"תפסיקי לבוא במיני, הבנים לא מרוכזים". צילום מסך מהאינסטגרם

"תפסיקי לבוא במיני, הבנים לא מרוכזים"

יובל נכנסה לאינסטגרם ונתקלה במודעה של אפליקציית בליינדספוט שזעזעה אותה. יום האישה שיחול השבוע גרם לה להבין שרק ביום הכל כך חשוב עבורה נזכרים שלא לפגוע בנשים. "זה נותן יד לבריונות שיכולה לקרות לנשים כל כך בקלות"

בליינדספוט, האפליקציה החדשה של דור רפאלי שזעזעה אותי ועוד רבים כמוני, החליטה לשווק את עצמה בשלל דרכים מגוונות והומוריסטיות. כהרגלי, דפדפתי באינסטגרם ועברתי על התמונות כשנתקלתי בתמונה שבליינדספוט העלתה. ברקע נמצאים מספר סטודנטים ובצד יש שתי הודעות שכנראה הם שלחו למרצה שלהם: "את מרצה אלופה אבל תפסיקי לבוא במיני, הבנים לא מרוכזים." אם קודם האפליקציה לא הלהיבה אותי בלשון המעטה, אז עכשיו לגמרי הופתעתי, ולרעה.

עוד בערוץ היחסים בפרוגי:

יום האישה הבינלאומי שיחול ביום שלישי הקרוב, תמיד היה יום חשוב עבורי. זה היה יום שהייתי מפנקת בו את עצמי קצת יותר מהשנה הרגילה ונותנת לסובבים אותי להרעיף עליי שלל מחמאות ומתנות. הייתי שומעת מאחרים עד כמה נשים חזקות ומדהימות. לפעמים היה מעצבן אותי שרק ביום אחד של השנה נזכרים לשבח אותנו כנשים, אך לא נתתי לזה לקלקל לי את האווירה. ועכשיו, פחות משבוע ליום האישה, כשההתרגשות בשיאה, ההכנות לקראת פעולות ומשחקים שאעביר בתנועת הנוער בה אני מתנדבת כבר בעיצומן, אני נפגשת בתמונה ההיא של בליינדספוט.

המודעה שפורסמה
המודעה שפורסמה © צילום מסך מהאינסטגרם

כשאני שומעת את המילה שיווק, שמש האסוציאציות בראש שלי היא בדרך כלל חיובית. אולי מחיר מוזל, אולי שיפור של המוצר, ובעיקר מילים שישכנעו אותי לצרוך בו. אבל כאן, כל מה שחשבתי עליו היה עד כמה נוראיות ההודעות האלו, על ההשפלה הויראלית שנוצרה כאן. לא הייתי אוהדת של האפליקציה גם קודם, הייתי מגלגלת עיניים לאור עוד חברה שהורידה אותה. הייתי פוצחת בנאומים של "למה לתת יד לדבר הנוראי הזה?". הדבר הראשון שעשיתי כשראיתי את התמונה זה לסגור את הפלאפון בעצבים, לתקוע את הראש בכרית ולצרוח. עם כל הכבוד לדור רפאלי, האטימות של האפליקציה הזאת עברה בעיניי כל גבול. זה התחיל בלתת יד לבריונות שיכולה לקרות לנשים בכל כך קלות, רק תשלח הודעה ומי ידע בכלל שזה אתה? וזה ממשיך לזלזול באישה.

"כל מה שחשבתי עליו היה עד כמה נוראיות ההודעות האלו ועל ההשפלה הויראלית שנוצרה כאן" © shutterstock

"את מרצה אלופה אבל תפסיקי לבוא במיני, הבנים לא מרוכזים." טוב, אז אולי שתבוא עם חרמונית, מגפיים ורעלה שגם לא יראו את הפנים שחס וחלילה לא יצאו מריכוז? ובכלל, בואו לא נשכח שהיא המרצה שלהם. ההודעות האלו לגמרי חצו את גבולות הטעם הטוב. עצוב שיש אנשים התומכים באפליקציה הזו שאולי במציאות אחרת, הייתה יכולה להיות נחמדה במיוחד, אבל מה עוד נותר לעשות חוץ מלקוות שדור רפאלי, ממייסדיה, יבין שזו דלת לשלל סכנות?

תגובות