בלי סודות: "האם אוננות זה בריא?". sutterstock

בלי סודות: "האם אוננות זה בריא?"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

בת 19 שואלת: "מעולם לא הייתי במערכת יחסים רצינית וכעת אני בזוגיות בריאה עם אישה ואני מאוהבת לחלוטין.  לפעמים צצה לי מחשבה שמעולם לא הייתי עם גבר. יש משהו מסקרן בלדעת מה זה מגע של גבר. בימים שאני לא עם בת הזוג שלי אני מוצאת את עצמי חוקרת ורואה פורנו, מסתכלת על איבר המין הגברי וזה מדליק אותי. לעומת זאת אני מנסה לצפות ביחסי מין של לסביות וזה לא מושך אותי כמו שגבר כן. אז למה אני לא משחררת? מה אני עושה לא בסדר?"

תשובת היועצת: "שלום לך, קודם כל אין שום דבר שאת עושה לא בסדר, מה שאת מתארת זה נורמלי וטבעי. את משתפת בתחושות שיכולות להיות מבלבלות וקשות ואני שמחה שבחרת להתייעץ עליהן. נשמע שאת במערכת יחסים נעימה ומיוחדת. אך טבעי בתוך כל מערכת יחסים מונוגמית ובמיוחד בגיל צעיר, להרגיש לפעמים תחושת פספוס, משיכה לא/נשים אחרות/ים ורצון לחקור. אם תרצי לנסות בעתיד זוגיות או מגע ויחסים כלשהם עם גבר זה לגמרי בסדר. אני מציעה לך לשתף את הבת הזוג שלך, ברצון שלך וביחד תמצאו את הדרך לחקור ולהבין את רצונותיכן, ואם לא, את תצטרכי להבין מה את רוצה לעשות, מה חשוב לך. מבחינת ההעדפה המינית שלך- אין לך מה למהר לפסוק ואת לא חייבת לתת דין עליה לאיש. כמו כולן/ם את במסע שבו את חוקרת ולומדת מה את אוהבת ולמה את נמשכת. ניתן להסתכל על העדפה מינית כעל קשת והמיקום שלנו עליה הוא לחלוטין אינדיבידואלי והוא יכול להשתנות במהלך החיים. בכל מקרה אין מה למהר ואם בהמשך תירצי להתנסות עם גבר תוכלי לעשות זאת מבלי שזה חייב לשנות לך את התפיסה שיש לך על עצמך. מוזמנת גם להתקשר או להגיע לאחד הסניפים שלנו. שימי לב לשעות פעילות בזמן קורונה".

© צילום: adobe stock
בן 15 שואל : "אתמול אוננתי ויצא לי שפיך בפעם הראשונה. עכשיו יתחיל גיל ההתבגרות שלי? אני מפחד שהרסתי משהו בזה שאוננתי".
תשובת היועצת: "שלום לך, שמחה מאוד שפנית אלינו :) באופן טבעי אתה בעיצומו של גיל ההתבגרות, ובהתאם יש גם התפתחות מינית (עוררות מינית, שערות ערווה וכד'). חשוב לציין כי ללא קשר לכך שאוננת ולכך שנשפך זרע אתה נמצא בגיל ההתבגרות, כלומר גם אם לא היית מאונן וגם אם לא היה יוצא זרע - זה עדיין לא משנה את העובדה שאתה בגיל ההתבגרות ומתפתח מינית באופן טבעי כאמור. לא הרסת כלום! להיפך, למדת להכיר את עצמך ולהנות באופן טבעי מהגוף שלך עד כדי הגעה לאורגזמה (התחושה הנעימה שחשת והשפיכה של הזרע). יכול להיות שכבר יצא לך זרע בעבר, מה שמכונה "קרי לילה", מצב בו במהלך השינה מגיעים לאורגזמה באופן ספונטני והזרע נשפך מעצמו. זוהי תופעה טבעית ונורמלית לחלוטין, במיוחד לפני שמתחילים לאונן. אוננות היא טבעית, מהנה ובריאה, וכל בני ובנות האדם נהנים ממנה. מזמינה אותך להמשיך ולהכיר את גופך, להבין מה עושה לך נעים ואיך, וכן לשלב מחשבות ופנטזיות שיעזרו לעוררות ולהנאה שלך (לעומת צפייה בפורנו אינה מומלצת ועלולה לסבך לאורך זמן את המצב, שכן המראות שם אינם בהכרח מציאותיים, מלאים לרוב באלימות וחוסר תקשורת, ואינם משקפים כיצד יחסים אינטימיים בריאים ומהנים נראים במציאות). שיהיה בהצלחה ובהנאה! תרגיש חופשי להמשיך ולפנות אלינו במידת הצורך. אנו זמינים גם טלפונית במרכזי הייעוץ שלנו".
© adobestock

בן 15 שואל: "האם לאונן זה בריא? ומה הכמות שכדאי לעשות בה את זה?"

תשובת היועצת: "שלום לך. אני שמחה שאתה סקרן לגבי המיניות שלך ובוחר להתייעץ בנושאים שמעניינים אותך. שאלתך חשובה ומעסיקה בני נוער רבים בגילך. לשאלתך, אוננות הינה דבר מקסים וחשוב היות ובאמצעותה אנו לומדים להכיר את גופינו, מבינים מה אנחנו אוהבים ומה עושה לנו נעים. בנוסף, אנו מקיימים אוננות כאשר אנו מגורים ומרגישים התנקזות של לחץ באיבר המין, חשוב שנפרוק את הלחץ, זה גורם לתחושה טובה ונעימה ומשחרר את הגוף. בנוגע לכמות הפעמים שעדיף לעשות זאת, אין מגבלה לאוננות, ניתן לעשות זאת כמה פעמים שרוצים כל עוד זה לא פוגע באיכות החיים שלנו, כל עוד אנו לא תלויים בכך וזה לא מונע מאיתנו לנהל שגרת חיים רגילה. המשך לחקור את גופך ולהנות. מקווה מאוד שהצלחתי לעזור בשאלותיך, אתה מוזמן להמשיך ולפנות אלינו במידת הצורך".

"דלת פתוחה" הוא מרכז הנותן ייעוץ לבני הנוער בכל הקשור לאהבה, גיל ההתבגרות ומיניות. ניתן לקבל ייעוץ נוסף באתר- https://www.opendoor.org.il/

תגובות