הופתענו: בסדרה "צפוף" שוחחו לראשונה על מחזור . צילום מסך מיוטיוב

הופתענו: בסדרה "צפוף" שוחחו לראשונה על מחזור

עניינים אינטימיים כמו יחסי מין, מחזור וכדומה אינם נושאים שנפוצים בסדרות ילדים ונוער. סדרת הילדים והנוער "צפוף" שעלתה ממש לאחרונה לאוויר, דיברה בפרק של אתמול (ד') על מחזור לראשונה. מה חשבנו על כך? ביקורת

אין זה סוד שסדרות הילדים והנוער לא נוטות לדבר יותר מדי על עניינים שבינו לבינה, בטח לא בסדרות המחודשות של השניים האחרונות, ולכן כשבאה סדרה חדשה לשוק וכן מעזה - אנחנו לגמרי מופתעים ומעודדים את המהלך. לאחרונה עלתה למסך סדרת הילדים והנוער "צפוף" (Zoom, HOT) בכיכובם של דניאל ליטמן, שירה נאור, אלי פיניש ואחרים וטובים, ביניהם גם בר מיניאלי, שדמותה קיבלה אתמול מחזור לראשונה, והסדרה לא חששה לדבר על כך.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

 

תחילה מיקי נכנס לחדרה של תמר ביתו, שמראש דמותה מוגדרת כמופנמת, המתבגרת הטיפוסית. וזו מודיעה לו בעצבים שהיא אינה רוצה לצאת לטיול השנתי כיוון שקיבלה מחזור בפעם הראשונה, וכל רצונה הוא להישאר בבית, ולדבר על כך עם בני הבית שאיתם היא מרגישה בנוח, השתמע שהיא צריכה עזרה.

הסצנה הזו משוחקת היטב ע"י בר, שבסצנה שילבה את כל הרגשות הנכונים - בלבול, כעס תסכול וגם אפילו מעט ריגוש. כל בת שמקבלת מחזור לראשונה וודאי תוכל להזדהות עמה באותם הרגעים. למרות הפתיחות של ביתו, מיקי יוצא במהירות מהחדר ומסרב לדבר איתה בתחילה.

לאחר שזה יוצא מחדרה של ביתו, מיקי הולך לעבר הסלון לדבר עם נירית על העובדה שתמר קיבלה מחזור. השניים מסכמים שמיקי ידבר איתה על המקרה, הוא 'מתאמן על השיחה', אך לבסוף אינו מסוגל ומעביר את התפקיד לנירית. בסצנה זו מעט התאכזבנו, כיוון שזה היה יכול להיות חידוש מרענן ומפתיע, אם לראשונה אב היה מדבר על עניין כה אינטימי עם ביתו, נירית אינה אמה הביולוגית של תמר, ואם תמר הרגישה מספיק פתוחה כדי להגיד לאביה על כך, הוא צריך 'לאזור אומץ', ולדבר על כך איתה למרות הקושי.

האכזבה שלנו לא ארכה הרבה זמן, כי בהמשך הפרק מיקי כן אוזר אומץ ומתיישב לדבר עם ביתו. בתחילה הוא מעט מובך ומתחמק, מה שאנחנו יכולים להבין, אך מוצא את הדרך להגיע לליבה. הוא מדבר איתה על השלב הזה שקורה לכל אישה, ועל העובדה שזה יגיע כל חודש, וזו דווקא לפתע מסתגרת, דווקא כשמיקי כמעט ומצליח. השיחה ביניהם מסתיימת כאשר דניאל הבן מפריע להם, וחבל, כי יכלה להיות פה שיחה מוצלחת.

תמר ומיקי בשיחה
תמר ומיקי בשיחה © מתוך הפרק, צילום מסך מיוטיוב

אין ספק שסדרה כזו אמורה לייצג את המציאות, ולכן כמו ברוב המקרים במציאות שיחה כזו בין בת לאב עלולה להיות מעט מביכה. עם זאת, כפי שציינו היינו שמחים לסיטואציה שונה בין השניים. 

לאחר שמיקי יוצא מחדרה של תמר הוא שוב מדבר עם נירית על העניין, והיא מסבירה לו שמחזור זה משהו שיש לחגוג אותו, והוא רוצה לעשות מסיבה. התכנון אכן קורה כאשר הוא מזמין את חברותיה של ביתו ועורך לה 'מסיבת מחזור', בסצנה זו מיקי התחפש לטמפון, קיטש את חדרה של תמר בקישוטים אדומים והפך את העניין למעט מגוחך. זו בטח גם הסיבה ללמה תמר התעצבנה על אביה לאחר מכן. מעט לאחר מכן מיקי הבין את טעותו, והתנצל על המסיבה שהייתה פשוט לא מתאימה. הוא מסביר לה כי פתאום הוא מבין שילדתו הקטנה הופכת לאישה, ומסביר לה שתבין כתהיה אמא, ושלא תשפוט אותו. 

מסיבת המחזור של תמר
מסיבת המחזור של תמר © מתוך הפרק, צילום מסך מיוטיוב

סצנה זו הייתה אפילו מרגשת, ובעינינו כך העניין נסגר בצורה הטובה ביותר, הורים, ילדים ונערים כאחד שיצפו בפרק וודאי מאד יזדהו באותה הסצנה, יתחברו אליה ואף יחוו אותה בעצמם. 

כמו כן, למי ששם לב, אתמול שודר הפרק הרביעי של הסדרה בסך הכל. כלומר, הסדרה העזה ממש בתחילתה, לשבור את המוסכמות ולדבר על העניין. אולי זוהי דרכה של הסדרה להגיד 'אצלנו כבר מהתחלה, מדברים על הכל', אם אנחנו צודקים, אנחנו לגמרי מחכים לראות על מה ידובר בענייני התבגרות בהמשך הסדרה.

אין זו הפעם הראשונה שסדרה חדשה על המסך מציגה כבר בעונתה הראשונה עניינים שכאלו, שכן גם ב"פלאשבק", הוצגה לראשונה מזה שנים בטלוויזיה הישראלית לילדים ונוער דמות גאה היוצאת מהארון / המגולמת ע"י עמית רהב.

להמשך, אנחנו לגמרי מעודדים את המהלך בו סדרות ילדים מתפתחות ומדברות על עניינים טבעיים שמשום מה הוחלט כמעין איזה חוק בלתי נראה לא לעסוק בהם, אנו חושבים שזה הכרחי, חשוב ואף יכול ללמד את הצופים בבית. 

 

תגובות