היי אמא, אני לא הילדה שרצית שאהיה. shutterstock

היי אמא, אני לא הילדה שרצית שאהיה

לי כבר 3 שנים מחזיק את עצמו מלספר שהוא טרנסג'נדר משום שלא רוצה לאבד את אמא - "בתוכי יש לי רגשות אשם שאני לא הילדה שהיא רצתה" • טור אישי

 
עוד כשהייתי קטן תמיד הרגשתי שאני שונה. תמיד היה לי את צורך להיות עם הבנים ולשחק איתם כדורגל וקלפים. כשגדלתי האחים שלי ניסו לשנות את הטומבוי שהייתי - לחצו עלי להתאפר, להתלבש ולהתנהג אחרת. אני לעומת זאת, אף פעם לא הקשבתי להם. כשגדלתי הבנתי שיש משהו מעבר למה שאני מרגיש, אמנם לקח לי קצת זמן להבין, אבל כשהייתי בן 12 בסופו של דבר קיבלתי את זה שאני נמשך לנשים.
 
הייתי בטוח שאמא שלי תבין את מה שאני חווה, שהיא תקבל את זה והכל יהיה בסדר. כל האשליה הזו התנפצה כששאלתי אותה מה היא חושבת על לסביות. התשובה שלה הייתה מצמררת - "איכס למה את שואלת אותי על זה? אל תדברי איתי על זה". בגלל המשפט הזה שתקתי עד גיל 13, אז החלטתי, בעיקר בזכות חברה טובה שלי, לצאת מהארון לראשונה בתור לסבית. הכנתי סירטון שקראתי לו 'אמא אני אוהבת אותך ואת הכי חשובה לי בעולם אבל אני לסבית'. באותו יום אמא שלי התשגעה ומאז אני לא יכול לספר לה כלום.
למרות שיצאתי מהארון לכאורה כלסבית, בגיל 14 הבנתי שיש בי משהו שהוא לא שלם. אף פעם לא התחברתי לגוף שלי. תמיד רציתי יותר שרירים וגוף רחב. אף פעם לא הבנתי למה אני מרגיש את זה וגם לא כל כך התעמקתי בזה בהתחלה כי הייתי בטוח שאני ג׳נדרקוויר (כלומר, כל מי שאינו אך ורק גבר, או אך ורק אישה) או שאני ביג׳נדר (מרגיש גם בן וגם בת). מאחר ששמעתי מה אמא שלי חושבת על ״קוקסינלים״, כמו שהיא קוראת לזה, ממש נבהלתי ונפגעתי מבפנים. היא אמרה שזה מגעיל אותה והיא אפילו צחקה על זה. אמרתי לעצמי לי, תחזיק את עצמך, תישאר עוד קצת בת, אתה לא יכול לאבד את אמא שלך. כבר 3 שנים שאני מחזיק את עצמי.
 
"אמרתי לעצמי תישאר עוד קצת בת - אתה לא יכול לאבד את אמא" © מתוך הפייסבוק של איגי
 
בגיל 14 הכרתי טראנסג׳נדר בן 20 מתל אביב והוא הסביר לי בדיוק את מה שידעתי תמיד על עצמי ולא העזתי לומר בקול. זו הפעם הראשונה שהייתה לי הגדרה, שמצאתי לעצמי זהות שהיא טראנסג׳נדר. הבנתי שנולדתי בגוף שלא חופף את המגדר האמיתי שלי. צעקתי לו שאני טראנס, והוא מצידו שאל אותי כל כך הרבה פעמים אם אני בטוח כי זה לא פשוט, זו החלטה שצריך לחשוב עליה ולא לרוץ לספר לכולם. הסכמתי איתו שאחשוב על זה, אבל ידעתי שזה מה שאני. במיוחד כשהצטרפתי לאיגי, שם כבר הבנתי לגמרי שאני טראנס ושאני לא יכול לברוח מזה. הפעולות עזרו לי לפגוש אנשים שהם כמוני וגרמו לי להרגיש יותר בטוח במי שאני. נכון שהביטחון שלי עלה אבל זה לא קל להיות טראנסג׳נדר בארון, בעיקר מול המשפחה.
 
אני עדיין אף פעם לא מרגיש שלם. בכל מקום שאני נמצא בו אני בודק אלף פעם אם אני יכול להרגיש בטוח ולבקש שיפנו אליי כבן, כי הפחד הכי גדול שלי הוא שזה יגיע לאמא שלי. אני לא רוצה לאבד אותה. אני קשור אליה מאוד והיא עברה הרבה בחיים. זה גורם לי להרגיש רגשות אשם שאני לא הילדה שהיא רצתה. בניתי לה חלום שיתנפץ ברגע שאצא מהארון. אני רק מקווה שעם הזמן היא תקבל אותי ותבין שאני בדיוק הילד שהיא רוצה.
 
"בכל מקום שאני נמצא אני בודק אם זה בטוח שיפנו אליי כבן" © צילום מסך האינסטגרם

לי אור הוא חניך באיגי - ארגון הנוער הגאה. להצטרפות לפעילות חפשו את הקבוצה הקרובה אליכם/ן.

תגובות