יום רע? נמצא הדבר שיעודד אתכם בכל יום. צילום מסך מהאינסטגרם

יום רע? נמצא הדבר שיעודד אתכם בכל יום

קמתם לבאסה של יום ושום דבר שאתם עושים לא גורם לכם להרגיש טוב? מחקר חדש מצא מה יעלה לכם את מצב הרוח באופן משמעותי. רמז: לא פיצה או שופינג מטורף

אם יום נורא הוביל אתכם לצאת לשופינג או למסעדה אנחנו כמובן מקנאים, אבל למרבה הצער, כל הדברים הכיפים האלה כנראה לא יגרמו לכם להרגיש טוב יותר. מחקר חדש קובע - הדרך הטובה ביותר לאהוב את עצמכם היא להיות נחמדים לאנשים אחרים.

עוד בערוץ היחסים בפרוגי:

לצורך המחקר, חילקו פסיכולוגים את 473 המשתתפים לארבע קבוצות. במשך שישה שבועות, אחת הקבוצות נדרשה לבצע מעשים טובים למען העולם (להרים אשפה, למשל), הקבוצה השנייה נדרשה לבצע מעשים טובים למען אחרים, הקבוצה השלישית עשתה דברים טובים למען עצמה ואילו הקבוצה האחרונה הייתה קבוצה ניטראלית שהלכה על שגרת חייה כרגיל.

© shutterstock

הפסיכולוגים מצאו כי המשתתפים מהקבוצה האחרונה והניטראלית שלא עשו כלום, לא שינו הרבה את מצב רוחם. מעשים טובים, עם זאת, אם זה למען העולם או למען אחרים - משפרים את מצב הרוח שלכם באופן משמעותי.
זוהי לא הפעם הראשונה שהקשר בין אושר לנתינה נחקר.

למעשה, המדענים גילו שאותם חלקים של המוח שלנו מופעלים כאשר אנחנו עוזרים לאחרים, מאוהבים ואוכלים אוכל טוב. במילים אחרות - נתינה מרגישה ממש, אבל ממש טוב. אז אם אתם לא מתנדבים, גם להתקשר לסבתא שלכם ולשאול אותה אם בא לה לצאת לארוחת צהריים יעשה אתכם מאושרים. 

מקורות: The wall street journalhuffingtonpostelitedaily

 
תגובות