הקיץ בא, ושוב נערות חוות השפלה על מכנסיים קצרים  . צילום מסך מהאינסטגרם

הקיץ בא, ושוב נערות חוות השפלה על מכנסיים קצרים

בימים חמים שכאלה אין שום סיבה להיסחב עם בגדים ארוכים לבית הספר, אבל מה קורה כשבית הספר לא מאשר לתלמידות לבוא עם מכנסיים קצרים והן נאלצות לבוא עם לבוש ארוך?

לפני כשנה, תלמידות בכל הארץ התחילו למחות על החלטת הנהלת בית הספר שבו הן לומדות, לאסור על לבישת מכנסיים קצרים בעת שהותן בבית הספר. אך נראה שגם כשנה לאחר המחאה, דבר לא השתנה.

תלמידות בבית הספר החקלאי פרדס חנה החליטו לבוא עם מכנס קצר בשל השרב, ונאלצו לחוות השפלות ממורות ומצוות ההנהלה שהעיר להן על לבושן ה"בלתי הולם". חלקן נשלחו הביתה, אחרות זכו להערות מביכות ומיעוטן אף הושעו.

© זיו מנצ'ל

עוד בערוץ היחסים בפרוגי:

"בית הספר שלי החליט שהוא לא מרשה יותר שהבנות בלבד יגיעו עם מכנסיים קצרים", מספרת לנו י' שלומדת בתיכון "ברנקו וייס" - "מבחינתם זה לא מכבד לא אותם ולא אותנו שאנחנו באות עם מכנסיים קצרים, אבל כשהבנים מגיעים עם מכנסיים קצרים להם בכלל לא מעירים. החוק שלהם אומר שהמכנס הכי קצר שאנחנו נוכל להגיע לבית הספר הוא שצריך לישר את היד ועד איפה שהאמה מגיעה לשם המכנס צריך להגיע – אורך שרוב הבנות לא לובשות ביום יום. במידה ונגיע עם מכנס שלא על פי התנאים – נקבל עבודה, או אפילו השעייה הביתה."

כ', נערה אחרת, מוסיפה - "הבעיה מתחילה כשבית הספר קובע שכל מכנסיים קצרים הן פרובוקטיבים ושכל מכנסיים שלא עומדים בתקן (הכמעט בלתי אפשרי) הן לא הולמים. כמעט כל ילדה בבית ספר יכולה לספר לכן על על המקרה המוכר, את הולכת במסדרון, נתקלת במחנכת, או רכזת, או מנהל שזורקים לך הערה 'המכנסיים שלך לא הולמים!' ואז את צריכה לעמוד עם הידיים צמודות לגוף וישרות, באמצע בית הספר, ולהוכיח שאת הולמת. זה מאוד משפיל."

© זיו מנצ'ל

"אם נטפס על איזה סלע בנים יוכלו להסתכל לכן על הישבן"

י' מודה שהנושאים שהכי קשה לשמוע עליהם הם הטרדות מיניות ואפליה בין גברים לנשים - "לפעמים קשה להבין מאיפה זה נובע אבל זה מתחיל מזה - מזה שהבנים יכולים להגיע עם הקוד לבוש שמתאים להם ונוח להם, כי מה שהבנים מורגלים זה המכנס שמגיע עד הברך."

"רכזת השכבה המליצה בחום לכל הבנות לא לבוא עם שורטים לטיול השנתי כי אם נטפס על איזה סלע אז בנים יוכלו להסתכל לנו על הישבן", אומרת כ' - "המיניות היא בכל מקום. אם בבגדים שלנו, או אפילו בטיולים. גם אצל בנים וגם אצל בנות." 

החברה לא מוכנה להתמודד עם שני סנטימטר של ירכיים

כששאלנו אותן מדוע בחרו לעשות שוב מחאה כזאת בעניין. י' טוענת שזה בגלל האיומים מצד בית הספר - "הזהירו אותנו שאם נגיע עם קצר ישלחו אותנו הביתה. זה היה יום עם עומס חום מטורף, והגענו כל הבנות של השכבה עם מכנסיים קצרים. היו כאלה שהעירו להן והיו כאלה שלא. במהלך הימים שאחרי המשכנו במחאה, והם המשיכו לאיים בעבודות ובהשעיות. אבל המשכנו להגיע עם מכנסיים שלפי דעתנו מכבדים אותנו."

© זיו מנצ'ל

כ' מוסיפה - "כולן כולל כולן צריכות להזהר, כי החברה לא מוכנה להתמודד עם שני סנטימטר של ירכיים. במקום לחנך לכבוד הדדי, המורים עסוקים בלהגיד לנו להחליף מכנסיים, ולא עסוקים בלהעיר לבנים לא להסתכל לנו למקומות שכאלה."

עד למועד סיום הכתבה דבר לא השתנה. הבנות עדיין חוות השפלות ואיומים, לא מורשות לבוא עם מכנסיים קצרים ונאצלות לסבול מחום בלתי נסבל בימי הקיץ החמים.

תגובות