חוסר השוויון בשירותים: "נאלצים לעבור למקום לא נוח". shutterstock

חוסר השוויון בשירותים: "נאלצים לעבור למקום לא נוח"

טרנסג'נדר נכנס לשירותי הגברים, כבכל יום, לעשות את צרכיו. חוק חדש בקליפורניה ימנע ממנו להיכנס לתא לפי המין העכשווי שלו, אם נולד כבחורה, הוא ייכנס לשירותי הנשים. חוסר שוויון - מגיע גם לשירותים

לאחרונה יוצא לנו לשמוע המון על חוסר שיויון בין קהילות שונות מסביב לעולם, אבל מה קורה שזה מגיע לקביעת המגדר שלנו בגלל כניסה לתאי שירותים ציבוריים?

עוד בערוץ היחסים בפרוגי:

חוק חדש ומזעזע שעבר במדינת צפון קרוליינה -  החוק אוסר על רשויות מקומיות להעביר חוקים כנגד אפליה, מה שאומר שבמידה ויש חוק מסוים שרוצים להוסיף, והוא למען שיוויון מסוים, הוא לא יעבור.

אחת ההחלטות החדשות בשל אותו חוק, היא כי אדם שרוצה להכנס לשירותים ציבוריים באותה המדינה מחויב להיכנס לתא המתאים למין המצוין בתעודת הלידה שלו, גם אם הוא עבר תהליך כלשהוא לשינוי מינו. ולמה? מהחשש שגברים יכנסו בבגדי נשים על מנת 'להטריד מינית' את שאר משתמשות השירותים. מי קבע שזוהי הטרדה?

© shutterstock

בואו נתחיל מזה שארה"ב ידועה כמקבלת קהילות שונות. רק לפני כשנה אושרו זכויות הלהט"ב בכל אזוריה, ומה עכשיו? איפה השיוון שדיברו עליו? מה עם אותם טרנסג'נדרים וכדומה ששינו את מינם, ומרגישים יותר בנוח ללכת לשירותים של המין העכשווי שלהם, ונאלצים לעבור תא למקום שלא נוח להם בו. איפה בדיוק הכבוד והתמיכה שדיברו עליהם?                                                                                                                      

בכלל עצם ההצדקה של החוק עצמו. זה שמדינה קובעת החלטות כאלו או שמה ומקפידה על שלטי נשים/גברים בכניסה לתאים, זה לא מה שירתיע אדם שבא בשביל להטריד מינית. הוא עובר על החוק הבסיסי של כל בן אדם וזה חדירה למרחב האישי, אז למה שיהיה אכפת לו מהחלטה "קטנה" של המדינה?

ומה עם משפחות? אנשים שמבלים עם ילדיהם, אם וילד? אב ובת? מה קורה אז? ילדים צריכים יותר עזרה ושיהיה איתם מישהו בתא.                                                                               

יותר מאיסור השיוון, החוק הזה מעודד אפליה שלא צריכה להיות קיימת. בסופו של דבר, כולנו בני אדם. גם אם אנחנו מקהילה שונה או דת אחרת, כולם מרגישים וכולם רואים את אותם הדברים. אז במקום שאחרים יחליטו מה מתאים לנו, תנו לנו את האפשרות להחליט ולעשות מה שלנו טוב.                            

תגובות