בלי סודות: "לא מוצא דרך להרגיע אותה מקיום יחסי מין". shutterstock

בלי סודות: "לא מוצא דרך להרגיע אותה מקיום יחסי מין"

וגם - איך לדעת אם ישנה מחלת מין? והאם יש סכנה להריון אחרי המחזור החודשי? יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

בן 17: "שלום, יש לי חברה כבר 8 חודשים והקשר שלנו רציני. עד עכשיו קיימנו רק סקס יבש והסיבה לכך היא שהיא מפחדת מקיום יחסי מין. אני כבר קיימתי יחסי מין בעברי ואני לא מוצא דרך להרגיע אותה ולהסביר לה שהמצב אינו נוראי. כמובן שאני לא לוחץ עלייה ואמרתי לה שאני מוכן לחכות גם שנה, אולי זה ישמע קצת מצחיק אבל כואב לי לחזור כול הפעם הביתה עם כאב באשכים או לישון איתה ולקום עם הכאב. יש אולי דרך להסביר או סתם להרגיע אותה בעיניין? והאם יש דרך שגם אני אוכל להנות מהסקס היבש? כי ללחוץ אני לא רוצה ועדיף למצוא פיתרון גם לבעיה הזו."

עוד בערוץ היחסים בפרוגי:

תשובה: שלום לך, כל הכבוד על הרגישות שלך לחברה שלך. אתה צריך לכבד את הרצון שלה וכרגע תצטרכו לחכות. השאלה, תוכלו לעת עתה להתנסות באוננות משותפת או מגעים מיניים אחרים כמו סקס יבש. היא רוצה לחכות וזו זכותה המלאה, וטוב שאתם מדברים על זה. אתה יכול גם לאונן לבד לפני שאתם נפגשים כדי שלא תרגיש "לחוץ". בנוגע לזה שהיא מפחדת מיחסי מין, נשמח לדבר איתה על הפחד שלה ולהבין ממה הוא נובע. לא כדי שתעשה משהו שהיא לא רוצה אלא כדי לנסות ולהרגיע אותה לעתיד בו היא כן תחליט שהיא רוצה לקיים יחסי מין. בהצלחה ונשמח אם תגיעו אלינו.

© shutterstock


בן 16: "יכול להיות שיש לי מחלת מין אם אף פעם לא קיימתי יחסי מין? יש לי נקודות בצבע עור על הפין."

תשובה: שלום לך, לא ניתן לחלות במחלת מין אם לא קיימת יחסי מין בכלל. מה שכן, אם אתה מוריד שיער באיבר המין זה יכול להיות מהורדת השיער. יכול גם להיות שיש לך בעיה בעור ללא קשר למחלת מין ולכן אני מציעה שתפנה לרופא/ת עור בקופת חולים לבירור.

בת 18: "שלום, יש לי שאלה כללית - אישה שיש לה מחזור סדיר והסתיים לה המחזור, ושבועיים אחריי יש ביוץ והיא שוכבת עם בן זוגה שלוש שבועות אחרי המחזור, היא יכולה להיכנס להריון שבוע אחרי הביוץ?

תשובה: שלום לך, השאלה שלך מעידה על הבנה של תהליך המחזור החודשי. גם אצל אישה עם מחזור סדיר, ייתכנו שינויים קלים בסדירות המחזור. שינוי בהרגלי התזונה או אפילו בהרגלי השינה משבשים לעתים את סדירות המחזור. הוסיפי לעובדה זאת את העובדה שתהליך הביוץ נמשך כשלושה ימים והופך להיות מעט מסובך לחשב מהם הימים הפוריים בכל חודש. איני מבינה אם את שואלת את שאלתך במטרה להימנע מהריון או במטרה להיכנס להריון, אך כדרך להימנע מהריון שיטת הימים הבטוחים, אינה מוכיחה את עצמה כשיטה בדוקה ובטוחה. את מאוד מוזמנת ליצור איתנו קשר טלפוני ולשאול את כל השאלות המעניינות אותך.

© shutterstock

המשיבות הן יועצות מטעם עמותת "דלת פתוחה" - רשת מרכזי יעוץ למתבגרים ולצעירים בנושאים הקשורים למיניות בריאה. לייעוץ חינם בטלפון 03-5101511, או באתר  www.opendoor.org.il. במקרה הצורך ניתן לקבוע פגישה/בדיקת רופא/ה במרכזי הייעוץ ברחבי הארץ. סודיות מובטחת.

תגובות