נאבקים בהומופוביה: "אנחנו יכולים לשנות כבר עכשיו". צילום: Getty Images

נאבקים בהומופוביה: "אנחנו יכולים לשנות כבר עכשיו"

"מעציב אותי שאנחנו כבר בשנת 2018, ועדיין אנשים תקועים עם אותה דעה קדומה ונוראה בכל הקשור לנושא הזה" • טור אישי

רגע לפני שאני מתחילה, הייתי רוצה לנסות איתכם תרגיל דמיון קטן: עצמו את העיניים, ודמיינו את עצמכם בתור הורים. יש לכם שני ילדים מהממים ובריאים, והכל טוב ויפה - רק שלאחד מהם יש נטייה מינית שונה, והוא מעדיף את בני מינו על פני בני המין השני. האם הכל עדיין טוב ויפה?

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

את התרגיל הזה יצא לי לנסות עם כמה מהסובבים אותי. כששאלתי אותם את השאלה הזו, קיבלתי תשובות רבות כמו: "הייתי מעיף אותו מהבית" או "הוא לא יהיה הילד שלי יותר" וכדומה. מעציב אותי שאנחנו כבר בשנת 2018, ועדיין אנשים תקועים עם אותה דעה קדומה ונוראה בכל הקשור לנושא הזה. עדיין קיימים אנשים שנגעלים, סולדים, מפחדים ואפילו שונאים את הקהילה הלהטבא"קית.

לתופעה הזו קוראים "הומופוביה" (או "להטבא'קופוביה", בשמה החדש והמלא), וארשה לעצמי לקרוא לדבר "תופעה" - כי אני פשוט לא מבינה אנשים שמתנהגים בצורה הזו. אני לא יודעת מה כל כך מפריע להם,ולמה בכלל הם מתערבים בחיי האהבה של אחרים - אבל דבר אחד אני כן יודעת: אני לעולם לא אהיה כזו! לעולם לא אהיה הומופובית, או אתנהג בצורה כזו!

"לעולם לא אהיה הומופובית" אילוסטרציה © צילום: Getty Images

בחרתי לפתוח את הטור בשאלה הזו, כי לצערי, ההומופוביה יכולה להגיע לפעמים אפילו מהאנשים הכי קרובים, שאמורים להיות הכי מחבקים ותומכים בכל - ההורים. הסיטואציה שתיארתי יכולה לקרות לכל אחד ואחת מאיתנו. חשוב לי להבהיר כי להיות חלק מהקהילה הלהטבא"קופובית הוא לא דבר שונה, והוא טבעי לחלוטין; והוא גם ממש לא סוף העולם.

אני בטוחה שכשאתם תהיו הורים, תרצו את הטוב ביותר בשביל הילדים שלכם - ואם לא תקבלו אותם כמו שהם, מי יקבל? אבל עד אז, יש עוד המון זמן. את התפיסה הזו אנחנו יכולים לשנות כבר עכשיו, גם בתור בני נוער.

למי מאיתנו לא יצא להיתקל במריבה בבית ספר, בקניון או סתם בשכונה, בה נזרקת המילה "הומו" כשהיא משמשת בתור קללה? ומי עצר פעם אחת לפחות, לשאול את עצמו: למה? למה להיות חלק מהקהילה הלהטבא"קית נחשב לדבר רע? למה להיות בעל נטייה מינית שונה נחשב לדבר שגוי, רע וכגנאי?

לצערי אין תשובה לדבר, אבל הוא רק מחזק את העובדה שהתופעה הזו נמצאת תמיד בינינו: לא חייב לפחד או לשנוא את הקהילה בשביל להיות להטבא"קופובים - מספיק שמשתמשים במילה אחת, כזו או אחרת הקשורה לקהילה על מנת לפגוע, זה כבר נחשב לחלק מהתופעה.

"הומו זו לא קללה" © צילום: Shutterstock

חשוב לי להבהיר שהדבר היחיד ששונה אצל הומואים, לסביות, טרנסג'נדרים ביסקסואלים, א-מיניים, קווירים או בעלי כל נטייה מינית כזו או אחרת - הוא, כפי שקראתם, אך ורק הנטייה המינית שלהם. הם בני אדם "רגילים" לכל דבר. האמת היא שזה בכלל לא עניינו של איש, מה כל אחד בוחר לעשות בחיי האהבה הפרטיים שלו. שכל אחד יעשה מה שטוב לו, ויתעסק בחיים שלו.

לי, באופן אישי, כל הקשור בקהילה הגאה ממש לא מהווה דבר שונה או לא נורמלי. על הנושא להיפתח יותר, על מנת שכמה שיותר אנשים יבינו שאין שום בעיה בלהיות בעל נטייה מינית שונה. דבר שחשוב לי לציין לטובה, הוא העובדה שהילדים והנוער של היום נחשפים יותר לקהילה בזכות הטלוויזיה, הרשתות החברתיות, הסרטים וכדומה. עם הזמן, ביותר ויותר תוכניות מופיעה דמות אחת גאה, ומקפידים להסביר ולהראות שזה בסדר, שאין מה לפחד מהעניין או בכלל - מהיציאה מהארון.

"הילדים ובני הנוער נחשפים יותר לקהילה" © צילום: Getty Images

השינוי הזה, "המלחמה" נגד התופעה יכול לבוא רק מאיתנו! רק אנחנו יכולים לשפר את המצב, ולגרום לו להשתנות. הדבר הפשוט ביותר שתוכלו לעשות, הוא בראש ובראשונה לא להשתמש במילה "הומו" כמילת גנאי. ואם אתם מכירים מישהו שרוצה לצאת או שכבר יצא מהארון, עודדו וקבלו אותו – הוא לא שונה מכם!

אני לא יודעת עד כמה הצלחתי לשנות את החשיבה שלכם, אבל אם הצלחתי או גרמתי לפחות למישהו אחד לשנות את מחשבתו - אז אני לגמרי עשיתי את שלי.

תגובות