מהארון לאינסטגרם: "המחלה גרמה לי להוציא את זה החוצה". צילום: אנדה יואל

מהארון לאינסטגרם: "המחלה גרמה לי להוציא את זה החוצה"

"היום זה היום הכי גדול בחיים שלי. אני משתף בסוד הכי גדול שלי, את הדבר שניסיתי רק להסתיר במשך תקופה כל כך ארוכה" - כך כתב טל נוימן, נער חולה סרטן אשר החליט שהגיע זמנו להיחשף ולצאת מהארון, בפוסט אינסטגרם מרגש ומעורר השראה שסחף את הרשת והפך פופולרי. שוחחנו איתו לגבי ההחלטה הנועזת והמסר מעורר ההשראה שהוא שואף להעביר לנערים נוספים בארון

טל נוימן הוא נער בן 14 וחצי, אשר מאובחן כחולה סרטן במוח והחליט, בעקבות המחלה, להפסיק להסתתר ולצאת מהארון בפוסט מרגש באינסטגרם שתפס תאוצה ושותף בכל רחבי הארץ. תפסנו אותו לראיון מעורר השראה על היציאה מהארון, ההתמודדות עם המחלה והפוסט שסחף את כולם.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

"בעקבות המחלה החלטתי להיות מי שאני, פתאום כל דבר יכול לקרות ולא יודעים אפילו מה"

תוכל לשתף אותנו קצת בהתמודדותך עם המחלה?

"אובחנתי כחולה לפני כשנה בערך. עברתי ניתוח שבסיומו יצאתי מאה אחוז משותק בכל צד ימין של הגוף. עברתי טיפולים של הקרנות, כימותרפיה וכדומה ועכשיו אני עובר טיפול שכנראה אולי יעבוד, לאט לאט. בעקבות המחלה, יצאתי עם עמותות לטיולים בחו''ל: ביקרנו בלוס אנגלס, אורלנדו ואיטליה וכתוצאה מכך הכרתי המון אנשים מדהימים."

"הכרתי המון אנשים מדהימים" טל © צילום פרטי

כאמור, לאחרונה החליט טל לנקוט בצעד אמיץ ולחשוף את סודו הכמוס ביותר - הלא הוא היותו הומו. טל משתף אותנו בתחושות הקשות שלפני ההחלטה להסיר את המסכות, על ההחלטה הנועזת שכללה התלבטויות רבות ועל התוצאות המשמחות. 

איך מרגישים לפני ההחלטה לצאת מהארון?

"זו הרגשה נוראית, שאתה כאילו בן אדם אחר ואתה לא אתה. כל הזמן הרגשתי שאני צריך להתחזות, שזה לא בסדר, לא תקין (להיות הומו). כל פעם שרק חשבתי על לצאת מהארון ניסיתי להדחיק את המחשבה ולברוח."

כמו שלא קל להיות בתוך הארון, כמובן שלא קל גם לצאת ממנו: "כשהחלטתי להיחשף, עלו בראשי המון מחשבות וחששות: תהיתי איך החברים יקבלו את זה, אם אני אמשיך לחיות את אותם החיים כמו שחייתי קודם, אם יקרה משהו שונה עם חיי, מה יקרה אם אנשים פתאום יתנהגו או ידברו אחרת; והכי חשוב - אם המשפחה והחברים לא יקבלו אותי."

ספר לנו על רגע היציאה. מה גרם לך לנקוט בצעד הנועז? מי היו הראשונים שידעו ומה הייתה התגובה?

"המחלה גרמה לי להוציא את זה החוצה, קשה לעבור דבר כזה. זו חוויה מאוד מטלטלת, פתאום כל דבר יכול לקרות ולא יודעים אפילו מה. החלטתי פשוט להוציא את זה החוצה ולהיות מי שאני."

"בעקבות המחלה, קרה משהו שגרם לי לבכות. יצאתי מהבית עם הפלאלפון וכתבתי לחברה מאוד טובה שלי הודעה מאוד פשוטה: 'אני הומו'. ככה יצאתי מהארון בפעם הראשונה. היא קיבלה את זה, הביעה אהבה ותמכה בי. לאחר מכן סיפרתי להוריי וגם הם תמכו בי וגילו אהבה. למרות חששותיי הרבים, קיבלתי תמיכה ואהבה מכולם! לאחר שנחשפתי בפעמים הראשונות הרגשתי שאני שלם עם עצמי, פשוט אני. ירדה לי אבן מהלב, שישבה עליי המון זמן. הרגשה של הקלה."

"קיבלתי תמיכה ואהבה מכולם" טל וחברתו הטובה © צילום פרטי

האם יחס הסובבים אותך השתנה בעקבות היציאה מהארון?

"כן, לטובה! עכשיו אני מרגיש הרבה יותר שייך וחזק עם המשפחה והחברים. אני מרגיש יותר קשור ופתוח, כי כבר אין סוג של מבוכה באוויר."

"כל יום אני רק יותר ויותר שלם עם עצמי על כך עשיתי את הצעד הזה"

הפוסט שכתב טל מאוחר יותר הפך פופולארי בכל רחבי הרשת, והוא מייחל כי אותו פוסט יעזור לאותם נערים המתקשים או מפחדים לחשוף את עצמם בציבור לצאת מהארון.

נדרש המון אומץ על מנת לצאת מהארון מול כולם. למה בחרת להיחשף דווקא בפוסט ציבורי באינסטגרם?

"כשכתבתי את הפוסט, מעולם לא חשבתי שהוא יגיע לכאלו רמות של פרסום: לא האמנתי שהוא יגיע לטלוויזיה, לסלבס ולקהל כל כך גדול. עשיתי את זה קודם כל בשבילי, בשביל לשתף את העוקבים שלי באינסטגרם במי שאני ולתת אולי איזושהי סוג של השראה לנערים ולנערות אחרים שמפחדים. חשבתי שאולי בעקבות הפוסט, הם יוכלו להתייעץ איתי ולראות שזה בסדר להיות בעל נטייה מינית כזו או אחרת. זו רשת חברתית ויש לה המון כוח".

האם נתקלת גם בתגובות רעות? כיצד מתמודדים איתן?

"תגובות רעות תמיד יש ותמיד יהיו, בכל מקום יש אנשים חשוכים וקרים שלא מקבלים את השונה. הם חושבים שכולם צריכים להיות, להרגיש ולהתנהג אותו הדבר; אבל אני יודע שתגובות רעות הן לאו דווקא אישיות, אלא פשוט אנשים שמתוסכלים עם עצמם ומוציאים את זה על מישהו אחר. זה ממש לא הפריע לי והתמודדתי עם זה מעולה כי יש כל כך הרבה תגובות טובות, שזה לגמרי מחפה על התגובות הרעות שיש פה ושם."

כששאלנו את טל אם יש רגע שגרם לו להתחרט על יציאתו מהארון, הוא השיב בשלילה מוחלטת. "כל יום אני רק יותר ויותר שלם עם עצמי על כך עשיתי את הצעד הזה. לא הייתי משנה כלום בתהליך הזה ללא ספק - והכל קרה בדיוק בזמן הנכון, יחד עם כל מה שקורה עכשיו בקהילת הלהט''ב, מחאת הפונדקאות והצעדה המתקרבת לזכר הרצח בברנוער. אני לא מתחרט על כלום."

"תגובות רעות הן לאו דווקא אישיות" © צילום: אנדה יואל

מה המסר שלך לאותם הנערים ואותן הנערות שקוראים את הפוסט שלך או הראיון איתך עכשיו?

"קודם כל העלתי את הפוסט הזה בשבילי, כדי להתוודות על מי שאני והמסר שלי באותו פוסט היה מופנה בעיקר לנערים ולנערות שמפחדים. אני מכיר את הפחד הזה טוב מאוד, כל פעם שאתה שומע את 'המילה הזאת' לידך אתה מתכווץ ומפחד שיגלו אותך. המסר שלי הוא בעצם להראות כמה תמיכה ואהבה מקבלים דווקא שעושים את זה, כשיוצאים מהארון וכשלא מסתתרים. הייתי רוצה לגרום להם להרגיש שהם לא שונים ושהכל בסדר."

תגובות