"שיימינג": 13 דרכים להתחיל עם מישהי בפייסבוק. צילום: נועה ריינה

"שיימינג": 13 דרכים להתחיל עם מישהי בפייסבוק

נראה כי "שיימינג" הפך לטרנד ברשתות החברתיות, אתה רוצה להתחיל עם הבחורה ובסופו של דבר מקבל שם של מטרידן, והמהירות בה אתה עלול להשפיל את עצמך גדולה, אז איך זה קורה? למה? והאם זה מגיע לך? בדקנו

היי אני לא חפץ!

אף בחורה לא רוצה שתגיד לה מחמאה סקסיסטית. היא לא מחפשת שתגיד לה שהיא כוסית וש"היית עושה אותה" כבר בשיחה הראשונה שלכם בפייסבוק, אחר כך זה כבר סיפור אחר. מחמאות על הגוף של נשים כמו "את כוסית", "סקסית" ועוד "מחמאות" כאלה,  דורשות שיימינג. זה לא מכבד, זה מחפיץ, שוביניסטי ובקיצור, הסיכויים שתצא מזה ללא קללות מצד הבחורה ושם של מטרידן בפייסבוק - אפסיים. 

 עוד במדור היחסים בפרוגי:

אבא שלי הוא לא גנן

בעקבות הסעיף הקודם נוצר רושם שנשים לא מעוניינות במחמאות על המראה, אז נסביר את עצמנו יותר טוב. אין לנו בעיה עם מחמאות על המראה שלנו כל עוד היא הגיונית כי נוצרת ההרגשה שאתה עושה מאיתנו צחוק - אל תכתוב לבחורה שהיא דומה לבר רפאלי או לצורך הגזמה אם "אבא שלך גנן?". המחמאות הכי פשוטות הן הכי נכונות ומחמיאות, כמו על החיוך שלנו, או פשוט "את יפיפיה",  גורם תמיד להסמיק ולחבב את הבחור על אומץ כנות ופשטות.

"אז את טבעונית?" 

אם חשבת שהחיים בפייסבוק קלים – אתה טועה. שלב החיזור הוא יותר מרוכב, אתה צריך לבדוק את תחומי העניין שלה, להכיר אותה ולתת לה הזדמנות להכיר אותך. תעשה את זה על ידי פעילויות בקבוצות משותפות כמו: "בישול טבעוני", "דברים שאני כותב", "צלמים צעירים" וכדומה. ברגע שהבחורה מכירה אותך מקבוצה מסוימת ורואה שיש לכם תחומי עניין משותפים זה הרבה יותר קל. 

20 לייקים ממשיכה

יש דרך אחת שלעיתים גורמת לנשים להתחיל עם הבחור. כאשר אתה מגיב ברצינות על משהו שבחורה פרסמה, כמו פוסטים פולטים או שיר שהיא שיתפה - היא תעריך אותך יותר, אם תגיד דעתך, גם אם הדעה שונה משלה. אל תפחד מזה, אתה תמיד יכול גם להגיב לה על זה בהודעה ואז זאת דרך מצוינת להתחיל שיחה, יהיה לכם על מה לדבר וזה לא יהיה מביך, "אז מתי אנחנו יושבים על קפה לדבר על אלמה דישי?".

את כבר חוקית?

למרות שהוא כל כך ברור מאליו, יש גברים מבוגרים שעדיין נופלים בו, אם התחלת עם בחורה, סליחה - ילדה, זה לגמרי דורש שיימינג. התמונות היום מאוד מטעות ולכן כדאי תמיד לברר קודם את הגיל. תודה שאם היו מתחילים עם אחותך הקטנה גברים מבוגרים (בהרבה) גם אתה היית מאשר לה לעשות שיימינג.

אני? שלחתי לך הודעה?

אל תמציא לה תירוצים כמו "הפייסבוק בטעות שלח הודעה", ואל תמציא לה תירוצים לקבלת הטלפון שלה כמו "נדפק לי הצ'אט, יש לך וואטסאפ?". תהיה כנה ותדבר איתנו תכל'ס. בנוסף לכך, אם אתה רואה שהשיחה לא זורמת – תגיד שאתה בעניין שלה, אין דבר יותר נורא משיחה של "מה קורה?... מה חדש?... מה קורה?" שנמשכת שנים.

© נועה ריינה

Game Over

ישנם מקרים בהם בחורות שוללות בנים מהר מדי ולאחר כמה פעמים שהם מתחילים איתן שיחה הן מגלות שפספסו בחור מעניין, אבל את אלה שהן רואות כבחורים מעניינים מאפיינים כמה דברים: הם לא שולחים לי סימני שאלה כשהן לא עונות. קורה שאנחנו מפספסות, אבל אם שלחת לבחורה כמה פעמים סימני שאלה והיא לא ענתה תמשיך הלאה ואל תטריד אותה, 3 ניסיונות והמשחק נגמר. 

לא. פשוט לא. 

שיימינג מגיע כשגברים לא יודעים לקבל "לא". לא משנה כמה אתה חתיך, מוכשר ומרגיש שפגשת את אהבת חייך, כשבחורה אומרת "לא", תקבל את זה ואל תלחם. אינך יודע מה השיקולים שלה ל"לא" ושום דבר לא ישנה את דעתה. כל ניסיון לאחר מכן יתפרש כפאתטי ומטריד. אולי זה יהיה הפסד שלה, אבל אין צורך שתגיד לה את זה.

לאט לאט

"היי", "היי", "מה קורה?", "מה נשמע", ככה מנהלים שיחה. אל תשפוך עלייה הכל על התחלה, אל תשלח הודעה שמאחדת את הכל, כי זה פשוט מטריד. תשלח הודעה כמו "היי מה נשמע?", או "ראיתי את הסטטוס שלך וממש אהבתי", אחר כך תוכל להמשיך לשאלות הרגילות כמו "בת כמה את ומאיפה?". 

© מאיה אבישר

אני לא מכירה אותך אהבה שלי

אני לא שייכת לך ולא מכירה אותך. אל תקרא לה "חיים", "אהבה", "מאמי" וכדומה. גם אם אתה לא מתחיל איתה ואתה סתם רוצה לבקש משהו, "היי את יכולה לעשות לי את זה חיים?", לא אני לא. 

יחסי לייקים

אם הבחורה עושה לך לייקים, סימן שהיא אוהבת דברים שאתה עושה, כשהיא עושה לך לייק על משהו, תנהל על זה שיחה, "היי, אז את אוהבת את עברי לידר?", זה ימשוך את תשומת הלב שלה, והיא תהיה מובכת ששמת לב ללייק. חוץ מזה אם היא עושה לייקים סימן שיש לה זמן לדבר איתך. אבל היי - אין לפרש לייק ל"עכשיו בטוח אני רוצה אותך" אלא רק סממן לכך שקיבלת טיפה של תשומת לב. נצל אותה בחכמה!

מכירים? לא!

היא שלחה לך בקשת חברות, כן היא בחנה את הפרופיל שלך וחיבבה את המראה ואת תחומי העניין. אל תשאל אותה "מכירים?", כי זה די ברור שהיא שלחה לך בקשה רק כי היא רוצה שתתחיל איתה, וזה מעייף בכל פעם מחדש להמציא מאיפה אנחנו מכירים, "זוכר אותי מגן חנה?". 

© טמבלר

תני סלפי בובה

היי אתה, אם מישהי עונה לך לאחר השעה 23:00, סימן שהיא עייפה ומסורבלת, אל תבקש ממנה סלפי. כן, אין מישהי שרוצה שתראה אותה עוד לפני שאתם מכירים, בלי איפור, בחולצת "מחנה 2011" ופירורי עוגיות סביב הפה. אז אל תבקש סלפי על ההתחלה. 

תגובות