חדש על המדף: הבובה הטרנסג'נדרית הראשונה בעולם. צילום מסך מאינסטגרם

חדש על המדף: הבובה הטרנסג'נדרית הראשונה בעולם

בובה טרנסג'נדרית בדמותה של ג'אז ג'נינג, הילדה הטרנסג'נדרית הצעירה בעולם, תוצג ביריד צעצועים ענק בניו יורק ותוצא לחנויות בקרוב. כל הפרטים

אם לא שמעתם על ג'ז ג'אנינג, כדאי שתכירו אותה. מדובר בטרנסג'נדרית הצעירה בעולם, שכן התחילה את תהליך שינוי המין שלה לאישה כבר בהיותה בת 11 בלבד. היא התחילה לקחת הורמונים נשיים, האריכה שיער, והגדירה עצמה כאישה כאשר היום היא מזדהה כך לחלוטין.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי

היום, כאשר היא ידועה לא רק בקהילה הגאה אלא בעולם כולו, כמי שפועלת רבות לשוויון בקרב הקהילה הגאה וטרנסג'נדרים בפרט, והיא רק בת 15, בובה בדמותה יוצאת לחנויות בארצות הברית בקרוב.

יצרן בובות בניו יורק הודיע בשישי האחרון (ו') כי ישווק בקרוב את בובת הטרנסג'נדרית הראשונה בעולם, שמבוססת על דמותה של הנערה הצעירה. לנערה הצעירה כבר יש סדרה דוקומנטרית משלה של רשת TLC האמריקנית הנקראת "אני ג'אז", ועכשיו היא יכולה להוסיף לאוסף גם את הבובה, שתושק רשמית ביריד הצעצועים בניו יורק בשבוע הבא ותימכר באתר חברת "טונר רול" ובחנויות נבחרות החל מיולי הקרוב, בעוד פחות מחצי שנה. 

מטעם החברה נמסר כי לבובה, שמתנשאת לגובה 45 סנטימטרים, מוגדרת כ"חסרת מגדר". היא מכוונת לקהל יעד של ילדים בני 8 ומעלה וצפויה להימכר עבור 90 דולר. 

ג'אז הנרגשת פרסמה על הבובה בחשבון האינסטגרם שלה: 

חברת "טונר רול"  מסרה כי בובת ג'אז תושק תחילה ב-50-25 חנויות, אם היא תתגלה כלהיט ותצליח במכירות, תימכר בעוד חנויות. היא עוצבה ופוסלה על ידי מייסד החברה, רוברט טונר, שייצרה כבר לא מעט בובות בהשראת דמויות טלוויזיה, קולנוע וספרים, ובהן ספיידרמן, הארי פוטר, וונדרוומן ודוקטור הו. "ג'אז מייצגת את כל מה שאני מכבד מנקודת מבט אנושית – היא אמיצה מאוד, אינטליגנטית, חמה ויצירתית", מסר טונר.

בובת ג'אז ג'נינגס יוצאת לשוק ולעולם כ-40 שנה לאחר השקת בובת "בוב הגאה", שנחשבת הבובה הראשונה בעולם המבוססת של דמות הומוסקסואלית. אם כך, בובה חדשנית זו הינה הבובה הטרנסג'נדרית הראשונה בעולם. אכן, כבוד גדול.

 
תגובות