למה להיות שונה זה בהכרח דבר רע?. shutterstock

למה להיות שונה זה בהכרח דבר רע?

בחברה מתייחסים לאדם שחורג מהנורמה בדרכו שלו אל כאדם מוזר והזוי. ללי אור נמאס מזה, לדעתו בחברה כך לא צריך להיות - טור אישי

 
שונות היא מצב שבו משהו מנוגד לכלל. 
חשוב להבין ששונות היא לאו דווקא דבר רע, שונות יכולה להיות כל דבר.
 
 
תחשבו שיום אחד אתם קמים בבוקר וכל מי שאתם מכירים שינה את שמו לדניאל. האם הייתם מבינים למי מתכוונים כאשר לכולם קוראים דניאל? כמובן שלא. אם הייתם קמים לעולם שבו כולם עוסקים בדבר אחד, למשל - ייצור של מכוניות, אז היו המון מכוניות, אבל אף אחד לא היה מייצר מוצרי מזון, או מוצרי צריכה בסיסים כמו נייר טואלט כל דבר שקיים כרגע. כלום לא היה נוצר אם כולם היו עוסקים או עושים אותו דבר, אם כולם היו מייצרים את אותה התרבות, אותה מוזיקה, אותם הצגות. זה כבר היה מתחיל לשעמם! לא היה דבר אחד שונה וכולם היו עושים את אותו הדבר.
 
לי זה נמאס. 

© shutterstock
 
לי, זה חשוב שיהיה מישהו שישבור את הקרח. שילבש לבן כשכולם לובשים שחור, שיאהב רוק כשמישהו אחר אוהב מזרחית, שיאהב את הים כאשר מישהו אחר מעדיף בריכות. כדי שהכל יתקיים ולא יחסר כלום. שלכולנו תהיה העדפה משלנו, דעה משלנו. זה כל כך חשוב שתהיה שונות בעולם, ואנשים לא רוצים להיראות כשונים. שונה זה בעיניהם חריג.
 
דמיינו שאתם בעולם רגיל ולמחרת אתם קמים שכולם לובשים שחור ורק אתם בחרתם ללבוש כחול. היום הייתם מרגישים שאין לכם קשר לאף אחד, שכולם אותו דבר ושאתם לא שייכים - לכן אנשים תמיד יוצרים מוקדי זהות - מקומות שבהם הזהות שלהם לא נחשבת שונה, הם מוצאים את החברים שמתאימים להם, את המוזיקה שמשותפת להם ולעוד כמה אנשים,כדי לא להרגיש לבד. כדי לדעת שהם לא היחידים שאוהבים מזרחית על פני רוק או להפך או כל שטות אחרת. 
 
© צילום מסך מאינסטגרם
 
כאשר מישהו עושה משהו שאתם לא מבינים, אתם תופסים אותו כמוזר.
 
למה בעצם?
 
אספר לכם למה. אתם מרגישים שהחברה הכתיבה קודים מסויימים להתלבש ככה, לעשות את השיער הזה, לשמוע את המוזיקה הזאת ולכן שאתם רואים מישהו שחורג ממה שאתם מכירים ויודעים שכך אמורים להתנהג זה מוזר לכם. אתם תוהים למה לעזאזל הוא מתנהג ככה וישר זה יוצר אנטיגוניזם כנגדו ואתם חושבים שהוא מוזר. אותי זה דוחה. 
 
שונות נתפסת כדבר רע כי החברה מלמדת אותנו שוב ושוב שאם לא נתנהג כמו שהרוב מאמין שצריך. לא נהיה חלק ממנו. - ולנו חשוב לדעת שאנחנו חלק ממשהו ולכן נוצרים כל הזמן קבוצות שונות בחברה אתאיסטית. דתיים,חילוניים,חרדים,הומואים,הטרוסקסואליות,לסביות וכו׳ אין לזה סוף כמעט.
 
השוני יכול להיות מפחיד אבל להיות מישהו שהוא לא אתה - זה עוד יותר.
 
תהיו אתם ותאמינו בעצמכם - אתם תמיד תמצאו מי שיבין ויאמין בכם לא משנה מה וזוהי חברות אמת.
 

לי אור הוא חניך באיגי - ארגון הנוער הגאה. להצטרפות לפעילות חפשו את הקבוצה הקרובה אליכם/ן.

 
תגובות