בלי סודות: "לא מצליחה להרגיש במהלך קיום יחסי מין". צילום מסך מהאינסטגרם

בלי סודות: "לא מצליחה להרגיש במהלך קיום יחסי מין"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

בת 18: "היי, אתמול אני וחבר שלי שכבנו ללא קונדום. הוא רק הכניס את האיבר שלו פעמיים והוציא מיד, והיו לו על האיבר הפרשות שלי לבנות, האם יש חשש להריון?"

תשובה: שלום לך, טוב שפנית אלינו. התשובה לשאלתך היא, לצערי, כן, יש סיכוי להריון מכניסה של פין לפות בלי אמצעי מניעה, גם אם הוא לא מגיע לאורגזמה בתוך הנרתיק. לגבר יכולות להיות "טיפות מקדימות" (ייתכן שאלו ההפרשות הלבנות אותן את מתארת), שיוצאות לפני האורגזמה וגם הן יכולות לגרום להריון. אני מציעה לגשת לכל בית מרקחת ולקנות (בלי מרשם) אמצעי מניעה לשעת חירום ("גלולת היום שאחרי") ולקחת בהקדם, ולפני שיעברו 72 שעות מקיום יחסי המין הלא מוגנים. חשוב לזכור שגלולה זו לא מהווה תחליף לאמצעי מניעה. יש לבצע בדיקת הריון ביתית לאחר שבועיים מלקיחתה, כדי לוודא שאכן אין הריון.

אני מזמינה אותך להגיע אלינו, למרכז הייעוץ של "דלת פתוחה" הקרוב לביתך. את יכולה לבצע אצלנו את הבדיקה ונשמח להיות שם בשבילך. כמו כן, נשמח לשוחח איתך על אמצעי מניעה ולהתאים לך את הטוב ביותר עבורך, כך שלא תצטרכי להיות במצב דומה שוב בעתיד ושתוכלי לקיים יחסי מין מוגנים, בטוחים ומהנים. 

© צילום מסך מהאינסטגרם

בן 14: "היי אני בן 14, ויש לי שאלה על איבר המין שלי - כשהוא רפוי הוא בערך 2-1 סנטימטר וכשהוא בזקפה הוא 8.5 סנטימטר. מפחד שבנות לא ירצו אותי בגלל זה. למה זה ככה? תודה."

תשובה: "שלום לך, גודל הפין כשהוא רפוי (לא עומד) יכול להיות בכל גודל. גודלו של הפין משתנה מנער לנער. יש נערים שהפין שלהם קטן כשהוא רפוי, ויש נערים שהפין שלהם גדול כשהוא רפוי. אתה עוד בן 14 וזה אומר שאתה לקראת שיא ההתפתחות והגדילה שלך והכל תקין. בנים רבים בגיל שלך וגם בגילאים מאוחרים יותר מוטרדים מאוד מגודל הפין שלהם וללא שום סיבה. גודל הפין אינו מעיד על הגבריות שלך, או כמה תהיה שווה בעיני הבנות. הפין שלך נורמלי, באורך תקין ומתאים לגילך. אתה יכול לשמוח שהכול בסדר.

עוד בבלי סודות בפרוגי:

בת 16: "היי, יש לי בעיה שאני פשוט לא מצליחה לגמור, גם כשאני מאוננת וניסיתי בדרכים רבות, גם כשאני עושה סקס עם חבר שלי וניסינו הרבה תנוחות (שוכבים כבר בסביבות ה-3 חודשים). אני נהנית במהלך הסקס, או כשאני מאוננת, אבל בחיים לא הגעתי לנקודת שיא כזאת או להרגשה יוצאת דופן. אני לא כל כך יודעת איך זה מרגיש. האם יש דרך שאני אצליח לגמור? וממה זה יכול לנבוע? אני לא לחוצה וממש מתמסרת לסקס ולהרגשה ונהנית מזה מאוד, אבל לא מגיעה לשיא, גם לא ממשחק מקדים או ממין אוראלי."

תשובה: "שלום יקרה, אני מבינה שאת מוטרדת מכך שאת לא מצליחה להגיע לאורגזמה ולסיפוק ואני רוצה להרגיע אותך ולהגיד שהכל תקין אצלך! אורגזמה היא חוויה מאוד סובייקטיבית ומשתנה. בסרטים האורגזמה תמיד מצטיירת כאיזה רגע שיא בלתי נשלט, שאחריו האישה חשה מסופקת ורוויה, אבל במציאות לאורגזמה יש אופנים וצורות רבים, וכל אישה חווה אותה בצורה אחרת ומשתנה. הסיבה לכך היא שאורגזמה מתרחשת כשחוצים סף גירוי מסוים, ולכל אישה יש סף גירוי אחר. יש נשים שהאורגזמה אצלן תהייה למשך מספר שניות ויש נשים שהיא תהייה למשך מספר דקות. יש נשים שיחוו את האורגזמה כמשהו חזק וברור, ויש נשים שיחוו אותה כמשהו נעים ועדין.

כמו כן, הדרך להרגיש אורגזמה היא שונה ומשתנה - רוב הנשים יגיעו לסיפוק מגירוי של הדגדגן שיכול להתרחש באמצעות חיכוך, אוננות, מין אוראלי וכדומה, יש נשים שיכולות להגיע לאורגזמה מכניסה של הפין לפות בלבד, ויש נשים שזקוקות גם וגם. כפי שאת רואה, יש הרבה שונות ומגוון בכל הנושא, ולכן אני מציעה לך לא להיכנס ללחץ מיותר, קחי את הזמן לחקור את הגוף ואת המיניות שלך, להבין מה עושה לך נעים ואיך. אל תחכי לפיצוץ של חושים כדי לחשוב שגמרת, ופשוט היי מחוברת לגוף שלך ולתחושות שאת מרגישה והעיקר שיהיה לך נעים וטוב! 

© צילום מסך מהאינסטגרם

המשיבות הן יועצות מטעם עמותת "דלת פתוחה" - רשת מרכזי יעוץ למתבגרים ולצעירים בנושאים הקשורים למיניות בריאה. לייעוץ חינם בטלפון 03-5101511, או באתר  www.opendoor.org.il. במקרה הצורך ניתן לקבוע פגישה/בדיקת רופא/ה במרכזי הייעוץ ברחבי הארץ. סודיות מובטחת.

תגובות