זוגיות בצבא: כך תתמודדו עם כל הקשיים. דובר צהל

זוגיות בצבא: כך תתמודדו עם כל הקשיים

מרגישים שהזוגיות שלכם הייתה בשיא ופתאום כשאחד מבני הזוג התגייס לצבא, התחלתם להרגיש אבודים בעקבות ריבים שנוצרו במהלך התקופה הזו? מנסים "למצוא את עצמכם" מחדש בקשר? אם התשובה היא כן, הכתבה הבאה היא בדיוק בשבילכם כי אספנו עבורכם מספר דרכים שיעזרו לכם לפתור את כל הבעיות

במהלך חיינו אנחנו מתבגרים ועוברים מסגרות שונות ואחרי שכבר סיימנו את המרתון למידה לבגרויות, הצבא הופך להיות היעד הבא - מסגרת חדשה ואף מאתגרת. זכרו כי ההתמודדות לא תהיה פשוטה ולפעמים יכולים להיווצר מחלוקות וקשיים גם במערכת היחסים. לכן, לפני שאתם נכנסים לזוגיות בתקופה זו, קחו רגע ובדקו עם עצמכם: עד כמה זה חשוב לכם להיכנס לזוגיות / להמשיך קשר זוגי במהלך הצבא? אם בחרתם "ללכת" על זה, הכתבה הבאה תוכל לעזור לכם להתמודד עם כך בצורה הכי טובה ובוגרת שיש. בהצלחה!

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

קנאה

במהלך השירות אנחנו נשרת עם המון אנשים מכל מיני מינים. בעקבות זאת, יכול לקרות מצב של קנאה שאינה בריאה למערכת היחסים שלכם. למשל, דמיינו שאתם נלהבים ורוצים לספר חוויות מהצבא לבני הזוג ומה שהם רק חושבים זה למה דיברתם עם אותו בחור/ה? מה בדיוק היה שם? או במילים אחרות - ירגישו מעט מאויימים. לכן, חשוב שתקבעו מראש, מתי עובר הגבול של הקנאה בכדי לא להזיק לקשר שלכם. בנוסף, זכרו כי צריך לעשות את ההפרדה בין קנאה טובה לבין קנאה מזיקה ולא בריאה. המלצה שלנו: דברו לפני כן עם בני הזוג בכדי להבהיר להם את מקומם וכדי שיבינו שהכל בסדר ושהם לא "יאבדו" אתכם, גם אם תדברו עם אנשים אחרים. 

© adobestock (אילוסטרציה)

זמן פנוי

כמו שוודאי שמעתם, הצבא מקציב לנו זמן מסוים שבו אנחנו יכולים להתארגן, להירגע ולדבר עם הקרובים שלנו (בעיקר בטירונות). היות ואנחנו בטוחים שביליתם המון זמן עם בן/בת הזוג בתקופת המלש"ביות, המצב הזה עלול להוות קושי במערכת היחסים. לכן, אנחנו ממליצים לכם שתמיד תזכרו כי געגוע זה דבר שמחזק את הקשר. בנוסף, מרחק יכול ללמד אתכם הרבה על הזוגיות ולהראות לכם עד כמה הקשר שלכם חזק, על אף שאין את אותה כמות זמן פנוי לבלות יחד...

חוסר הבנה

זה טבעי שכל אחד מכם יהיה עסוק במקום ובעניינים שלו בתקופה הזו (בין אם הוא הצד שבבית ובין אם הוא הצד שבצבא) ובעקבות כך, לא תמיד תבינו מה הצד השני עובר ומרגיש ולפעמים חוויות שונות שהזוג שלכם חווה, גם ישמעו לכם פחות מלהיבות, כמו שהם מרגישים... חוסר ההבנה הזה יכול להתבטא לדוגמה בכך שאחד מהצדדים לא התגייס והוא לא באמת מבין למה פחות יוצא לבני הזוג לדבר ולהיפגש. אין ספק שזה עלול להיות מכשול קשה ולכן אנחנו ממליצים לכם לקחת הכל ברוח טובה ובפרופורציות. נסו "להרים" ולעודד זה את זו וכמובן לפרגן, גם כשאתם לא מבינים או נמצאים באותה סיטואציה.

© adobestock (אילוסטרציה)

הדדיות

בכל מערכת יחסים בריאה חייב להיות הדדיות בקשר. מרגישים שכבר אין את אותה הדדיות? מרגישים שאם אתם לא תיזמו להיפגש בסופי שבוע - לא תיפגשו בכלל? זה לא סימן הכי טוב... אך לפני שאתם מסיקים מסקנות, בדקו אם משהו עובר על בן/בת הזוג, דברו על כך ונסו להבין אם יש דרך לשנות את זה ו"להחזיר" את ההדדיות שהייתה.

תגובות