בלי סודות: "רוצה להיות איתו, אבל הוא לא מחפש קשר רציני". Shutterstock

בלי סודות: "רוצה להיות איתו, אבל הוא לא מחפש קשר רציני"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

"רוצה להיות איתו, אבל הוא לא מחפש קשר רציני"

בת 15 שואלת: "היי, אני בת 15 ואני צריכה עזרה. אני דלוקה על מישהו כבר זמן מה והוא בדיוק יצא לפני שבועיים מזוגיות של שנתיים. אני ממש רוצה אותו, אבל הוא לא מחפש קשר רציני כרגע. חברות שלי אומרות לי לשחרר אבל יש לי תקווה שהוא ישכח מהזוגיות שהייתה לו, ואולי כשהוא יחפש זוגיות הוא יהיה בקטע שלי. הוא שואל מה שלומי ואמר לי שאני יפה, אני מתלבטת אם להמשיך להתכתב איתו ולעזור לו לשכוח מהאקסית. מה לעשות?"

תשובת היועצת: "שלום לך, אני שמחה שפנית אלינו. זה מאוד טבעי שאת מתעסקת ומתעניינת בקשרים זוגיים, והמצב שאת מתארת אכן נשמע מבלבל. אך כשמדובר ביחסים בין שני אנשים, אין דרך פעולה אחת נכונה. לכל דרך בה תבחרי יכולות להיות יתרונות וחסרונות. מצד אחד אכן יכול להיות שבחור שסיים זוגיות ארוכה יהיה חסר פניות רגשית ולא ירצה קשר רציני, אך זה לא בהכרח המצב ולא כדאי להסיק מסקנות. יכול להיות שהוא כן ירצה קשר רציני, גם אם לא עכשיו אולי בהמשך. קשה לי להמליץ לך כיצד לנהוג כי בהחלט זה תלוי בבחור שבו את מתעניינת ובך.  לכן אני אמליץ לך על שתי אפשרויות. האחת- לקחת קצת את הזמן ולראות איך דברים מתפתחים, אולי תמשיכי לקבל ממנו מסרים שהוא מעוניין כרגע במערכת יחסים ואז תשאלי אם הוא מעוניין במערכת יחסים איתך. השנייה- אם מרגיש לך בנוח לדבר איתו בפתיחות, לשאול אותו האם הוא מעוניין בקשר רציני או לא, ולפי כך להחליט מה את רוצה. מאוד חשוב שבתהליך כזה תהיי קשובה לעצמך ותבררי בכל שלב מה מתאים לך ולפעול לפי זה. שיהיה הרבה בהצלחה".

© צילום: fotolia

"מתי אקבל מחזור בפעם השנייה?"

בת 13 שואלת: "היי, קיבלתי מחזור לפני חודש ושבועיים בפעם הראשונה ומאז לא קיבלתי שוב. לפני כמה ימים הלכתי לשירותים והיה לי על התחתון מעט דם עם הפרשה, גם כשניגבתי. באותו שבוע היו לי כאבי בטן כמו שיש מחזור. זה נורמלי? מתי אני אקבל בפעם השנייה?"

תשובת היועצת: "שלום לך, את נמצאת כעת בגיל ההתבגרות, זהו גיל בו הגוף עובר שינויים רבים. בשנים הראשונות מחזוריות הווסת יכולה להיות בלתי סדירה, עם הפסקות ארוכות בין הווסתות. יכול להיות שייקח לגוף שנתיים ואפילו יותר להפוך את הווסת לקבוע. לאורך השנים הווסת (הדימום) תשתנה ויהיה ארוך וסדיר יותר. כאשר המחזור מתייצב, אצל רוב הנערות הדימום (הווסת) מופיע פעם בחודש, בערך כל 28 ימים. אצל חלק מהבנות הדימום מופיע מוקדם או מאוחר יותר (המחזור ינוע בין 21 ל- 35 ימים). כמו כן, משך הדימום יכול להשתנות ולנוע בין 3 ל-7 ימים, וגם עוצמתו אינה אחידה ויכול להיות דימום קל (כמו שתיארת) ועד דימום כבד. כל זה משתנה מנערה לנערה או מאישה לאישה. כמובן שאם את מוטרדת מכך אני מציעה לך לפנות לרופא/ת הנשים בקופת החולים שלך, אני בטוחה שהיא תשמח לבדוק אותך ולענות לך על כל שאלה. שיהיה הרבה בהצלחה".

© צילום: shutterstock

"האם זוג בנות יכולות להידבק במחלות מין?"

בת 14 שואלת: "שלום, רציתי לדעת- האם זוג בנות שמקיימות יחסי מין יכולות להידבק במחלות מין? תודה מראש"

תשובת היועצת: "שלום לך ותודה שפנית אלינו. קודם כל, מחלות מין הן מחלות מדבקות אשר עוברות דרך מגע ונוזלי גוף (הפרשות מאיברי מין, דם ורוק). מגע יכול להיות של איבר מין באיבר מין או של פה באיבר מין (לדוגמא- הרפס). אפשר להידבק במחלות מין ביחסי מין מכל הסוגים, כולל בין שתי נשים. כדי להגן מפני מחלות מין, מומלץ להשתמש באמצעי מניעה שמפריד בין איבר מין לאיבר מין ואיבר מין לפה. עם זאת, לא קיימים אמצעי מניעה יעילים לכל המחלות, לכן מומלץ להיבדק לפני שנכנסות לקשר מיני. במקרה של יחסים בין שתי נשים, אפשר להשתמש בסכר אוראלי, הוא מגן מהדבקה של איבר מין ופה. חשוב לדעת- לא תמיד קיימים סימנים מורגשים למחלות מין ויכול להיות שהחולה לא מודע שהוא חולה. בנוסף, חשוב להדגיש שחלק ממחלת מין מתגלות בבדיקה רק 3 חודשים אחרי ההדבקה. מומלץ מאוד להיבדק. אפשר להיבדק בקופת חולים בבדיקה פשוטה ע"י הפניה מרופא המשפחה או רופאת נשים, ואפשר להיבדק בצורה אנונימית וחסויה במרפאת לוינסקי בתל אביב. שיהיה הרבה בהצלחה".

"דלת פתוחה" הוא מרכז הנותן ייעוץ לבני הנוער בכל הקשור לאהבה, גיל ההתבגרות ומיניות. ניתן לקבל ייעוץ ותמיכה בסניפי דלת פתוחה או באתר האינטרנט https://www.opendoor.org.il/.

תגובות