בסימן חודש הגאווה: האחיות מיה וגילי צפיר בראיון מיוחד. צילום פרטי

בסימן חודש הגאווה: האחיות מיה וגילי צפיר בראיון מיוחד

"כשהעלתי יחד עם ההורים סרטון תמיכה לגילי במצעד הגאווה, מלא כתבו לי למחוק את זה ויצאו עלי אבל אני פשוט לא מתייחסת ולא נותנת לזה חשיבות. אני מאמינה שלאט לאט יעלמו האנשים שחושבים שזה לא בסדר" • האחיות מיה וגילי צפיר מספרות בראיון מיוחד לכבוד חודש הגאווה על היציאה מהארון, על הפרויקט החשוב בו לקחו חלק ועל התגובות הלא נעימות איתן התמודדו

לכבוד חודש הגאווה, ערוץ ניקלודיאון וטין ניק יצרו קליפ גאווה מיוחד עם מגוון כוכבי רשת מוכשרים ואהובים שחלקם גם חלק מהקהילה עצמה, אשר בירכו, הסבירו וייעצו מניסיונם האישי, על מנת להעלות את המודעות והתמיכה בקרב בני הנוער. במסגרת הפרויקט המיוחד, לקחו חלק גם האחיות המצליחות מיה וגילי צפיר, שמעבר להשתתפותן בקליפ, הן גם מדברות על הנושאים הללו בסרטונים ובתוכן המדהים שהן יוצרות. לכן, תפסנו אותן לשיחה קצרה על חשיבותו של הפרויקט ובכלל של חודש הגאווה, על ההתמודדות עם התגובות הלא נעימות ואפילו קיבלנו מהן כמה טיפים מצוינים בנושא שללא ספק גם יכולים לעזור לכולנו בחיי היומיום.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

מהי לדעתכן החשיבות ביצירת פרויקטים שכאלו?

מיה: "קודם כל חשוב לי לציין שזו הייתה חוויה מדהימה. זה היה כל כך כיף לראות שכולם מקבלים את כולם ושמשהו בדור הזה השתנה. כיום המודעות לנושאים הללו ממש גברה, זה כבר לא רק ברשתות החברתיות, אפשר לראות את זה ממש בכל מקום וככל שיש יותר ויותר פרויקטים ודברים כאלו, כך החשיפה לנושא עולה וזה לגמרי עוזר ותורם לקהילה הגאה ובכלל לכולנו כחברה".

גילי: "בעיניי זה מאוד חשוב כי ככה זה מגיע לקהל רחב ומגוון של אנשים, בדגש על בני הנוער והילדים ובזכות כך, הם באמת יכולים 'לגדול לתוך זה', ללמוד ולראות שהכל בסדר, אין שוני מסוים ולא לעשות מזה עניין גדול כמו שהיה בעבר".

 

גילי, לא מזמן שיתפת כי יצאת מהארון. אילו תחושות חולפות באותם רגעים לפני החשיפה והיציאה?

מיה: "גילי באמת סיפרה את זה לכולנו הרבה לפני שהסרטון עלה  ומכיוון שכולם כבר ידעו וקיבלו את זה, מה שקרה ברשת לא באמת 'נגע' והאמת שגם רוב התגובות היו ממש טובות ומפרגנות".

גילי: "האמת שכל הפרסום על היציאה מהארון שלי, קרה בערך כחצי שנה אחרי שכבר יצאתי מהארון. כשהעלתי את הסרטון על כך עם אמא, לא ציפיתי שזה יגיע לחשיפה מטורפת שכזו ולכן גם לא היו לי חששות כלשהן. כשהסרטון עלה, נתקלתי בכמה תגובות לא נעימות אבל זה הכל קרה לאחר מכן..."

ואיך התמודדתן עם כל אותן התגובות הלא נעימות הללו?

מיה: "אני כבר בת 22 ואני גדלה עם תגובות שכאלו עוד מכיתה א'... תמיד אנשים חשבו שהכל מצליח לי בגלל ההורים ושהם 'מסדרים' לי הכל. למדתי לא להתייחס לתגובות הללו, לאהוב רק את מי שאוהב אותי באמת ורוצה בטובתי ובסופו של דבר, זה רק עזר וחישל אותי יותר לחיים האמיתיים. עכשיו לדוגמה, כשהעלתי יחד עם ההורים סרטון תמיכה לגילי במצעד הגאווה, מלא כתבו לי למחוק את זה ויצאו עלי אבל אני פשוט לא מתייחסת ולא נותנת לזה חשיבות. אני מאמינה שלאט לאט יעלמו האנשים שחושבים שזה לא בסדר".

גילי: "אני בת 16 ובאמת לאחר אותו סרטון, זו הייתה חשיפה יותר משמעותית לכל אותן התגובות הלא נעימות... זה כן פוגע אבל כל עוד אני יודעת את הערך העצמי שלי, הכל טוב. מתעלמים ופשוט לא מתייחסים".

 

איזה טיפ הייתן נותנות לכל אותם נערים ונערות שיקראו את הכתבה שרוצים/חוששים לצאת מהארון?

מיה: "אני אמנם לא יצאתי מהארון, אבל הטיפ שלי הוא פשוט לקבל ולאהוב את עצמך כמו שאתה כי זה 'ישקיף' לחברה וכך גם היא תתנהג כלפיך בחזרה".

גילי: "תמיד כששואלים אותי את זה, אני עונה את אותה התשובה והיא פשוט למצוא מישהו אחד שיתמוך בך. זה יכול להיות מורה, אח, הורה, חבר או יועץ - לא משנה מי, העיקר שיהיה שם מישהו איתך ובשבילך".

בשנים האחרונות אנחנו רואים כי גוברת המודעות והחשיפה לכל הנושא הזה... האם לדעתכן חל שינוי כלשהו ביחס ובקבלה של הסביבה לקהילה?

מיה: "בוודאי, חל שינוי עצום, כל כך הרבה אנשים מבינים פתאום שאין בזה שום דבר לא בסדר, הם יכולים להיות מי שהם ולבטא את עצמם.

גילי: "לגמרי, זה ממש נהיה חלק מהיומיום שלנו וניתן לראות את זה ממש בכל מקום. העולם נהיה הרבה יותר מודע ופתוח וזה מדהים".

 

לסיום, הקמפיין עוסק  בכך שצריך להיות גאים במי שאנחנו. במה אתן הכי גאות בעצמכן?

מיה: "אני גאה בכך שאני אף פעם לא מוותרת לעצמי, לא מפחדת להגיד את הדעה שלי ותמיד משיגה את כל המטרות והיעדים שאני מציבה לעצמי".

גילי: "אני גאה בזה שאני לא מתייחסת למה שאנשים חושבים ועושה רק מה שאני רוצה ואוהבת".

תגובות