הכירו את סולם קינסי: האם כולנו חלק מהקהילה הגאה?. צילום: Shutterstock

הכירו את סולם קינסי: האם כולנו חלק מהקהילה הגאה?

שמעתם את הטענה שכולם קצת משתייכים לקהילה הגאה? סולם קינסי הוא התשובה לאמירה המבלבלת והלא מדויקת הזו

גם אם אתם מגדירים את עצמכם כסטרייטים מוחלטים, או להפך - הומו או לסבית מוחלטים, תופתעו לגלות שיש סיכוי גדול מאוד שגם אתם קצת מעוניינים בבני המין האחר, שלא חשבתם לרגע שאתם נמשכים אליו. מבולבלים? הכירו את סולם קינסי.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

קינסי היה אחד מכותבי שני הספרים הידועים שחקרו את מיניותם של גברים ונשים. במסגרת כתיבת הספר, קינסי הגיע למסקנה שמיניותו של אדם אינה מוחלטת; אלא נעה, לרוב, בין אפס לשש, כשכל דרגה מציינת את רמת המשיכה המינית לבני מינו או מגדרו: אפס כסטרייטיות מוחלטת, שלוש כאמצע - ביסקסואליות; ושש כהומוסקסואליות מוחלטת. אם אדם לא חווה משיכה מינית בכלל, קיים עבורו בסולם גם הסימן "X".

סביר להניח שאתם לא לגמרי סטרייטים או הומוסקסואלים
סביר להניח שאתם לא לגמרי סטרייטים או הומוסקסואלים © צילום: Fotolia

קינסי אף מצא כי פחות מעשרה אחוזים בלבד מאוכלוסיית העולם משתייכים לדרגה מוחלטת - אפס או שש, יחד - כך שסביר להניח שתמצאו את עצמכם משוטטים בין שאר הדרגות, אחת עד חמש וזה לגמרי בסדר!

דרגות סולם קינסי:

0 - סטרייט לגמרי, אין אף משיכה לבני אותו המין או המגדר.

1 - האדם מגדיר עצמו כסטרייט, אך לעיתים רחוקות קיימת גם משיכה מינית לבני מינו או מגדרו. לרוב, משיכה זו תתבטא בעיקר בפנטזיות ורצון לקיים מגע.

2 - האדם מוגדר כסטרייט, אך לעיתים קצת יותר קרובות יימשך גם לבני מינו או מגדרו, ירצה לקיים עמם מגע ואף יעשה זאת - ללא כל חשק מיוחד בקשר זוגי רומנטי עם בני אותו המגדר.

3 - ביסקסואליות, משיכה מינית ולעיתים אף רומנטית שווה לשני המגדרים. 

אז מה אני?
אז מה אני? © צילום: Fotolia

4 - הנטייה היא יותר הומוסקסואלית, אך קיים גם רצון וחשק לא קטן למגע גם עם בני המגדר השני.

5 - הגדרתו של האדם היא הומו, אך מדי פעם ובמקרים מיוחדים הוא חולם על לקיים מגע אף עם בני המין השני.

6 - הומוסקסואל, משיכה לבני אותו המין או המגדר בלבד.

X - חוסר משיכה מינית לכל מגדר.

במידה ואתם מרגישים משיכה מזדמנת לבני מינכם או מגדרכם, אין זה אומר שגם אתם צריכים "לצאת מהארון" ולהכריז על כך במדויק מול כל העולם - אלא אם כן אתם מאוד רוצים. מאידך, אם כבר יצאתם מהארון אך בכל זאת מרגישים מדי פעם משיכה לבני המין השני, זה לא אומר שרימיתם את כולם ואתם צריכים להסביר את הדברים בשנית. תוכלו לשמור את פיסת המידע הזו לעצמכם ופשוט להבין באופן ברור יותר את מי ומה אתם אוהבים.

© צילום: Shutterstock

דרגות סולם קינסי נועדו בשביל לעזור לכם להבין ולהגדיר את המשיכה המינית שלכם, אך לא בשביל לומר לכם שאתם משהו איתו אתם לא מרגישים שלמים. קחו לעצמכם רגע ונסו להבין לאיזו רמה אתם משתייכים - בשביל עצמכם.

 
 
תגובות