יש הבדל? מבהירים הבדלים סטיגמטיים בין נשים לגברים. צילום: Fotolia

יש הבדל? מבהירים הבדלים סטיגמטיים בין נשים לגברים

אספנו עבורכם חלק ממחקרים ונתונים על סטיגמות מגדר מוכרות, אשר שופכים אור על הבדלים בין גברים לנשים, שכל אחד ואחת מכם תוהים אם באמת קיימים

בשנים האחרונות, אין אחד שלא תהה לעצמו – האם באמת קיימים הבדלים סטיגמטיים בין גברים לנשים? אולם, כפי שכולכם כבר וודאי יודעים, התהייה הזו הינה חסרת משמעות; מהסיבה הפשוטה שאפילו טובים וחכמים מאיתנו לא הצליחו לענות תשובה חד משמעית על שאלות אלו. יחד עם זאת, נערכו לא מעט מחקרים ונאספו נתונים רבים בנושא ההבדלים בין שני המינים, אשר מקרבים אותנו יותר ויותר לכדי קבלת מענה חד משמעי לגבי השאלות שמטריפות את כולנו.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

בניגוד לגברים, נשים לא יודעות לנהוג ואף גורמות ליותר תאונות דרכים!

על פי עמותת "אור ירוק" בשנת 2017, רק באחד עשר אחוזים מכלל התאונות היו מעורבות נשים כנהגות, לעומת 89 אחוזים שבהם הגברים היו אלה שנהגו ברכב. יחד עם זאת, על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשנת 2016 היו כעשרים אחוזים יותר נהגים מאשר נהגות, עובדה אשר באופן טבעי מגדילה את הסיכוי שתאונת דרכים תבוצע על ידי גבר ולא אישה.

מי מנהל אורח חיים בריא יותר?
מי נוהג/ת טוב יותר? © צילום: Fotolia

ממוצע אורך החיים של נשים, גדול יותר ביחס לממוצע אורך החיים של גברים

בניגוד לספקולציות רבות אחרות בתחום זה, ספקולציה זו היא נכונה ביותר - ולו רק מפני שהיא אינה מגדרית אלא מבוססת. נכון לעשור האחרון, כל המחקרים והסטטיסטיקות שעסקו בהבדלים בין אורכי החיים של נשים וגברים, הובילו למסקנה אחת: נשים חיות יותר זמן ביחס לגברים. מדוע, אתם שואלים? ובכן, עדיין לא נמצא הסבר חד משמעי לתופעה זו, אולם ישנם מספר מחקרים המוכיחים כי נשים נוטות לשמור על אורח חיים בריא יותר, דבר שאולי מהווה את הסיבה להפרש בין אורכי החיים של שני המינים.

נשים מתגברות לאט יותר על פרידות?

על פי מחקר שנערך באוניברסיטת בינגמטון שבניו יורק, אמנם הכאב הפיזי והרגשי שנשים חשות לאחר פרידה הוא חד ומיידי יותר ביחס לכאב שאותו חווים הגברים - גם הוכח כי משך ההחלמה של נשים מפרידות הוא קצר יותר באופן משמעותי, משמע שגברים סובלים מפרידות למשך זמן רב יותר. הסיבה לכך, ככל הנראה, הינה שלגברים קשה יותר להתמודד עם הרגשות שנוצרים לאחר הפרידה, מכיוון שאלו בדיוק הרגשות שהם נאלצו להדחיק החל מילדותם, עקב מוסכמות חברתיות שונות שמוכרות לכולנו.

באופן טבעי, גברים הם מנהיגים טובים ומוצלחים יותר!

לפי מחקר שנערך בארצות הברית, 41% מהנשים שעומדות בראש מקום עבודה כלשהו – מתפקדות כמנהיגות טובות, אכפתיות ומעורבות במתרחש במוסד שאותו הן מנהלות. לעומת זאת, רק 35% מהגברים שעובדים בתור מנהלים של מקום עבודה כלשהו, מתפקדים בהתאם לקריטריונים שמגדירים מנהיג טוב. אז למה בכל זאת ישנם יותר מנהלים ממנהלות, אתם שואלים? ובכן, הסיבות לכך אינן קשורות לתפקוד של שני המינים בתור מנהיגים, אלא לנורמות חברתיות ומגבלות שרק נשים נאלצות להתמודד עימן.

מי מנהיג/ה טוב/ה יותר?
מי מנהיג/ה טוב/ה יותר? © צילום: Shutterstock

זכרו שכל המחקרים והנתונים הללו מתייחסים לכמויות עצומות של אנשים ממקומות שונים, בעלי מאפיינים שונים ואורחי חיים שונים, שייתכן שאינם דומים כלל לשלכם ולכן – הם לא קובעים שום דבר לגבי היכולות שלכם ובטח שלא לגבי העתיד שלכם. בנוסף, חשוב לזכור כי גם נורמות חברתיות למינהן הן בהחלט בעלות השפעה רבה בתחום ההבדלים בין גברים לנשים, עובדה שאיננה זכתה להתחשבות מצד רוב החוקרים ואוספי הנתונים, עובדה שייתכן כי גרמה לכך שחלק מהממצאים אינם מדויקים לגמרי.

 

 
תגובות