלה מלאה שלך, כפי שאת, ולא להתנשאות וללעג. כמו שלא מגיע להן שום פרס על כך שהן כבר קיבלו מחזור, תהליך טיבעי שהן לא עשו שום דבר לטובתו, כך לא מגיע לך שום גינוי על כך שאת עדיין לא קיבלת מחזור. כשתקבלי מחזור, תתחיל הפרשה כהה שיכולה להיות בגוונים של חום או אדום מאיבר המין שלך שתלך ותעשה אדומה יותר במהלך המחזור. כשתקבלי, תדעי שקבלת. ממליצה לך להחזיק בתיק פד בשקית ניילון, כך שאם פתאום תקבלי, יהיו לך אמצעים להתמודד עם זה. ממליצה לך לחיות את חייך בשמחה ולא להיות במתח או בציפיה מתמדת למחזור, ובטוחה שהכול יגיע בעיתו ויסתדר. מקווה שעזרתי לך. את מוזמנת לפנות שוב אלינו ל"דלת פתוחה"- מרכז שמייעץ לבני נוער בכל מה שקשור לזוגיות, מיניות ואהבה. מוזמנת לפנות בכל שאלה או להיכנס לאתר האינטרנט שלנו: https://www.opendoor.org.il/

© צילום: Fotolia

"הפעם הראשונה הייתה מביכה"

בן 17 שואל: "היי, אני בן 17, אתמול אני וחברה שלי קיימנו יחסי מין בפעם הראשונה. זה היה מאוד מביך כי המון פעמים לא הצלחתי למצוא את האיבר מין שלה, ולא הצלחתי לגמור. עשינו הפסקה, ואז בניסיון השני היה הרבה יותר טוב, אבל היה שלב שבו האיבר שלי לא עמד. בעיקרון צחקנו על המצב אחרי זה, אבל קצת הרגשתי בפנים שלא סיפקתי את מה שהייתי צריך. יש לי השערה שלא הצלחתי להגיע לאורגזמה בגלל שכשאני מאונן אני מאונן מהר, אולי בגלל זה הייתי רגיל אך אני לא יודע בוודאות. מה עליי לעשות במצב הזה?"

תשובת היועצת: "שלום, אני מאוד שמחה שפנית אלינו. אתה מתאר מצב שהוא מאוד נורמלי. הפעמים הראשונות יכולות להיות מביכות (ולרוב האנשים הן באמת כאלה). הדרך היחידה להתמודד עם זה היא לתת לזמן ולניסיון לעשות את שלהם ולתקשר עם הפרטנרית שלך: "ככה?" "שם?" "יכולה לכוון אותי?" וכו'. נשמע שהתקשורת שלך ושל חברה שלך מעולה! אני שמחה שהייתה אוירה טובה ושהצלחתם להתמודד עם המבוכה בעזרת צחוק. חבל שהרגשת שלא סיפקת מה שהיית צריך. מה זה בעצם "מה שצריך"? החברה שלנו מחשיבה זקפה, חדירה וגמירה של הגבר כ"יחסי מין אמיתיים" וכל שאר הדברים כאילו לא נחשבים וחבל. בנות יכולות להתענג ממגע בדגדגן ומדברים נוספים חוץ מחדירה. הדברים שבאמת חשוב שתספק במיניות עם מישהי זה תקשורת, אוירה טובה, הקשבה ורצון לענג ולהתענג. נשמע ממה שאתה מתאר שהיו לכם את הדברים האלה אז אתם ממש בדרך הנכונה. מה שנשאר לכם עכשיו זה רק להכיר את הגוף אחד של השנייה, להתחיל להרגיש בנוח, להוריד לחץ ולהבין שאול זה לא יהיה מושלם בכמה פעמים הראשונות, וזה בסדר! לגבי מה שסיפרת על התיאוריה שלך עם האוננות- זו תיאוריה שיש בה אמת. הדרך שבה אנחנו מאוננים היא הדרך שבה הגוף שלנו מתרגל לעונג, לכן אם תאונן חזק ומהר - הגוף יתרגל לגירוי מהסוג הזה וגירויים יותר עדינים יהיו לו לא מספיקים. יש שני דברים שיכולים לעזור בדבר הזה: דבר ראשון תתחיל עם עצמך תהליך של להתרגל מחדש למגע חדש- נסה לאונן עם פחות לחץ, יותר באיטיות ולנסות להחזיק זמן ארוך יותר, עם דמיון (ולא פורנו). דבר שני, אתה יכול לשתף את הפרטנרית שלך מה ואיך נעים לך שהיא נוגעת בך (וגם לשאול איך ומה נעים לה). למרות שזו היתה הפעם הראשונה שלך ושל חברה שלך, עוד יהיו לך הרבה פעמים ראשונות מיניות בחיים- כל פרטנרית שתהיה לך היא עולם חדש ויכול להיות שתהיה מבוכה וייקח זמן ללמוד את הגוף אחד של השני ולהרגיש בנוח. בנוסף, מאוד חשוב שתשתמשו באמצעי מניעה כדי למנוע הידבקות במחלות והריון לא רצוי. הסברים על אמצעי המניעה והשימוש בהם אפשר למצוא כאן: https://www.opendoor.org.il/ בהצלחה!"

"דלת פתוחה" הוא מרכז הנותן ייעוץ לבני הנוער בכל הקשור לאהבה, גיל ההתבגרות ומיניות. ניתן לקבל ייעוץ ותמיכה בסניפי דלת פתוחה או באתר האינטרנט https://www.opendoor.org.il/.

תגובות