אל תתייגו אותנו: הסלבס האהובים שיצאו מהארון כא-בינארים. יוטיוב

אל תתייגו אותנו: הסלבס האהובים שיצאו מהארון כא-בינארים

האם נתקלתם אי פעם במילה ג׳נדרקוויר או א-ביאנרי? האם ידעתם כי ישנם אנשים שזהותם המגדרית אינה רק "גבר" או "אישה"? אם התשובה שלכם היא לא, הגעתם בדיוק למקום הנכון כי בעזרת סדרת הכתבות החדשה שלנו, תלמדו טוב יותר על הנושא, תכירו לעומק את מי שמגדירים עצמם כג'נדרקווירים והכי חשוב - תרחיבו אופקים ותדעו לקבל ולכבד את האחר. הפעם: נפתח ברשימה של סלבס אהובים שהחליטו להפסיק להסתתר ויצאו מהארון כא-בינארים

אדם אשר מציג את עצמו כג׳נדרקוויר (א-בינארי) הוא מי שזהותו המגדרית אינה רק "גבר" או "אישה" ולכן היא עשויה להיות מורכבת מזהות כגבר וכאישה יחד, בשילובים שונים או אפילו שונה ונפרדת לחלוטין משתיהן. ישנם ג׳נדרקווירים שבוחרים להישאר עם לשון הפנייה שמתאימה למין שאליו נולדו, ישנם כאלו שבוחרים להשתמש בלשון ההפוכה למין הביולוגי שלהם ויש גם אחרים שיעדיפו להשתמש בלשון פנייה מעורבת וידברו בשילוב מילים שפונות גם לזכר וגם לנקבה או בלשון פנייה ברבים כמו: they/them. לכן, אם נתקלתם באדם כזה, בדקו בנימוס כיצד הוא מעדיף שתפנו אליו. 

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

בתור התחלה, החלטנו לאסוף רשימה של מספר סלבס אהובים שנמצאים על הקשת המגדרית הזו ובחרו לצאת מהארון כג׳נדרקווירים. 

דמי לובאטו

ממש לפני שבוע, דמי לובאטו החליטו לשתף בחשבון האינסטגרם שלהם כי הם מזדהים כא- בינארי ואף בישרו על שינוי לשון הפנייה לרבים: אתם/הם. בתיאור הסרטון כתבו: "אנחנו מרגישים שהלשון הזו תשקף באופן הטוב ביותר את המגדר שלנו ואת האדם שאנחנו יודעים שאנחנו ועדיין מגלים". בסרטון הם גם סיפרו כי הם עדיין לומדים את עצמם ושהם עושים זאת בשביל כל אותם אנשים שלא מסוגלים לצאת בפני הקרובים להם... ללא ספק, מדובר בצעד אמיץ וחשוב!

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Demi Lovato (@ddlovato)

סם סמית׳

באוקטובר 2017 סם סמית׳ יצאו מהארון כג׳נדקוויר ואמרו כי הם: "מרגישים אישה בדיוק כמו שהם גבר". לאחר מכן, בספטמבר 2019, הודיעו סמית על ההחלטה לצאת כא-בינארי ולשנות את כינוי המגדר ל-they/them. בסרטון שלפניכם, סמית משתפים: "אחרי חיים שלמים במלחמה עם המין שלי החלטתי לחבק את עצמי כמי שאני, מבפנים ומבחוץ". ישר כוח!

ניקו טורטורלה

ניקו טורטורלה וודאי מוכרים לכם מהסדרה המצליחה "יאנגר", בה שיחקו את אמן הקעקועים ג׳וש. במהלך שיתוף פעולה שעשו עם מלכת הדראג טריניטי טיילור, ניקו יצאו מהארון כא-בינארי ושיתפו כי משנים את לשון הפנייה שלהם ל-הם/אתם.

 

מיילי סיירוס

בשנת 2015, מגזין טיים חשף כי הזמרת המצליחה מיילי סיירוס היא ג׳נדרקוויר וכתגובה ענתה כי היא לא מחשיבה את עצמה כבת או בן ולא צריכה גם שבן הזוג שלה יתייחס אליה כאל בת או בן. חשוב לציין כי כרגע מיילי לא שינתה את שימוש לשון הפנייה כלפיה ולכן השימוש הוא בלשון הפנייה הרגיל לנקבה.

 

עזרא מילר

גם עזרא מילר ("הפלאש", "חיות הפלא והיכן למצוא אותן") משתמשים בלשון הפנייה they/them ואף סיפרו כי הם לא מזדהים כאישה ולא מזדהים כגבר - אלא מזדהים כבן אדם.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Ezra Miller (@imezramiller)

תגובות