חברות או לא להיות: כך תדעי שהחברה הטובה כועסת עלייך. Tumblr

חברות או לא להיות: כך תדעי שהחברה הטובה כועסת עלייך

קשר בין חברות טובות הוא קשר מיוחד. אתן מדברות זו עם זו כל יום כל היום, מספרות חוויות, מתייעצות ועושות דברים שלא בטוח שהייתן עושות עם מישהו אחר. אבל מה קורה כשחברתך כועסת עלייך פתאום והיחסים שלכן כבר אינם אותו הדבר? איך מזהים מצבים שכאלה? כיצד אפשר לפתור אותם? כל זה בכתבה הבאה

עוד בערוץ היחסים בפרוגי:

לכל אחת מאיתנו קרה לא פעם שחברתה הטובה כעסה עליה. זה אומנם לא מוגדר כריב רשמי, אך הכל מתחיל בדברים הקטנים: תשובות קצרות ויבשות בוואטסאפ, לא עונה לשיחות טלפון, ממציאה תירוצים כדי להבריז מיציאות ועוד. כל אלה מעידים על כך שהיא כועסת עלייך. אי הידיעה מדוע היא כועסת עלייך יכול בקלות להוציא אותך מדעתך. ישר אחרי עולות השאלות למה היא כועסת עלייך, האם עשית לה משהו, בטוח עובר עליה איזשהו משבר הרי את בטוח היית איתה בסדר. אז זהו - שלא. בדרך כלל אנחנו נוהגים להגיד דברים פוגעים בלי לשים לב בכלל, לזרוק איזו מילה מעליבה או לספר משהו שלא היינו צריכות שעלול להכעיס ולפגוע בלי שבכלל התכוונו או שמנו לב. לכן, קודם כל לפני שאתן הולכות לחברה וישר מתקיפות אותה בשאלות כמו "מה עשיתי לך?" או ל"מה את מתייחסת אליי ככה?", תבדקו אם אתן הייתן בסדר.

© Tumblr

היא כועסת עלייך, איך תבררי למה?

עכשיו שכבר הבנת שהיא כועסת עלייך נותר לך לברר למה. אבל איך תעשי זאת מבלי לחמם יותר את האווירה?בהתחלה שבי עם עצמך ותחשבי מה יכול היה לגרום לה לכעוס. את הרי מכירה אותה כל כך טוב אז בטוח שאת גם יודעת מה מכעיס אותה. תנסי להיזכר עם עצמך אם עשית משהו לא בסדר, אולי פגעת בה בלי לשים לב, או שאולי אמרת משהו שלא היית צריכה.

אם את מתקשה למצוא בעצמך את הסיבה תעברי למעגל החברות שלכן, שבטוח כבר שמעו מה קרה והן כבר בטח יספרו לך את כל הפרטים. תנסי להקשיב רק לפרטים ולא לעצות שיצוצו מכל אחת.

© Tumblr

לצאת מהמשבר

אחרי שאת כנראה יודעת מה גרם לה לכעוס עליך, בטח תרצי לפתור את המצב ולצאת מהמשבר שעובר עליכן. אז איך עושים זאת ולא מחריפים את המצב?

קודם כל כמו שהזכרנו בהתחלה, אל תתקפי אותה בשאלות. תני לה ספייס, תני לה את הזמן להירגע אבל אל תתני לה לחשוב שאת מתעלמת ממנה.

קבעי איתה זמן ומקום רגוע בו תוכלו לנהל שיחה. כשאתן סוף סוף מדברות תהיי רגועה. גם אם היא תאמר דברים שלא ימצאו חן בעינייך או שאת לא מסכימה איתם תנשמי עמוק ותספרי עד 10 לפני שאת עונה ואל תברחי בסערה מהמקום רק כי הדברים שהיא אומרת לך אינם מוצאים חן בעיניך. כשהיא מדברת תקשיבי לדבריה, תני לה להיות פתוחה ולספר לך את מה שמעיק עליה. לפעמים רק אם תקשיבי לה תיפתר הבעיה. זה מה שהיא רצתה - שתקשיבי לה. הראי לה שאכפת לך ממנה, שאת מצטערת על מה שעשית ושאת ממש לא מתכוונת לזרוק חברות של שנים סתם כך לפח.

ברור לכולנו שכל קשר בעיקר קשר חברי, עלול לפעמים להיקלע למצבים של כעס ומשבר. חשוב רק לזהות בזמן את הסימנים, לברר את הסיבה לכך וכמובן לפתור אותו בצורה נכונה ויפה. מתנה אפשר להחליף בקלות עם פתק החלפה, אבל חברות היא המתנה הגדולה והכי חשובה בחיים שלא מגיעה עם פתק החלפה.

© Tumblr
תגובות