טור דעה: "שחקי אותה כמו גבר", או פשוט תתחילי איתו. צילום: GIPHY

טור דעה: "שחקי אותה כמו גבר", או פשוט תתחילי איתו

תפקידו של הגבר במערכת היחסים הוא לשלוח את ההודעה ראשון? מתברר שלא. אם תעשי את הצעד הראשון זה לא יהפוך אותך לפחות נשית, ואת לא תאבדי נקודות על כך, אלא להפך, ואנחנו כאן כדי לשכנע אותך אחת ולתמיד למה את צריכה לעשות את הצעד הבא

דמייני סיטואציות: ראית מישהו במסיבה, הוא ממש מוצא חן בעיניך, אך הוא לא ניגש אלייך וכשאת מגיעה הביתה את מרגישה תחושת פספוס איומה. דמיינו סיטואציה אחרת, בה את יושבת מול הפלאפון ומחכה שישלח לך הודעה, את מפנטזת על מה הוא יכתוב ומה את תעני, אבל תמיד בסוף זה נגמר בזה שאת ממשיכה לבהות במסך הריק. במצב כזה, אולי כדאי שתיזמי?

במקום לחכות שיתקשר, אולי תתקשרי בעצמך?
במקום לחכות שיתקשר, אולי תתקשרי בעצמך? © טמבלר

עוד במדור היחסים בפרוגי

בתור נערה מתבגרת, יש לי המון חברים שונות. בין היתר, יש לי הרבה חברות "פמניסטיות", שחושבות שלאו דווקא האישה צריכה לנהל את הבית, שהשכר צריך להיות שווה ומסכימות שבדייט ראשון משלמים חצי-חצי. אך כשמדברים על שיווין בזוגיות בפועל- הן נרתעות. הן נבהלות כשאני אומרת להן "תשלחי לו את הודעה!" ומתחילות לשאול אותי שאלות כמו: "מה, זה בסדר?", "אני לא אצא זולה?"

מחשבות כאלה חוסמות עוד דלת לשינוי - מעצבנות אותי הבחורות שמתיימרות להיות פמיניסטיות אבל בעצם יורות לעצמן ברגל - הרי הכי קל זה לקטלג את עצמך! הן מאמינות בשיוויון, אבל כשזה מגיע לפנייה אל הגבר - הן עוצרות. לא מתוך ביישנות ופחד, אלא מתוך משחקי כוחות.  מה זה שווה שמצד אחד את אומרת משהו ומצד שני עושה בדיוק את ההפך?

© טמבלר

עוד דבר שמעצבן אותי הוא זה שקיימות בנות שלא עושות כלום כדי לקדם את עצמן וחושבות שלשבת כל היום ולהתברבר יביא להן את הגבר המושלם - הן לא מבינות שיש גם לתת גם מעצמן על מנת להצליח. הכי פשוט זה להתמרמר על הלבד, בחורה צריכה לדעת היכן היא עומדת ולהבין כי אם היא רוצה לשנות את התמונה, זה בידיים שלה! 

כמובן, את לא צריכה להיות אובססיבית ולהיות היחידה שמנהלת את הקשר, אבל אם את מרגישה שבא לך לשלוח הודעה? תשלחי. רוצה להזמין אותו לצאת? תציעי. הוא סיפר משהו מצחיק? תצחקי! מה עוצר אותך. מספיק עם משחקי האגו. "הוא לא שלח לי אז אני לא אשלח לו" , "הוא הגבר. הוא צריך לרדוף אחריי". זוהי טעות איומה. קחי את הגורל ביידיים שלך. לא נמאס לך לפספס הזדמנויות?

הידעתן שבנים מעדיפים בנות שיוזמות?

בנים לא נרתעים מבחורה שיוזמת אלא להפך - זה פותר להם את השאלה אם לגשת אלייך או לא. רוב הגברים מתביישים להתחיל עם בחורות כדי לא להיכשל. תחשבי שניה כמה קשה בשבילך לגשת לבחור אז למה שבשבילו זה יהיה פשוט, נכון? בנים רבים נתקפים שאלות כאלו מידי יום: "מה אם היא תדחה אותי?", "האם היא באמת הסתכלה עליי או שדמיינתי?" או "אולי יש לה חבר?". תאמיני או לא - אבל על פי מחקר שנערך בארצות הברית בקרב בחורים בגילאי 16-45 הבחורים לא תפסו את הבחורה שמתחילה איתם כפחות מושכת אלא זה דווקא הוסיף לה נקודות זכות.

© טמבלר

לא? אז לא נורא. אל תפחדי מדחייה

הרבה בנות חושבות שאם הבחור לא נענה לחיזוריהן אז הן לא מספיק טובות. בנות, זה לא נכון. יש מיליון סיבות לקבלת דחייה ולפעמים צריך לדעת לקבל אותה כדי להמשיך. תמיד כדאי לקבל את הכישלון כאתגר ולהציב לעצמנו מכשולים. ניסית ואת רואה שהוא לא בעניין? אל תציקי. תאהבי את עצמך. צאי עם חברים. להיות בלי בן זוג זה לא סיפור, ויש עוד הרבה הזדמנויות שלא תפספסי, כי הפעם את יודעת כמה חשוב להעז! 

תגובות