ברק אדרי ואור סיונוב יפתחו את אירועי הגאווה לנוער. צילום מסך מהפייסבוק

ברק אדרי ואור סיונוב יפתחו את אירועי הגאווה לנוער

כוכבי "האח הגדול" ברק אדרי ואור סיונוב ישתתפו בטקס יום ההבנ"ה (היום הבינלאומי למאבק בלהט"בופוביה) שמארגן איגי - ארגון הנוער הגאה, ושמהווה את הפתיחה הרשמית לאירוע הגאווה לנוער. בין האורחים בטקס ישתתפו גם ח"כ מיכל רוזין ושגריר לונדון בישראל, מר דיוויד קוורי

זו השנה הרביעית שארגון הנוער הגאה משיק את אירועי הגאווה הרשמיים, במסגרת יום ההבנ"ה, היום הבינלאומי למאבק בלהט"בופוביה. ברק אדרי ואור סיונוב, כוכבי "האח הגדול" נענו להזמנת הארגון להשתתף באירוע, זאת הודות לנראות החשובה שיצרו במהלך העונה האחרונה. 

השנה אירוע יום ההבנ"ה שיתקיים ביום ה' 19.5 בשעה 18:00 במרכז הגאה בן מאיר בת"א, יתרכז בהעצמת נשים, כנגזרת להחלטת ארגוני הקהילה ליצור השנה נראות נשית באירועי הגאווה, והוא יעמוד בסימן "די לדיכוי - מביאות את השינוי".

עוד במדור גאווה ומגדר:

מטרת האירוע היא לחבר בין בני ובנות נוער מכלל תנועות וארגוני הנוער בארץ , מכל קצוות האוכלוסייה על מנת ליצור שינוי אמיתי מהשטח. בתוך כך יגיעו צעירים מתנועות הצופים, הנוער העובד והלומד, תנועת תרבות, השומר הצעיר, המחנות העולים ותנועות נוספות שיפגשו עם הנוער הגאה מאיגי במעגלי שיח ובטקס שיערך לאחר מכן.

© באדיבות איגי

בין המשתתפים באירוע יישאו דברים גם ח"כ מיכל רוזין ושגריר לונדון בישראל, מר דיוויד קוורי, שחי בישראל עם בן זוגו וארח בחודש שעבר בביתו קבוצת נערים ונערות מהארגון.

ברק אדרי, משתתף "האח הגדול": "הנראות באח הגדול היתה חשובה ברמה הארצית אבל חשוב לי לפגוש את הנוער בצורה יותר אישית ולהגיד לו - אתה לא לבד. המאבק שלנו כקהילה הוא משותף, במיוחד בימים בהם הכנסת מראה מצד אחד חיבוק גדול לקהילה כלפי חוץ אבל באותה הנשימה לא מעבירה חוקים פרו-להט"בים ולא יוצאת נגד קריאות ותקריות להט"בופוביות שמתרחשות בעיקר נגד צעירים ובני נוער"

רן ליבל, מנכ"ל שותף באיגי: "רק בחודשיים האחרונים נתקלנו בתקשורת בתקריות אלימות על רק נטייה מינית או מגדרית כלפי צעירים. אלה מצטרפים לעשרות מקרים בהם אנו נתקלים בארגון מהחניכות והחניכים שלנו - בין אם אלימות מילולית בחצר בית הספר או אלימות פיזית כשהם הולכים ברחוב. השנה אנחנו פועלים בלמעלה מ-80 קבוצות ברחבי הארץ כדי לתת לנוער הגאה מרחב בטוח להיות מי שהוא, והחיבור המרגש עם תנועות נוער אחרות ביום ההבנ"ה אמור ליצור שיח אמיתי שיגשר על הפערים, החששות והסטריאוטיפים במפגש עם הנוער הגאה. אין דרך מרגשת וסובלנית מזו כדי לפתוח את אירועי הגאווה".

לפרטים והרשמה

תגובות