פורצת דרך: רומי אברג׳יל ואמה בראיון על הניתוח המסובך שעברה. צילום פרטי

פורצת דרך: רומי אברג׳יל ואמה בראיון על הניתוח המסובך שעברה

אם יצא לכם להיתקל בסטורים האחרונים באינסטגרם של הדוגמנית וכוכבת הרשת המצליחה רומי אברג׳יל, וודאי שמתם לב שעברה ניתוח לנישוי פנים שמטרתו הפיכת תווי פנים גבריים לנשיים. בשיחה שערכנו איתה ועם אימה, שיתפה אותנו בסיבה להחלטת ביצוע הניתוח, סיפרה על הסיכונים והליך ההחלמה, על התגובות שקיבלה ועל החלומות לעתיד שמחכה להגשים

בימים האחרונים, ניתן לראות כי הדוגמנית וכוכבת הרשת רומי אברג׳יל (19) שיתפה את עוקביה באינסטגרם בניתוח המסובך שעברה - החל מהרגע בו נכנסה לחדר הניתוח ועד לתהליך ההחלמה. מדובר בניתוח פופלארי בקרב אוכלוסיית הטרנסג'נדריות אשר מיועד להפוך את המבנה הפיזיולוגי של הפנים הזכריות איתן נולדה למבנה נקבי. 

רומי נחשבת לטרנסג׳נדרית הצעירה ביותר בארץ אשר ביצעה ניתוח זה. במהלך ההליך עצמו, מבצעים חתך במצח ומשייפים את העצמות שלו ושל הגבה, מעדנים את הסנטר ומצרים את הלסת התחתונה על מנת לקבל תווי פנים נשיים יותר. 

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

החלמת הניתוח לא פשוטה ואף אורכת זמן רב, אך לצידה של רומי נמצאת אימה אילנית אברג׳יל אשר דואגת, תומכת ובעיקר גאה באומץ הגדול של ביתה. בשיחה שערכנו עם השתיים, חשפו בפנינו את החששות לפני הניתוח, הקשיים ודרכי ההתמודדות ועל איך בסופו של דבר, כל התהליך הזה רק חיבר וחיזק את הקשר ביניהן.  

מדוע בחרת לעשות זאת? 

רומי: "עוד מגיל 11 כשהתחלתי את התהליך שלי, תמיד חלמתי להיראות כמה שיותר כמו אישה. נולדתי עם מבנה פנים זכרי ובשביל ההרגשה האישית שלי בחרתי לעשות את הניתוח הזה על מנת שיהיה לי מבנה פנים יותר עדין ונשי. אני לגמרי שלמה עם ההחלטה שלי ואפילו מתחרטת שלא עשיתי זאת עוד לפני כן כי עד כה זה מאוד פגע לי בביטחון ובכלל בהתקדמות שלי בעבודה כדוגמנית ובחיים עצמם. אני מאושרת ויכולה להגיד שזה אחד מהדברים הכי טובים שיכולתי ׳להעניק׳ לעצמי וללא ספק זו הייתה הבחירה הנכונה". 

רומי ואמה © צילום פרטי

כיצד הסביבה ואמא הגיבו כשסיפרת על הניתוח?

אילנית: "האמת שאני בהתחלה הייתי נגד מכיוון שמבחינתי רומי תמיד הייתה יפה ולא צריכה שום ניתוח. מעבר לכך, מדובר בניתוח בראש אשר הליך ההחלמה שלו איטי ולא פשוט במיוחד. זה הלחיץ אותי מאוד, אך בסופו של דבר הבנתי כמה שזה חשוב עבורה ולביטחון העצמי שלה ולכן החלטתי לתמוך בה ולעבור זאת יחד איתה". 

רומי: "כשפירסמתי את זה לקהל, כולם כמובן היו בשוק. האינסטגרם שלי ׳התפוצץ׳ מרוב הודעות ושאלות. כולם נכנסו לצפות בניתוח ובתהליך שאני משתפת ולמרות שזה הליך שהרבה מהטרנסג׳נדריות ולפעמים גם נשים עצמן עוברות ולא משתפות, אני בחרתי לא להסתיר ולחשוף זאת בפני כולם".

 אילו חששות היו לכן לפני הניתוח? 

רומי: "אני כל הזמן חששתי וחשבתי איך תיראה התוצאה הסופית. זה ניתוח מאוד קשה ומסוכן אבל הוא פשוט הציל לי את החיים. אני מסתכלת במראה ומרגישה הרבה יותר יפה וזה כמובן עוד לפני שירדה כל הנפיחות בפנים". 

אילנית: "הניתוח ארך מהבוקר ועד הצהריים. זה ניתוח ארוך שבמהלכו הייתי בלחץ מטורף ולא אשקר שעלו בי המון חששות. כל הזמן חשבתי אם הניתוח יעבור בשלום, דאגתי שלא יהיו סיבוכים כלשהם כי זה ניתוח עם המון סיכונים ואפילו כשהיא כבר יצאה ממנו והרופא אמר שהכל עבר בצורה תקינה, המשכתי לדאוג ולחשוש מפני ההחלמה הארוכה שמצפה לה, מהתגובה שלה וכמובן מהתוצאות. מעבר לזה כשהיא יצאה מהניתוח עם כל הדם והתחבושות זו גם הייתה סיטואציה מאוד מלחיצה עבורי. התחלתי לבכות כי אני לא רגילה לראות את הבת שלי ככה, אך מצד שני גם עלו בי דמעות של אושר שהיא עברה את זה ושהכל בסדר". 

© צילום פרטי

מהו משך זמן תקופת ההחלמה וכיצד מתנהל סדר היום שלכן עכשיו?

רומי: "אחרי חמישה ימים, משתחררים מבית החולים וככל שהזמן עובר הנפיחות יורדת. תוך חודשיים זה כבר אמור פחות או יותר להתייצב אך את התוצאה הסופית ניתן לראות רק לאחר חצי שנה עד שנה. בנוסף, ניתן להגיד שההחלמה עצמה די אינבידואלית ומשתנה מאישה לאישה. אצלי למשל, התפתחו לאחר הניתוח המון בצקות ובגלל שמלכתחילה הגעתי עם מערכת חיסונית יחסית חלשה, זה לוקח מעט יותר זמן".

אילנית: ״מבחינת סדר היום, כשהיא הייתה בבית חולים, רוב הזמן היא שכבה במיטה וקיבלה המון משככי כאבים ותרופות. כעת היא נמצאת בהחלמה מהבית, היא נמצאת במעקב ומקפידה לקחת את כל התרופות ובין היתר אפילו מספיקה לתעד הכל". 

האם אתן נתקלות בקשיים במהלך התהליך הזה? 

אילנית: "הייתה המון בירוקרטיה. היא חיילת ומעבר לזה היא גם הטרנסג׳נדרית הצעירה ביותר בארץ שמבצעת ניתוח שכזה. בנוסף, אם מדברים על התהליך הכולל, עוד כשהייתה קטנה לאנשים תמיד היה מה להגיד והרבה פעמים זה נעשה בצורה מבחילה. רומי עם השנים פיתחה ׳עור של פיל׳, היא לא מתייחסת למה שאנשים אומרים ועושה רק מה שטוב לה ועל אף כל הקשיים היא מתמודדת עם הכל בגבורה ומשמשת דוגמה לנשים ולטרנסג׳נדריות אחרות שנמצאות בסיטואציה דומה". 

© צילום פרטי

מדוע בחרת לתעד ולחשוף בפני העוקבים את כל התהליך? 

רומי: "רוב האנשים שעושים ניתוח כלשהו בוחרים שלא לספר על כך. אני לעומת זאת, נוהגת לתעד בפני העוקבים שלי את חיי היום יום שלי ובחרתי שגם את התהליך הזה כדאי שאחשוף ואעבור אותו יחד איתם. אני משתפת אותם בתמונות וסרטונים ממהלך ההחלמה ולמרות שזה עדיין עוד רחוק מהתוצאה הסופית, בעיניי אין ממה להתבייש". 

הניתוח השפיע על הקשר ביניכן?

אילנית: "האמת שמאוד. כמו כל אמא ומתבגרת, היו בינינו לא מעט חילוקי דעות וחיכוכים שמעט הרחיקו בינינו. לאחר הניתוח, היה לנו המון זמן אחת עם השניה וממש ׳הכרנו׳ זו את זו מחדש. זה חיבר בינינו וחיזק מאוד את הקשר שלנו". 

© צילום פרטי

את מתכוונת לבצע ניתוחים נוספים בעתיד?

רומי: ״אני מאמינה שאם יש מישהו שמרגיש לא בנוח עם עצמו ורוצה ׳לתקן׳ משהו שמפריע לו על מנת להרגיש טוב יותר עם עצמו שיעשה זאת. הניתוח העיקרי שאני חולמת עליו הוא הניתוח לשינוי מין ואני מקווה שזה יעשה כבר במהלך השנה הקרובה. למרות זאת, חשוב לי להדגיש שלפני שעושים ניתוח ומשנים משהו, צריך קודם כל לשנות את הגישה שלנו כלפי עצמנו ולפעמים זה כבר ׳עושה את רוב העבודה׳. חשוב לזכור שאם השינוי לא מגיע מבפנים - שום ניתוח לא יעזור ובכלל אם כבר מחליטים לבצע הליך רפואי כלשהו חשוב להתייעץ, לבדוק ולחקור את הנושא ולא למהר ישר לשנות כל דבר - קחו דברים בפרופורציות". 

שנת 2021 הגיעה, מה הייתן מאחלות לעצמכן לכבוד השנה החדשה? 

רומי: "קודם כל אני מאחלת שאני אחלים מהניתוח, שהכל יעבור בשלום ושאהיה מרוצה מהתוצאה הסופית. בנוסף, מבחינה מקצועית אני מאחלת לעצמי להתקדם בעולם הדוגמנות והמשחק. אוטוטו יוצאת סדרה חדשה שאני משתתפת בה וזה בעצם תפקיד המשחק הראשון שלי, אז אני מאחלת שיגיעו לי עוד הזדמנויות נוספות". 

אילנית: "בראש ובראשונה בריאות, כוחות נפשיים, פרנסה ונחת מהילדים". 

© צילום פרטי 

לסיום, איזה מסר תרצו להעביר לכל אותם הקוראים והקוראות שלנו?

רומי: "תעשו תמיד מה שעושה לכם טוב, תהיו גאים בדרך שלכם ואל תתייחסו לתגובות שמנסות ׳להוריד׳ אתכם. בנוסף, אל תשפטו אנשים על סמך מה שאתם רואים כי לא תמיד ניתן לראות מה שקורה אצלם בפנים ולכן גם חשוב לקבל כל אחד כמו שהוא". 

אילנית: "שכל אחד יתעסק בעניינים שלו ויעשה מה שטוב לו וכמו שרומי אמרה נסו תמיד לתמוך ולקבל אנשים במקום לשפוט אותם".

תגובות