אלכס קורוטייב: "באיזו זכות שונאים בגלל הנטייה המינית?". צילום: studio_twentytwenty

אלכס קורוטייב: "באיזו זכות שונאים בגלל הנטייה המינית?"

היום (ו') הוא היום הבינלאומי למאבק בלהטבא"קופוביה; ולכבוד המאורע שוחחנו עם אלכס קורוטייב, כוכב הרשת הגאה. דיברנו איתו על התגובות הטובות והרעות שהוא מקבל, ההומופוביה שחווה ועל מסריו לנוער הגאה

להטבא"קופוביה (הומופוביה או להט"בופוביה, בקיצור) מתבטאת לעיתים קרובות ביחסי שנאה, תועבה ואלימות כלפי הקהילה הגאה. על מנת למגר את התופעה ולהעלות מודעות לנושא, מציינים היום בעולם את הבנ"ה - היום הבינלאומי נגד הומופוביה, טרנספוביה וביפוביה.

למי שלא חי על הפלנטה בתקופה האחרונה, נספר שאלכס קורוטייב בן ה-17 הוא כוכב רשת ויוצר תוכן מפורסם. את דרכו החל באפליקציית המיוזקלי (שהפכה מאוחר יותר לטיק טוק), שם הוא מתחזק כיום חשבון בעל 82 אלף עוקבים. הפריצה הגדולה שלו קרתה למעשה בחשבון האינסטגרם שלו, בעל ה-47 אלף עוקבים, כאשר יצא מהארון בפוסט מרגש וחושפני.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

"המון כוכבי רשת ואנשים מהתעשייה פרסמו אותי, כמו אסי עזר ורותם סלע, שהם אנשים מאוד משפיעים. הדבר גרם לכך שהכירו אותי יותר ומספר העוקבים שלי גדל," הוא מספר. באותה תקופה, הוא מוסיף, הוא היה בין בני הנוער הראשונים שיצאו מהארון - דבר שגרם לאחרים לצאת אחריו ובעקבותיו.

מתי בעצם הרגשת שאתה נמשך לגברים?

"בגיל 14 התחלתי להרגיש משיכה לגברים והבנתי שאת חיי אני ככל הנראה אבלה עם גבר ולא עם אישה. לאט לאט, התחלתי להכניס את זה לראש שלי ולקבל את זה. הבנתי שזה מי שאני ושאין לי מה להכחיש או לפחד. ברור שבהתחלה זה היה מפחיד, בהתחלה גם הכחשתי ולא האמנתי עד הסוף. אמרתי לעצמי: 'זה לא אני, אין מצב, זה לא קורה לי, זה סתם גיל ההתבגרות וזה יעבור לי עוד רגע' - אבל זה לא עבר, זה נשאר איתי. אני ללא ספק אוהב את המקום שהגעתי אליו; ואם הנטייה המינית שלי עזרה לי בכך, אז זה מבורך בעיניי."

 
 
 
View this post on Instagram

היי, קוראים לי אלכס קורוטייב, אני בן שש עשרה ממש עוד כמה חודשים בן שבע עשרה מחדרה. והיום, היום הזה כל כך גדול בשבילי. היום אני מחליט לחשוף את הסוד הכי גדול שלי, הסוד שבגללו עובר עליי כל כך הרבה - חששות, פחד, לחצים, בעיות. נשאלות כל כך הרבה שאלות - ‘אני שונה?’ , ‘למה זה אני?’ , ‘למה זה מגיע לי?’. אז כן, היום אחרי שנתיים של הכחשה, אחרי שנתיים של סבל, בכי, כאב אני מוכן לחשוף את הסוד הגדול שלי - אני נמשך לבנים, החיים שלי יוחלקו עם גבר. אני מי שאני, אני שלם עם עצמי, אני כל כך מפחד מהתגובות של האנשים, אני מפחד מהכול. אבל אני מבין שזה מי שאני. היום אחרי כל כך הרבה התלבטויות, אני מרגיש מספיק מוכן לשתף את העוקבים שלי; אתם. שהפכתם להיות חלק כל כך משמעותי מהחיים שלי, בזכותכם אני מגשים את עצמי, אני מתקדם. בלעדיכם לא הייתי איפה שאני היום, ואני מודה לכם על זה כל יום, כל יום שעובר אני מודה שזכיתי, אני מאמין שמגיע לכם לדעת את הסוד הכי גדול שלי. האי קבלה בזמן שלנו, פשוט כל כך מזעזע בעיניי, בסופו של דבר - אף אחד מאיתנו לא באמת נכנס לחיים האישיים של אף אחד, זה שאני נמשך לבנים - לא אומר שאני לא אותו אלכס, שאני שונה, שמגיע לי פחות, שאני לא אצליח. זה כל כך לא נכון, ודווקא בגלל זה אני יוצא מהארון בגיל כזה, להראות שזה בסדר, להראות שזה מקובל ושאף אחד! אבל אף אחד לא יכול לא יכול לעצור אתכם מהאהבה שלכם, זה בסדר! זה מקובל ויש אנשים כאלה, עצוב לי שלא אצל כולם, עצוב לי שאנשים נתקעים מאחור כשזה כבר בסדר. אני בן אדם כמו כולם, את ההשפעה שקיימת אצלי, אני רוצה להעביר רק לדברים הטובים, רק לדברים החיוניים והאמיתיים. משהו שהבטחתי לעצמי בדרך שלי, אני אוהב אתכם אהובים שלי ❤️ בנוסף להכול - החלק הכי טוב בחודש האחרון, זה הבן אדם שמופיע בתמונות, ארי חבר שלי. הוא חלק כל כך משמעותי מהחיים שלי, הוא עושה בשבילי כל כך הרבה והוא בן אדם מדהים, הוא חבר מדהים והוא תמיד פה בשבילי, והחודש האחרון הפך להיות משמעותי ומדהים יותר בגללו, אני אוהב אותך אהוב. הכחשתי את זה, הסתרתי את זה מעצמי, והיום אני מרגיש שמגיע לכם לדעת, אני אוהב אתכם אהובים שלי, אני מקווה שתקבלו אותי, שתדעו לקבל את זה. אני אותו אלכס, אני אוהב אתכם לעולם. תודה על כל מה שאתם בשבילי, ואני אשמח שתהיו איתי בדרך הזו, בדרך לאמיתיות, בדרך לעולם האמיתי והמקבל. אני אוהב אתכם, אני אגיד את זה שוב ושוב!❤️ תודה על כל מה שאתם עושים בשבילי. אתם הכוח שלי.

A post shared by Alex Korotaev | אלכס קורוטייב (@alexmusicall) on

במשך שנתיים, שמר קורוטייב את סודו בבטן; עד שהחליט ביום בהיר אחד, בגיל 16 וחצי, לצאת מהארון בפוסט מרגש באינסטגרם.

איך הרגשת בעקבות היציאה מהארון? פחדת מהתגובות?

"ברור, מאוד פחדתי. לא ידעתי איך הסביבה שלי תגיב. אני גר בחדרה וזו עיר שפחות נפוץ בה עניין היציאה מהארון, הסביבה כאן לא ממש מקבלת את זה."

למרות זאת, אלכס מספר שקיבל לא מעט תגובות טובות: "יום אחרי שיצאתי מהארון, השכבה והמורים שלי חיבקו אותי. זה היה מטורף, הסביבה שלי באמת נתנה לי את ההרגשה הכי טובה שיש."

קיבלת גם תגובות רעות?

"כן, אבל אני חייב לציין שלא ברמה שציפיתי. הייתי בטוח שכולם ישנאו אותי, לא יאהבו אותי ושאני אקבל המון תגובות רעות. הייתי בטוח ש'הלך עליי' ולא ידעתי איך אתקדם מפה - אבל זה לא היה ככה. היו המון תגובות שתמכו בי ואנשים לצידי וזה לא מובן מאליו בכלל, בעיניי. זה בהחלט מטורף."

"הייתי בטוח שכולם ישנאו אותי, לא יאהבו אותי ושאני אקבל המון תגובות רעות" © צילום מסך מאינסטגרם

"היו תגובות שאכן פגעו בי, באותה התקופה פחות היה לי את החוזק להתמודד עם התגובות הרעות. לפני היציאה מהארון, היה לי את המיוזקלי - שם קיבלתי פה ושם תגובה רעה, לא יותר מידי. אבל ברגע שיצאתי מהארון ואנשים פרסמו את זה, בגלל שהחשיפה הייתה כל כך גדולה התגובות היו בהתאם; ולכן ישנן לא מעט תגובות פחות טובות לפוסט הזה. חלקן, ממש פגעו בי."

אילו תגובות למשל?

"הייתה תגובה אחת שמישהו כתב על אמא שלי, משהו בסגנון שהיא צריכה להתבייש בי ולא לצאת מהבית על זה שיצאתי מהארון ושאני נותן דוגמא רעה לילדים. הייתה גם תגובה שעכשיו, כשיצאתי מהארון, אני נותן דוגמא לילדים נוספים לצאת מהארון ולקבל על זה לייקים. אבל אנשים לא מבינים, זה בכלל לא היה מהמקום הזה. יצאתי מהארון כי הרגשתי שאני רוצה לצאת מהארון, לתת דוגמא לעוקבים שלי ולהסביר להם שזה בסדר וזה הגיוני. מותר להיות מהקהילה הלהט"בית, זה לא משהו רע, לא משהו שאסור."

קורוטייב מוסיף ומספר: "היו שם תגובות הזויות של אנשים, אני לא מבין איך אנשים אפילו מסוגלים לחשוב על דברים כאלה. למה שאני אלך לחפש לייקים על הפוסט שלי, על הדבר הכי רגיש שלי, הסוד הכי גדול שלי?
אני בחרתי לפרסם את הפוסט הזה אחרי תקופה של שנתיים שהחזקתי את זה בבטן, היה לי קשה - ובכל זאת בחרתי לשתף את זה. אני מצפה שאנשים יגידו 'וואו, הוא עשה מאמץ' והאמת - אפילו לא זה. אפשר פשוט לראות, לקרוא ולהתקדם, אבל אנשים באמת ישבו וכתבו שם דברים בשביל לפגוע בי. זה הזוי שחלק מהאנשים באמת עושים דברים כאלה ומבזבזים את הזמן שלהם על הדברים האלה."

 
 
 
View this post on Instagram

היי אהובים, בתמונה מופיע אני וחבר שלי, שהוא חלק משמעותי מהחיים שלי, שאיתו ארצה לחיות ולהתקדם בחיי - להתחתן, להביא ילדים ולקוות לטוב.❤️ אבל המדינה שאני גר בה, לא מוכנה לקבל את זה, לא מסכימה לזוגות כמוני להביא משפחה, להקים את הדבר שהוא כל כך חשוב מתולדות החיים - ילדים, אושר ושמחה. לוקחים את זה ברגע אחד - כי מבחינתם זה לא בסדר ולא מתאים. לוקחים את התקווה להורים חד מיניים שכבר מוכנים לילדים, את הזכות להקים משפחה, לוקחים לי את התקווה להקים משפחה בארץ הזו, להתחתן ובכלל - להיות בן אדם עם זכויות שוות ולא אזרח סוג ב’. בעוד כמה ימים אני הופך להיות בן 17, בעוד כשנה אני אצטרך להילחם בשביל המדינה שלי, להתחיל לשלם מיסים ולהפוך להיות בן אדם בוגר, כי הרי זה מה שמחויב במדינת ישראל, אעשה זאת בכבוד, באושר. אבל למה המדינה שלנו יכולה אך ורק לקחת? ולא לתת לי ולעוד כל כך הרבה אנשים וקהילה שלמה את הזכות בסה’’כ להקים משפחה. כמו כל אזרח אחר, כמו כל אזרח שהוא סוג א’. אהבה זו אהבה, לא משנה מה המין/המגדר/הדת שלה, ואף אחד אבל אף אחד לא יכול להוכיח אחרת. אני אוהב את חבר שלי, גאה בעוקבים המקבלים שלי, גאה בקהילה הלהטבית. בסהכ? אני רוצה תקווה להקים משפחה, לאהוב, להרגיש שהארץ שאני גר בה רוצה אותי, לא משנה מי אני. #מתעורריםעלהחייםשלנו !🏳️‍🌈❤️

A post shared by Alex Korotaev | אלכס קורוטייב (@alexmusicall) on

במציאות שמעבר לרשתות החברתיות, הוא מספר, הוא פחות חווה הומופוביה: "כשאני מסתובב עם ארי (בן זוגו) יד ביד או כשיש בנינו נשיקה ברחוב, אנחנו לרוב לא נתקלים בתגובות מיוחדות מהסביבה. לפעמים כשמזהים אותי אז זורקים פה ושם הערות; אבל זה בעיקר בגלל שאני כוכב רשת וזה קורה לרובנו, אנשים זורקים לנו הערות על סרטונים שאנחנו עושים או כל דבר אחר שאנחנו משתפים, מנסים לפגוע בנו. אבל אני פשוט לא מתייחס לזה, כי אני לא חושב שאני צריך."

מהו המקרה ההומופובי הכי קיצוני שנתקלת בו?

"האמת שהיה מקרה אחד שלא אשכח אותו לעולם, הוא באמת היה המקרה הכי קיצוני שהיה לי: יום אחד אחרי שחזרתי מבית הספר, עצרה אותי איזו אמא ברחוב, שהבת שלה כנראה מכירה אותי דרך הרשתות החברתיות. האמא הזאת פשוט התחילה להסביר לי למה לא כדאי לי להיות הומו."

"הרי כבר יצאתי מהארון, זה מי שאני, אני לא חושב שיש לאף אדם זכות להסביר לי למה אסור או לא כדאי לי להיות הומו, או למה להימשך לבנות זה הכיוון הנכון. זה מי שאני, אני לא מתכוון לשנות את עצמי. אם לא טוב לך אז מתנצל, אבל זה מי שאני."

קורוטייב ממשיך ומספר: "היא ממש התווכחה איתי, טענה שאני דוגמא רעה לילדים ושבגללי יצאו עכשיו המון ילדים מהארון, למרות שהם בכלל לא כאלה. אמרתי לה שאני בסך הכל בן 17, גם אני ילד. אני לא אמור לתת דוגמא לאף אחד ונכון שיש לי עוקבים ואני מעלה סרטונים ותמונות, אבל שוב - אני לא אמור לתת דוגמא לאף אחד. אותה אישה יכלה להגיד לבת שלה להוריד עוקב או לחסום אותי מהפלאפון שלה. הכל בסדר, אני לא מחזיק אף אחד בכוח."

ממה אתה חושב שנובעת ההומופוביה?

"אני חושב שאנשים לא מבינים עד הסוף את העניין של הקהילה הלהט"בית. הומופובים בכללי, בכלל לא מנסים להכיר אותנו. הם באמת שונאים את הקהילה סתם; והזוי לי לומר את המילים הללו, כי אני בן אדם שלא מכיר את המושג שנאה, אני לא יכול לשנוא. אני לא מבין איך בשנת 2019, אנשים יכולים לשנוא אנשים על הנטייה המינית שלהם. באיזו זכות? הם פשוט שונאים כי זה לא מתאים להם, כי זו לא הנורמה שלהם. הם צריכים להכיר בכך שאנחנו בשנת 2019 ומותר לאנשים לאהוב את מי שהם רוצים."

מה לדעתך אנחנו צריכים לעשות כדי למגר את התופעה הזו?

"אין ספק שיש הרבה אנשים שסובלים מהומופוביה. חוץ מהמילה מזעזע, אין לי עוד איך להגדיר את זה. אני חושב שמההתחלה, לפני שמישהו נפגע, צריך לפנות לסביבה - אם זה להורים, לחברים, למנהלת או אפילו למורים. צריך להגן על אלו שחווים את ההתנהגות הזו. אם זה מגיע לפגיעה פיזית באדם עצמו, שזה בכלל עובר כל גבול, אני אומר שצריך גם לערב את המשטרה."

"אני חושב שהדבר האחרון שאותם אנשים שפוגעים בהם צריכים לעשות, הוא לאבד את החיים שלהם בגלל אנשים שמנסים לפגוע בהם. הם צריכים לשמור על החיים ולדעת שזו רק תקופה ושזה יעבור. צריך להילחם בזה ככל הניתן ולהישאר חזקים כמה שאפשר."

"חוץ ממזעזע, אין לי דרך להגדיר הומופוביה" © צילום: studio_twentytwenty

מה המסר שלך לבני נוער?

"קודם כל לאהוב את עצמכם, לא משנה מה אתם אוהבים - פשוט תאהבו! תחלמו ותשאפו ותמיד תאמינו בעצמכם.
אל תתייחסו למה שאחרים אומרים לכם או רוצים להגיד לכם כדי לפגוע בכם, פשוט תעשו את מה שאתם אוהבים. אם אתם אוהבים לרקוד, למשל, אז לכו לרקוד ואל תשימו על מי שאומר לכם אחרת. אתם תצליחו בהכל, אם רק תאמינו בעצמכם. אם תאמינו בעצמכם זה כבר חמישים אחוז מהדרך שלכם. אני מאמין בכם לגמרי."

 

 
תגובות