גאים: הטיפים שיעזרו לכם ביציאה מהארון. צילום: Getty Images

גאים: הטיפים שיעזרו לכם ביציאה מהארון

חודש הגאווה מתחיל היום (ו') באופן רשמי, וזה בדיוק הזמן למי שעוד מתחבא לצאת מהארון, ולהצטרף לחגיגות הקהילה הגאה. נשמע פשוט? לא תמיד קל לביצוע. ריכזנו טיפים שיסייעו לאלה שרוצים לחלוק במיניותם עם העולם, ולאלה שעוד מתלבטים

הגעתם לנקודה בה הבנתם מהי המשיכה המינית שלכם או המגדר שלכם, קיבלתם את "הבשורה" - ועכשיו החלטתם לצאת מהארון. קודם כל, כל הכבוד! תהליך היציאה הוא שונה עבור כל אדם. חלק חווים חרדה, כאב וייסורים; בעוד אחרים מתקבלים בקלות. קבלו כמה המלצות רגע לפני שאתם עושים את הצעד המשמעותי.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

קבלו את "ההגדרה החדשה" שלכם

אין דבר חשוב יותר מלהרגיש טוב עם המיניות שלכם. לפני שאתם מצפים מאחרים לקבל אתכם, למדו אתם לעשות זאת קודם: אם אתם לא מרגישים בנוח עם הרעיון של להיות הומוסקסואל, ביסקסואל, לסבית, טרנסג'נדר/ית או כל הגדרה כזו או אחרת - נסו לרדת לשורש העניין. אמנם לא כולם מוכנים לשחרר מהסטיגמות הישנות, אך על ידי יציאה מהארון אתם הופכים להיות חלק מהקהילה הרחבה, ועוזרים ביצירת את השינוי החברתי.

עכשיו אתם חלק מהקהילה הגאה!
עכשיו אתם חלק מהקהילה הגאה! © צילום: Getty Images

היו מוכנים

בהתאם לסביבה שלכם, אתם עלולים לחוות מקרים קיצוניים של דחייה. חשוב שתהיו מוכנים לזמנים קשים פוטנציאליים שיבואו, לכן ודאו שאתם בטוחים ומוכנים לפני שאתם קופצים למים. עלול לקחת זמן מה עד שהאחרים ישלימו עם היציאה שלכם מהארון ויקבלו אותה. לכן, וודאו שהאנשים הראשונים בפניהם אתם יוצאים הם תומכים ואוהבים, כך שלפני יציאה בפני אנשים נוספים תוכלו לצבור מעט "תרגול". היו מוכנים לשאלות שהקרובים שלכם עשויים לשאול: הם עלולים לפחד מהיחס של האחרים אליכם לאחר קבלת הבשורה, או מהעובדה ש"לעולם לא יהיו לכם ילדים" (למרות שבימינו, אין שום קשר בין הדברים). אלו הן דאגות אמיתיות מאוד מצד הקרובים, ולכן יש להתייחס אליהן ברצינות. אם אתם נמצאים במצב בו אתם מאמינים שיידחו אתכם או יבטלו במהרה, חכו עד שתיהיו בטוחים בקול שלכם ובעצמכם.

בחרו באדם הראשון

האדם הראשון בפניו אתם בוחרים לצאת, יכולים להיות אחד החברים הטובים, אמא, אבא, המורה, יועץ/יועצת בבית הספר - כל מי שאתם מרגישים שמסוגל לתמוך בכם. האדם הראשון שאיתו שבפניו תצאו, יתן/תתן לכם את הכוח להמשיך הלאה. דברו על המיניות שלכם עם האנשים הקרובים אליכם לפני שאתם מוציאים אותה לכל. אמרו להם שיש לכם משהו חשוב לחלוק איתם, משהו שמעסיק אתכם כבר זמן רב.

ודאו שאתם מספרים לאדם שאתם מרגישים בטוחים איתו
ודאו שאתם מספרים לאדם שאתם מרגישים בטוחים איתו © צילום: Fotolia

מתי לספר?

אף פעם אין זמן מתאים או זמן לא מתאים. ייתכן שתרצו לספר למישהו במהלך שיחה רצינית, פנים מול פנים: אם תרצו לעשות זאת בשיחה נחושה, אז קחו נשימה עמוקה, ואמרו את מה שיש לכם להגיד. אפשר לתרגל זאת לפני, אך המפתח הוא פשוט להגיד את זה באופן ישיר. אם אתם לא רוצים לעשות עניין גדול, נסו להגיד את זה בקלילות וכבדרך אגב, תוך כדי שיחה. ככל שתיהיו פחות לחוצים, כך אנשים יהיו יותר רגועים ולא תוקפניים כאשר תספרו להם.

היו גאים!!!

החזיקו את הראש מעל המים ואל תתנו לאף אחד לגרום לכם להתבייש בעצמכם. אל תתנצלו ואל תרשו לעצמכם להרגיש שאתם מתביישים כאשר אתם יוצאים מהארון. למדו לא לקחת ללב את מה שאחרים אומרים או עושים. במקום זאת, עליכם להיות חיוביים ולשדר אושר. כך תגרמו לכל מי שמתאכזב או מופתע מהבשורה לדעת שאתם בסדר ומאושרים, והם ישמחו בשמחתכם.

אנחנו בפרוגי אוהבים, מקבלים וגאים בכל אחד ואחד, באהבה.

קווים חמים לעזרה:

ער"ן: עזרה ראשונה נפשית בטלפון: 1201
נוער מקשיב לנוער: 03-6919765

מרכזי תמיכה גאים אליהם אפשר לפנות:

איגי: ארגון לנוער וצעירים להט"בים
הבית הפתוח: הפועל למען גאווה וסובלנות בירושלים
המרכז הגאה: מרכז תרבותי לקהילה הגאה
בת-קול: ארגון לסביות דתיות
חברותא: לגברים הומוסקסואלים דתיים
תהל"ה: תמיכה להורים ולבני משפחות הקהילה הלהט"בית
למרכזים נוספים: מבית האגודה לקהילת הלהט"ב בישראל

תגובות