בלי סודות: "לא מצליחה להבין למי אני נמשכת". Fotolia

בלי סודות: "לא מצליחה להבין למי אני נמשכת"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

"לא מצליחה להבין מה אני ולמי אני נמשכת"

בת 13 שואלת: "היי, אני בת 13 ואני לא בטוחה מה אני אוהבת ולמי אני נמשכת. לא מזמן היה לי קראש על חברה שלי והיא חיבבה אותי חזרה. הבעיה היא שיום לאחר מכן, היא אמרה לי שהיא לא רוצה להיות בזוגיות כי היא לא בטוחה במיניות שלה. מאז אני לא מרגישה משיכה לאף אחד (בנים או בנות), אני לא מצליחה להבין מה אני והאם זה קשור לגיל. אני לסבית או בי?"

תשובת היועצת: "שלום רב ותודה שפנית אלינו. את כנראה נערה חזקה ואחראית אם את מתייעצת לגבי נושאים שלא תמיד קל להתייעץ לגביהם. מה שאת מתארת בפנייתך הוא טבעי מאוד לגילך. את עדיין צעירה מאוד ובגילך, הרבה פעמים עדיין לא ברור מהי הנטייה המינית שלנו. כדאי לדעת כי כל בני האדם נמצאים על רצף שבקצהו האחד הטרוסקסואליות מובהקת (העדפה ברורה לבני המין השני), ואילו בקצהו השני הומוסקסואליות מובהקת (העדפה ברורה לבני מיננו). רובנו נמצאים במיקום כלשהו על הרצף הזה, מכאן טבעי להתלבט מה אנחנו מעדיפים מבחינה מינית. ככל שאנו מתבגרים, ההעדפות שלנו נהיות בדרך כלל ברורות יותר עבורנו וגם ניסיון החיים שצברנו עושה את שלו ומוביל אותנו לבחירות המועדפות עלינו. עם זאת, ייתכן גם מצב שבו בגיל מבוגר יותר נשנה את העדפותינו ונרצה לקיים מערכות יחסים שונות. ייתכן גם מצב שבו אנשים לא בוחרים באופן מובהק צד אחד, אלא יוצרים מערכות יחסים זוגיות על בסיס ההתאהבות שלהם באישיות של בן האדם, בלי קשר למינו. מציעה לך לא למהר למסקנות לגבי ההעדפות שלך ולהחליט שאת כזו או כזו, אלא לתת להתנסויות שלך להתרחש, לרגש אותך, ולצמוח דרכן. אגב, משיכה מינית איננה מחייבת התנסות כדי לדעת אם אנו נמשכים לאדם כזה או אחר. משיכה מינית היא תחושה שעומדת בפני עצמה, גם אם אינה כוללת התנסות מעשית. שיהיה הרבה בהצלחה".

© צילום: Shutterstock

"האם היצר המיני הגברי ניתן לשליטה?"

בן 18 שואל: "שלום, רציתי לדעת האם היצר המיני של גברים ניתן לשליטה? משמע, האם אני יכול 'להתעלם' מההורמונים בגוף שלי ולא להביא את עצמי לידי פורקן מיני? ומעבר לכך, האם זה חריג לאונן על פורנו או על תמונות?"

תשובת היועצת: "שלום לך, אני שמחה שפנית אלינו בנושא אינטימי ורגיש, בוודאי לא היה פשוט לפנות אלינו אך בכל זאת עשית זאת – זה בהחלט מראה על בגרות ובשלות. אנסה לשקף לך מה אני מבינה מהשאלות שלך מתוך תקווה שכך אוכל לענות ולעזור לך. על פי שאלתך, אני מבינה שיש לך קושי עם אוננות. אנחנו בדלת פתוחה רואים באוננות כפעילות טבעית ונורמלית וגם כדרך להכרת הגוף שלנו והמיניות שלנו וממליצים עלייה. אם יש לך אתגר בנושא, אתה צריך לפעול לפי הדרך שמתאימה לך. לכן, אם כיבוש היצר יותר מתאים לך בראיית העולם שלך, אז אולי כדאי לך להפסיק או לפחות לנסות להפחית לאונן. ההחלטה היא בידיך לפי מה שמתאים לך יותר. הכי חשוב שתעשה מה שעושה לך טוב. אתה שואל אם זה חריג לאונן על פורנו, אז התשובה שלי היא שלא, זה בהחלט לא חריג, אבל גם בהחלט לא מומלץ. אם בוחרים לאונן, עדיף לאונן מהדמיון, ליצור בראש תמונה שתגרום לך לעוררות מינית או להמציא סיפור ולזרום איתו. להפעיל את הדמיון ולא את הפורנו. הפורנוגרפיה מזיקה, היא יוצרת תמונה שקרית של יחסי מין, שהמציאות שונה מאד ממנה. לדוגמא- איברי המין במציאות לא נראים כמו בסרטים, או חוסר תקשורת ואינטימיות. לכן אני ממליצה לך להיפרד מהפורנו, ובכך גם אולי תתבטא השליטה שלך ביצר המיני ותוכל לענות על השאלה הזאת בעצמך. שיהיה הרבה בהצלחה".

© צילום: Fotolia

"האם יש דרך לטפל בכאב שנוצר מיחסי מין?"

בן 19 שואל: "שלום, חברה שלי ואני שוכבים באופן קבוע, משתמשים תמיד בקונדום ואני שם על איבר המין שלי חומר סיכה באופן קבוע. הרבה פעמים לאחר החדירה הראשונה במסגרת האקט המיני - מאוד כואב לה באיבר המין, והיא מבקשת שאפסיק. אני חושב שאפשר להגיד שהאיבר שלי גדול מהממוצע וגם די עבה, ככה שיכול להיות שהכאב נגרם מזה. בכל מקרה, אשמח לדעת אם יש דרך לטפל בכאב, כדי שנוכל לשכב מתי שבא לנו בלי להתבאס מהכאב / לבזבז חומר סיכה וקונדום"

תשובת היועצת: "שלום רב, אני שמחה שפנית אלינו, השאלה שלך מראה כי אכפת לך מבת זוגך וכי אתה קשוב לה וגם לעצמך. כל הכבוד על השימוש בקונדום ובחומר סיכה. מעבר לכך שקונדום מונע מעבר מחלות מין (גם כאלה שמועברות במגע) וגם מונע הריון, הוא יכול לעזור בחדירה בכך שהוא הופך את איבר המין לחלק יותר. חומר סיכה מוריד את החיכוך עוד יותר ואמור לאפשר חדירה קלה ונעימה יותר. יחד עם זאת, אתה מתאר מצב שבו בכל זאת כואב לחברה שלך לאחר זמן קצר מרגע החדירה. הסיבות לכך יכולות להיות מגוונות: ייתכן והחברה שלך צעירה והגוף שלה עדיין מתפתח וכתוצאה מכך עדין מידי לחדירה, ייתכן והיא לא מרגישה שיש לה מספיק פרטיות במקום בו אתם מקיימים את יחסי המין, או שבכל זאת היא חוששת (למרות השימוש בקונדום) מכניסה להריון או מעבר מחלות מין, דבר שגורם לה להיות בלחץ ובכך לכווץ את שרירי הגוף שלה, כולל אלה שנמצאים בנרתיק. שים לב, היא יכולה להיות בלחץ גם ממקרים אחרים שלא קשורים אליכם, כמו עבודה, משפחה, ריב עם חברה, מצב בטחוני או כל דבר אחר בחיים שלה שמעורר אצלה סטרס. סיבה נוספת יכולה להיות שהיא לא רטובה מספיק באיבר המין, או לא מספיק מגורה או באווירה המתאימה ליחסי מין. עוד סיבה יכולה להיות כניסה עמוקה או חזקה מידי של איבר המין שלך אל הנרתיק שלה. כדאי לכם לדבר ולהעלות את הנושאים הללו, ולברר ביחד מה הסיבה שבגללה היא מרגישה כאב או חוסר נוחות בעת החדירה.

כמו כן, אמליץ לך שתברר איתה עד כמה היא מאוננת ועד כמה היא מרגישה בנוח עם איבר המין שלה. ככל שהיא תאונן יותר ותכיר את עצמה יותר טוב, כך היא תוכל לכוון אותך לדרך המיטבית לגרום לה עונג. על מנת להקל ולהגביר את ההנאה אצל שניכם, אמליץ לך לפעול בסדר הפעולות הבא: ראשית, השקיעו במשחק המקדים, ביצירת האווירה הרגועה, בשיח ובמגע (לא בהכרח באברי המין), בנשיקות וחיבוקים. חשוב גם להדגיש כי מחקרים מראים כי 80% מהנשים לא גומרות מחדירה, אלא נהנות בעיקר ממגע חיצוני בדגדגן. אוסיף ואומר שסקס לא חייב לכלול בהכרח חדירה או להיות מורכב מחדירה בלבד. אתה יכול להמשיך ולגרות ולענג אותה על ידי מגע ובכלל לחקור ביחד את הגוף שלה ושלך ולגלות מה עושה לכם טוב. כל זה אמור לגרום לה להיות רטובה באיבר המין ובנרתיק ובכך אתה תדע שהיא מוכנה לחדירה. ניתן ואף רצוי שהיא תגיע לאורגזמה לפני החדירה, ובכך היא תהיה משוחררת יותר. חשוב לדעת שנשים, בניגוד לגברים, יכולות להגיע למספר אורגזמות במהלך אקט מיני אחד. יחד עם זאת, זה יכל להשתנות מאישה לאישה כך שחשוב לשים לב לתחושות של בת זוגתך. ניתן להוסיף לפני החדירה עוד חומר סיכה, אבל הנקודה היא שלרוב, אם האישה לא רטובה- היא כנראה לא מוכנה לחדירה. לפני שאתה מכניס את איבר המין שלך, אתה יכול לנסות להחדיר אצבע אחת, לאט ובעדינות, ולאחר מכן שתיים, ובכך להרגיל את גופה לתחושה הזאת. זה תהליך שיכל לקחת גם כמה מפגשים. לבסוף, אתה יכול לנסות להכניס את איבר המין שלך, לאט, בשלבים, בהתחלה רק את הקצה, ולאט לאט להכניס את כולו. תוך כדי חשוב שתדברו, שהיא תגיד לך מה נעים ושאתה תהיה קשוב לשפת הגוף שלה. במידה וכל העצות האלה לא עוזרות, ובמידה ויש לכם ספק נוסף, אתם מוזמנים לקבוע תור לרופא/ת נשים ולבדוק האם יש גורם נוסף רפואי לתחושות שלה. אתה ובת זוגתך מוזמנים להמשיך ולפנות אלינו באינטרנט, בטלפון או אפילו להגיע לסניף דלת פתוחה הקרוב לביתכם בשביל לקבל ייעוץ נוסף. שיהיה הרבה בהצלחה".

"דלת פתוחה" הוא מרכז הנותן ייעוץ לבני הנוער בכל הקשור לאהבה, גיל ההתבגרות ומיניות. ניתן לקבל ייעוץ ותמיכה בסניפי דלת פתוחה או באתר האינטרנט https://www.opendoor.org.il/.

תגובות