נמצאים במערכת יחסים? כך תהפכו לבני זוג קשובים יותר. Fotolia

נמצאים במערכת יחסים? כך תהפכו לבני זוג קשובים יותר

תקשורת היא אחד הדברים הכי חשובים במערכות יחסים. ומה יותר חשוב בתקשורת מאשר הקשבה הדדית? בכתבה הבאה אספנו עבורכם את כל הטיפים שיעזרו לכם להפוך לבני זוג קשובים יותר

מצאתם את עצמכם פחות מקשיבים לבני הזוג כשהם מדברים? זה בסדר, זה קורה לכולנו. אבל מה אפשר לעשות לגבי זה? איך אפשר להפוך לבני זוג קשובים יותר? זה לא כזה קשה כמו שזה נשמע! עקבו אחרי הטיפים בכתבה הבאה ותמצאו את התשובות לשאלות הללו.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי: 

ראשית היו מודעים לעצמכם בשיחה

הצעד הראשון בהקשבה נכונה הוא מודעות. ברגע שתהיו מודעים לעצמכם, למה שיוצא לכם מהפה, לאינטראקציה בניכם לבין בני הזוג שלכם - תצליחו גם להקשיב יותר טוב לצד השני. נסו לוודא שאתם נותנים גם לצד השני לדבר ולהביע את דעתו, ושאתם לא היחידים המשתתפים בשיחה.

נסו לא לפתוח משפטים עם המילה "אני"

קחו על עצמכם אתגר בימים הבאים ונסו כמה שפחות להשתמש במילה "אני" בתחילת משפט. אתם יכולים להגיד "אני" באמצע במשפט או בסופו, אבל נסו להשתדל לא לפתוח ככה משפטים. למה? זה פשוט- זה יגרום לכם יותר להקשיב לצד השני. 

© צילום: Getty Images

במקום לחשוב על המשפט הבא, תקשיבו באמת

כדי להקשיב יותר טוב לבני הזוג, אבל באמת, תנסו כמה שפחות לחשוב על המשפט הבא שלכם בשיחה אלא לענות בהתאם למה ששמעתם שהם אומרים, כלומר, להקשיב למה שיש לצד השני לומר. בצורה זו תוכלו להקשיב יותר טוב וגם ליצור תקשורת הדדית ובריאה בניכם.

זכרו! אתם לא חייבים למצוא פתרונות

כשמישהו מספר לנו שיש לו בעיה, בייחוד אם מדובר בן או בת הזוג שלנו, אנחנו נוטים ישר לחפש עבורם פתרונות. "אז תעשה ככה…", "אולי תעשי ככה…" - כל אלו מיותרים. במקום כל הזמן לחפש פתרונות לבעיות שלהם, נסו פשוט להקשיב למה שיש להם לומר, לפעמים זה הפתרון לכל הבעיות.

תגובות