בואו לגלות: האם אתם בזוגיות רק כי אתם חוששים להיות לבד?. צילום: Shutterstock

בואו לגלות: האם אתם בזוגיות רק כי אתם חוששים להיות לבד?

מרגישים בודדים בלי בני הזוג? נוטים להזניח את המשפחה והחברים עבורם? ייתכן שאתם נמצאים בזוגיות רק כי אתם חוששים להיות לבד. מתלבטים? אספנו עבורכם מספר טיפים שיעזרו לכם לגלות האם אתם בזוגיות רק כי אתם מפחדים להיות לבד

חלק גדול, אם לא עיקרי, בנושא הזוגיות הוא הביחד. בזוגיות, אנחנו נמצאים המון עם בני הזוג שלנו, מבלים איתם שעות רבות וחווים חוויות אינספור ביחד. הדגש כאן הוא על להיות אחד עם השני - וזה אחד הדברים הכיפיים ביותר בזוגיות. אבל, כשנכנסים לזוגיות, צריך לבדוק עם עצמנו אם אנחנו באמת בשלים לזוגיות, או שאנחנו פשוט צמאים לביחד הזה ופשוט לא רוצים להיות לבד. בכתבה הבאה אספנו עבורכם מספר טיפים שיוכלו לעזור לכם לברר זאת עם עצמכם - האם אתם נמצאים בזוגיות כי אתם חוששים להיות לבד.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

אתם מרגישים בודדים בלי בני הזוג שלכם

אם אתם חווים את ההרגשה הזו, אמורה להידלק לכם נורה אדומה ראשונה. ברגע שאתם מרגישים שבני הזוג שלכם הם ״המפלט היחידי״ שלכם מהבדידות, ככל הנראה הגיע הזמן לעשות "חושבים". זוגיות אמורה להיות חלק מהחיים ולא החיים עצמם - בני הזוג יכולים להיות האדם החשוב ביותר עלי אדמות עבורכם, אבל הם לא אמורים להיות האדם היחיד עלי אדמות עבורכם. חשוב להבין את ההבדל בין השניים, ולשים לב אם הזוגיות שלכם בריאה ותופסת את המקום הנכון עבורה בחייכם. 

אתם לא בטוחים מה אתם מרגישים כלפי בני הזוג שלכם

הרגשה נוספת שאמורה להדליק אצלכם נורה אדומה היא חוסר ידיעה של מה אתם מרגישים כלפי בני הזוג שלכם. הכוונה היא כזו: אם אתם לא לגמרי בטוחים שיש בליבכם אהבה גדולה ואמיתית כלפי בני הזוג, אולי אתם צריכים לחשוב על הסיבה שאתם נמצאים איתם. במקרים מסוימים, זה "נוח" להיות בזוגיות כי כך מקבלים את ה"ביחד" הזה שרבים משתוקקים אליו. זו הרגשה שיש על מי להישען ושיש מישהו שיפיג עבורנו את הבדידות. אם גם בכם יש תהיות כפי שציינו, או אפילו זיק של הזדהות, אולי הגיע הזמן לעשות שיחה עם עצמכם.

© Fotolia

בני הזוג שלכם תופסים חלק עיקרי משגרת היומיום שלכם

אם הזנחתם תחביבים, אתם רואים פחות את המשפחה / חברים ומבלים הרבה יותר עם בני הזוג שלכם - סימן שיש לכם סדר עדיפויות ברור מאוד, והוא עשוי לעורר מעט חשש. חשוב לדעת שזה מאוד הגיוני שאם אתם חוששים להיות לבד, תעשו כל שביכולתכם כדי לא להרגיש כך. אם אכן אתם נמצאים בזוגיות כדי לא להיות לבד, הגיוני שתמלאו את כל היום שלכם בעיקר ב"תרופה" להרגשה הזו - בני הזוג שלכם. נסו לחשוב עם עצמכם אם אכן אתם מבלים המון זמן עם בני הזוג שלכם, ולאחר מכן תנסו להסיק מסקנות לגבי האם זה מה שעושה לכם באמת טוב, או אם זו רק תרופה כדי לגרום לחששות שלכם לדעוך.

בני הזוג שלכם הם יותר כמו הפסיכולוגים שלכם מאשר חברים שלכם

תחשבו רגע עם עצמכם - האם השיחות שלכם עם בני הזוג שלכם מתמקדות בעיקר בבעיות שלכם או של בני הזוג שלכם? האם אתם תופסים את עצמכם מדברים עם בני הזוג שלכם בעיקר על הקשיים היומיומיים שלכם, הפחדים שלכם והחששות שלכם? אם כן, אז אולי אתם נמצאים איתם בעיקר כדי שיעזרו לכם להתמודד עם כל הבעיות הללו. תחשבו עם עצמכם אם אתם נמצאים עם בני הזוג שלכם משום שאתם רוצים להיות בזוגיות עם אדם שאתם אוהבים, או משום שאתם צריכים כתף תומכת שתעזור לכם להתמודד עם הבעיות שלכם עצמכם.

© צילום: fotolia

אתם מפחדים לאבד את בני הזוג שלכם

במידה ואתם נמצאים עם בני הזוג שלכם מהסיבה שאתם חוששים להיות לבד, יכול מאוד להיות שתתעסקו הרבה במהלך היום בפחד לאבד אותם. אם הם מהווים ״תרופה״ לחשש הזה שלכם, אז הגיוני שתפחדו מאוד לאבד אותם כי אז תאבדו גם את רשת הבטחון שהם מספקים לכם. על כן, במידה ואתם יכולים למצוא את עצמכם בשורות הללו, תעשו חושבים עם עצמכם - האם אתם נמצאים בזוגיות שנכונה לכם או האם אתם נמצאים בזוגיות שרק עוזרת לכם לדחוף את החששות שלכם לארון חשוך. 

בהצלחה!

תגובות