להט"בופוביה במשפחה: מה אפשר לעשות ואיך מתמודדים?. צילום: Shutterstock

להט"בופוביה במשפחה: מה אפשר לעשות ואיך מתמודדים?

קשה לעמוד מול כל אדם להט"בופובי, אבל קשה אפילו יותר להתמודד עם קרובי משפחה שדוחים ואפילו שונאים את הקהילה הגאה - הלא הם האנשים הקרובים אלינו ביותר! כך תתמודדו

כמעט לכולנו יש לפחות קרוב משפחה אחד, קרוב או מרוחק, שיש לו דעות קדומות והוא לא מתבייש להביע אותן - במיוחד כשמדובר בלהטבא"קופוביה. חלוקת דעות במשפחה על דברים בסיסיים ועקרוניים יכולה להיות מאוד מתסכלת ומסבכת; אבל עם זאת, אינכם צריכים לשבת בשקט ולסבול, כשקרוב משפחה אומר דברים פוגעניים!

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

אל תיגררו לריבים מיותרים

המשפחה שלכם היא בין הדברים היחידים שמלווים וילוו אתכם לכל החיים, לכן גם אם אתם לא מסכימים איתם על הכל וגם אם יותר מדי חשוב לכם לעמוד על העקרונות שלכם - אתם עדיין צריכים להימנע מריבים מיותרים עימם. חשוב מאוד לשמור על יחסים טובים במשפחה, אל תעשו זאת לעצמכם ותיגררו לריבים חסרי טעם.

הסכימו לא להסכים

אנחנו יודעים, זה יכול להיות בלתי נסבל לפעמים - בא לכם רק לצעוק ולכעוס עליהם, כי אתם מרגישים שאתם פשוט חייבים להוציא את השוויון והצדק לאור. נכון? ובכן, קשה להתמודד עם בני משפחה להט"בופובים, לכן הדבר הראשון שתעשו הוא להסכים איתם שאינכם מסכימים. זו היא אולי קלישאה, אבל במצב כזה אין לכם הרבה ברירות. המשפחה היא חלק מכם, להסתכסך עכשיו לא יועיל לאף אחד.

אן טע להיגרר לויכוחים מיותרים
אן טעם להיגרר לויכוחים מיותרים © צילום: Fotolia

אתם יודעים את האמת

הזכירו לעצמכם כי הומופוביה מבוססת בדרך כלל על חוסר ידע בנושא, וכי קרוביכם הם רק בעלי סטראוטיפים ודעות קדומות שאליהם הם נחשפים בסביבתם. זה נכון במיוחד אם גדלתם במשפחה דתית או שמרנית. אתם לא חייבים לשנות את דעתו של אותו קרוב או אותה קרובה בשביל לדעת מה נכון, אתם יודעים את האמת - שלא באמת יש משהו שגוי בקהילה הגאה, והם אנשים בשר ודם בדיוק כמוכם וכמוהם.

כבדו את דעתם

אז הסכמתכם שאתם לא מסכימים, והחלטתם שאתם יודעים מה נכון; אבל עדיין קשה לכם להתייחס אליהם בצורה מכבדת. אנחנו ממליצים לא לשנות את היחס שלכם כלפי אותם קרובים: זה יכול להיות קשה, אבל זכרו כי "איש באמונתו יחיה". אתם לא יכולים לשנות את העולם, ויש לדעת שלהט"בופוביה לא תיעלם בין רגע. אהבו וכבדו את הקרובים שלכם לא משנה מה.

חשפו אותם למציאות אחרת

לא, הכוונה לא להטיף להם כמה שיוויון וצדק הם ערכים חשובים: הכוונה היא להראות להם איך החיים יכולים להתנהל גם לא "לפי דרך הטבע", ואיך משפחות מתנהגות בסיטואציות כאלו. חשפו אותם לעניין בהדרגה, הראו להם שהדבר שממנו הם כל כך "מפחדים" הוא לא באמת כזה נורא ושאין על מה לכעוס - כי הקהילה הגאה לא עשתה להם שום דבר.

תגובות