בלי סודות: "זה בסדר שאני מאוננת ארבע פעמים ביום?". שאטרסטוק

בלי סודות: "זה בסדר שאני מאוננת ארבע פעמים ביום?"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

  1. בן 15 שואל: "אני לא בטוח איך קוראים למה שאני, כלומר אני נמשך לנשים אך אני יכול להימשך גם אל גברים על פי אישיות, לדוגמה, אני נמשך לחבר קרוב שלי בגלל שאני מאוד מחובר אליו רגשית. אך אני לא נמשך מינית אל גברים. אני נמשך מינית אל נשים ואל שניהם אני נמשך גם על פי אישיותם".
  2. תשובת היועצת: "שלום לך, אני שמחה שפנית אלינו ל'דלת פתוחה' ושאתה משתף אותנו במחשבות שלך. נטייה מינית נעה על ספקטרום רחב מאוד. אפשר להימשך לגבר/אישה/אף אחד מהם וכל התשובות יהיו נכונות. אנחנו יכולים להימשך לאישיות של האדם ללא קשר למין שלו. חשוב שתדע שאתה ממש לא לבד ויש רבים מאוד כמוך שמרגישים בדיוק אותו הדבר. הכל מתקבל והכל מקובל. גיל ההתבגרות הוא בדיוק הגיל לחקור מה אתה אוהב, למי אתה נמשך, מה היית רוצה ומצפה מהזוגיות העתידית שלך. זה הזמן להתנסות ולחקור את עצמך. אתה ממש לא חייב לשים על עצמך 'כותרת' מסוימת ולהחליט מה אתה עכשיו. תתנסה ותחקור ולאט לאט תגלה את העדפות שלך. מקווה שעניתי לשאלותייך ואתה מוזמן לפנות אלינו בכל שאלה נוספת. בהצלחה! אם יש לך עוד שאלות ותהיות - אל תהססי לפנות, נשמח לתמוך ולעזור".
  3. © פוטוליה
  1. בן 22 שואל: "חברה שלי לוקחת גלולות באופן רציף ועכשיו היא בגלולה הלבנה האחרונה. קיימנו יחסי מין וגמרתי בפנים. מחר היא אמורה לקבל מחזור... יש אפשרות שהיא תכנס להריון?"
  2. תשובת היועצת: "שלום לך, אני מאוד שמחה שאתה מתעניין ושואל ודואג לכך שתקיימו יחסי מין באופן בטוח. ראשית, אם חברה שלך לוקחת את כל הגלולות בזמן, כל יום, באותה השעה, ולא מפספסת אף גלולה, אין היא יכולה להיות בהריון. הגלולות הלבנות בחפיסה הן גלולות 'פלצאבו' כלומר ללא הורמונים פעילים וזה הזמן שבו האישה בדרך כלל מקבלת מחזור. במידה ולקיחת הגלולות הייתה רציפה, האישה מוגנת גם בזמן לקיחת גלולות הפלאצבו. חשוב שתדע שזמן קבלת הוסת עלול להשתנות בעקבות לחץ, אז אם היא מעט חוששת מהריון סביר שיום הוסת ידחה, אין מה להילחץ מזה, זה טבעי. כל הכבוד שאתם מקפידים על אמצעי מניעה באופן אחראי ובוגר. אם יש לך עוד שאלות ותהיות - אל תהסס לפנות, נשמח לתמוך ולעזור".
  3. © adobestock
    1. בת 16 שואלת: "אם אני מאוננת ארבע פעמים ביום בערך אבל לא מכורה לזה וזה לא מפריע לי לאורך החיים, זה בסדר?
    2. תשובת היועצת: "שלום יקרה אני שמחה שאת פונה אלינו ומעוניינת לחקור ולגלות את גופך ואת מה שגורם לך הנאה. זה לא תמיד פשוט להתייעץ בנושאים אלו ואני ממש שמחה שאת מתייעצת לגביי תהליכים שקורים בגוף שלך. נשים, כמו גברים, מרגישות דחף מיני וחרמנות. בגיל ההתבגרות, כפי שאת כנראה כבר יודעת, הגוף עובר שינויים משמעותיים. הגוף מוצף בהורמונים אסטרוגן, פרוגסטרון וטסטוסטרון ולכן אנחנו מרגישות צורך ורצון לאונן. אספר לך כי מרבית בני הנוער מאוננים, גם אם הם לא מדברים על כך. כלומר, אוננות היא טבעית ונורמלית לגמרי ובטח שזה בסדר (ואף מומלץ!) שאת מאוננת. אין כמות של כמה פעמים אפשר לאונן ביום וזה תלוי באמת האם זה מפריע לך בתחומים אחרים ושאת נמנעת מעשיית דברים כדי לאונן. כפי שנשמע זה אינו המקרה אצלך ולכן זה בהחלט בסדר שאת מאוננת מספר פעמים ביום. אוננות מלמדת אותנו מה נעים לנו ואיזה מגע עושה לנו תחושה טובה בגוף וכך אוננות עוזרת לנו להכיר את גופנו הכי טוב. כמו כן, לאוננות ישנם יתרונות רבים, למשל- לאחר אוננות מופרשים הורמונים כגון מלטונין, הורמון השינה ואנדורפינים, הורמוני ההרגשה הטובה. לכן אוננות יכולה לעזור לנו להירדם, להיות במצב רוח טוב ולהפחית מתחים וחרדות. אני מזמינה אותך להמשיך לחקור את הגוף שלך באמצעות מראה, להתיידד איתו ולהרגיש איתו בנוח. תחקרי את גופך גם באמצעות מגע עם אצבעות וליטופים. צאי למסע, גלי בעזרתך ובעזרת הידיים איפה נעים לך יותר ואיפה פחות. כי את ורק את יכולה לדעת איפה איך ומתי נעים לך. במידה ויש לך עוד שאלות את יותר ממוזמנת לפנות אלינו".
    3.  "דלת פתוחה" הוא מרכז הנותן ייעוץ לבני הנוער בכל הקשור לאהבה, גיל ההתבגרות ומיניות. ניתן לקבל ייעוץ נוסף באתר/ https://www.opendoor.org.il/.
תגובות