יום עובר, בחור אחר: הבחורה ששברה את הסטיגמות . shutterstock

יום עובר, בחור אחר: הבחורה ששברה את הסטיגמות

בעידן של היום זה אינו דבר מקובל שנשים הן אלו שמזמינות את הגברים לצאת איתן, ובוודאי לא משהו שמישהי תעשה מרצונה על בסיס יומיומי. מה קורה כשבחורה אחת 'אמיצה' מארצות הברית שוברת את כל הסטיגמות וכן עושה זאת, במהלך חודש שלם?

ארין, בחורה מארצות הברית, מעידה על עצמה שהיא בחורה מביכה, ומאד ביישנית. לאחר מקרה בו היא שאלה מישהו מהשכונה שלה בביישנות מוגזמת בעיניה אם הוא רוצה לצאת, ולכן לא הופתעה שאמר לה פשוט: "לא תודה", החליטה שהיא תעשה שינוי.

עוד בערוץ היחסים בפרוגי:

"כבחורות יש לנו כל כך הרבה רגעים בהם אנחנו נרצה להזמין מישהו לצאת, סתם לקחת מספר טלפון או אפילו בפשטות לפלרטט עם השיער ולקרוץ קריצה מתוקה, אבל אנחנו לא מסוגלות לעשות זאת" - היא אומרת.

יום אחד כאשר כתבה עבודה במסעדה, בחור שנראה מאד טוב בעיניה נכנס. ישר היא רצתה להזמינו אבל שוב, לא ניגשה.

"זה גרם לי לחשוב. מה היה קורה אילו יום אחד הייתי מכריחה את עצמי בכל יום לדבר עם כל הגברים האלה שיכולים להיות אופציה מעולה לדייט אצלי, ומעבר להזמנה לפגישה, פשוט לפתח שיחה טבעית עם מישהו שיחה טבעית בין בני אדם?"

© gettimages

אמרה וכך עשתה.

ביום הראשון 'טיילה' לה להנאתה באפליקציית דייטינג חמודה, והזמינה בחור שחיבבה לדייט. היא מעידה שעברה שעה ורק אז אזרה אומץ להזמינו, אבל הדבר עדיין קרה. השיחה הזו נהרסה מעט, והיא לא הצליחה לשמור על קשר עם אותו בחור. חושבים שזה מה ששבר אותה? ממש לא.

בימים שלאחר מכן הכירה בחור אחר באפליקצייה שונה להכירויות. אין לה מושג איך עשתה את זה, אבל גרמה לאחד הבחורים המקסימים יותר שפגשה להישאר לישון, והם שכבו.

בבוקר הבחור חטף רגליים קרות ואמר לה שאין לו מושג למה זה קרה לפני היציאה עצמה בכלל, ושהוא אינו מעוניין להמשיך את הקשר. 

בימים ה16-18 לניסוי שלה, ארין ראתה כיצד היא מרגישה בטוחה יותר בעצמה, כיצד היא מרגישה יותר טוב עם הגוף שלה, והרגישה מלאת ביטחון כמו שלא הרגישה מעולם.

© shutterstock

הימים עברו ועברו וארין המשיכה במשימתה. בסוף הניסוי היא אומרת כך:

"הניסוי הזה הכריח אותי לצאת קצת החוצה, לעשות דברים שנמצאים הרבה מעבר לאיזור הנוחות שלי, ולהפסיק לפחד מלהיפגע. הוא עזר לי להכיר בחורים שלא חשבתי שאכיר מעולם, להיות יותר פתוחה ולפתח קשרים חדשים".

אולי המהלך של ארין נראה קיצוני ומעט ביזארי לחלקנו, ולא משהו שבחורה שגרתית הייתה עושה, אבל הוא עשה רק טוב. כבחורות אנחנו לגמרי יכולות להרשות לעצמנו להיות יותר 'אמיצות' ולשאול גם אנחנו, ולא ל'היראות חמודות', לעפעף בעיניים מאה פעמים, להתלבש כמו בובה ולהיות מתוקה, לצפות למישהו אלפיים שנה שיגיע, לחכות שיגיע, לנפנף בשיער, לרמוז בעיניים לשים גלוס על השפתיים וכו'. 

לא. לא לעשות את כל אלו כי אפשר גם אחרת.

מעבר לעובדה שמהלך כזה הוא נפלא, מקפיץ את הביטחון והדימוי העצמי למעלה באלפי שלבים, פשוט צריך לשבור את הסטיגמות - היום נשים יכולות להזמין את מושא אהבתן לדייט, זה בסדר ובחברה זה דבר שצריך להיות נורמטיבי ומקובל. 

תגובות