עשו ואל תעשו: כשההורים אינם תומכים בקהילת הלהט"ב. צילום: Getty Images

עשו ואל תעשו: כשההורים אינם תומכים בקהילת הלהט"ב

לכבוד חודש הגאווה, הכנו עבורכם רשימת טיפים שיסייעו לכם לקחת חלק משמעותי במאבק עבור הקהילה - מבלי לצאת מהבית. כן כן, אנחנו מדברים על הדבר שתמיד רציתם לעשות, אך חששתם: בעזרת הכתבה הבאה, תוכלו לשוחח עם הוריכם על קהילת הלהט"ב והנזקים העצומים של ההומופוביה - ואף להעלות את המודעות שלהם בנושא

המודעות לקהילת הלהט"ב החלה לצמוח רק בעשור האחרון, דבר שהביא לכך שאנשי "הדורות הקודמים" – לעיתים אינם מודעים לחשיבות קבלת הקהילה ולנזקים של ההומופוביה. לכן, ערכנו עבורכם רשימת טיפים שיסייעו לכם לנהל שיחה בנושא עם אנשים מבוגרים בכלל והוריכם בפרט, ואף לעודד אותם להכיל ולתמוך בקהילה.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

עשו: תדברו איתם, גם אם קשה לכם


כאמור, לא כל ההורים תומכים בקהילה ולעיתים אף מתנגדים לה בתוקף מסיבות שונות, ולכן – שיחה בנושא עשויה לעורר בכם תחושות חשש, לחץ ואף אי-נעימות. עם זאת, חשוב שתזכרו שיש לכם השפעה רבה על הוריכם, ולדעות שלהם ישנה השפעה רבה על הסביבה שלכם (למשל, אחים ואחיות קטנים) – אז גם אם אתם קצת לחוצים, חשוב שבכל זאת תנהלו איתם את השיחה הזו.

אל תעשו: תפגעו בהם או ביחסים ביניכם


שום דבר לא מצדיק התנהגות לא מכבדת או פוגענית כלפי ההורים שלכם, אז גם אם הדעות שלהם שונות משלכם באופן קיצוני ואף מרגיזות אתכם – יש דרך להגיד להם זאת, מבלי לפגוע בהם וביחסים ביניכם. חשוב שתשמרו על שיח מכבד ופתוח, ואל תתבטאו באופן לא מכבד.

© צילום:AdobeStock

עשו: תנסו להבין את הצד שלהם


נכון שלא תמיד קל להבין ולהכיל את הנימוקים לדעות הומופוביות, אך כאמור – מדובר בהורים שלכם ובנושא שיחה "רגיש". לכן, עליכם לעשות ככל שביכולתכם כדי להבין אותם ואת הסיבה האמיתית לדעות שלהם. המידע הזה יסייע לכם ליצור שיחה אפקטיבית ועמוקה בנושא, שתתרום לכל הצדדים. 

אל תעשו: תבטלו את דבריהם


עליכם לזכור שהערכים המקובלים והמוסכמות החברתיות של היום, שונים באופן קיצוני מאלו שהיו נהוגים בתקופה שבה הוריכם היו צעירים. לכן, גם אם אתם לא ממש תצליחו להבין אותם ואת הנימוקים לתפיסת העולם שלהם, חשוב שתקשיבו להם ולא תבטלו כל דבר שנאמר על ידם. כמובן שאין זה אומר שאתם צריכים להסכים איתם, אלא שבסך הכל תכבדו אותם ותתחשבו בשוני העצום ביניכם.

© צילום: Getty Images

עשו: תספרו להם על ההשלכות של הומופוביה


כולכם בוודאי נחשפתם להמון מידע בנוגע לקהילת הלהט"ב והנזקים העצומים של ההומופוביה, אך סביר להניח שזהו אינו המצב של הוריכם: גם היום, מבוגרים רבים אינם מודעים לעובדות חשובות על הקהילה ולאירועים שקרו בעקבות שנאת החינם כלפיה. בהחלט מומלץ שתנסו להבין מהי מידת הבקיאות של הוריכם בנושא, ותעשירו את הידע שלהם.

אל תעשו: תגרמו להם להרגיש רע


יתכן שתגלו שהוריכם אינם מודעים לפרטים חשובים בנוגע לקהילה, או שתגובתם תהיה שונה ממה שציפיתם – וזה בסדר. אין צורך לנסות לגרום להם להרגיש אשמים או "לא מודרניים" מספיק; אלה בסך הכל ההורים שלכם, וחשוב שתכבדו אותם ותשמרו על היחסים ביניכם.

© AdobeStock

חשוב שתזכרו ששיחה עם הוריכם על קהילת הלהט"ב היא בהחלט חשובה ובמקרים מסוימים אף הכרחית, אך לא בכל מחיר. אם אתם חוששים שההורים שלכם או היחסים ביניכם יפגעו כתוצאה מהשיחה, או שאינכם מסוגלים להכיל את דעותיהם ולהגיב באופן מכבד – אל לכם לעשות זאת. יתכן שבעתיד, כשתתבגרו, תוכלו לדבר איתם על כך בצורה פתוחה ומכבדת יותר. בהצלחה!

תגובות