בלי סודות: "לא יודע מה הנטייה המינית שלי". צילום: gettyimages

בלי סודות: "לא יודע מה הנטייה המינית שלי"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

 שכחתי לקחת מרשם לגלולות לפני קיום יחסי המין

בת 18 שואלת: "היי, אני מעוניינת לשכב עם חבר שלי בפעם הראשונה כ'הפתעה' לעובדה שאנחנו חצי שנה ביחד. והבעיה היא ששכחתי ללכת לרופא נשים כדי לקחת מרשם לגלולות. האם אני יכולה ללכת לקנות פוסטינור ולשתות אותו במקום הגלולה? אם לא, יש דרכים אחרות כדי שאוכל להיות מוגנת?"

תשובה: "שלום לך, ראשית, מזל טוב על החצי שנה! איזה כיף לכם. שנית, אני ממליצה להשתמש בקונדום. הגלולה של היום שאחרי, פוסטינור או נורלבו, אינה אמצעי מניעה שניתן להסתמך עליו כתחליף לגלולות או לקונדום. קחי בחשבון שהוא לא יעיל באותה המידה, ולהסתמך עליו אומר שאת לוקחת סיכון להריון. אני בטוחה שחבר שלך ישמח לקיים איתך יחסי מין גם עם קונדום, עד שתיגשי לרופא הנשים שלך לקחת מרשם לגלולות. כמו כן, אני בטוחה שאת תרצי לזכור את הפעם הראשונה שלכם כמשהו כייפי ומהנה, ולא כמשהו שאחר כך גרם לך להיות לחוצה וחוששת".

© צילום: shutterstock

לא יודעת איך 'להזיז עניינים' עם הקראש

בת 15 שואלת: "היי, בעבר הייתי בזוגיות, ובועוד כל מיני התנסויות עם בנים, כך שזה לא פעם ראשונה שאני חווה אהבה, אבל יש לי מישהו בשכבה שאני חושבת שאני מתחילה להתאהב בו. יצא לנו כמה פעמים לשבת כזה לבד מחובקים וקרובים, וזה הרגיש ממש טוב ונכון, ואני רוצה שזה ימשיך ליותר מזה. לפעמים כשאני מנסה לדבר איתו ושהוא יתייחס אלי כשיש עוד אנשים בחדר הוא קצת מתעלם ממני וזו הרגשה לא נעימה. אני מכירה אותו כבר הרבה שנים אבל אף פעם לא חשבתי עליו בצורה הזאת. כשאני חושבת עליו יש לי פרפרים בבטן ואני מדמיינת אותנו מתנשקים ורוצה שזה יקרה (אני די בטוחה שעוד לא הייתה לו חברה ונראה לי שהוא עוד לא התנשק אז אולי הוא פשוט מתנהג מוזר כי זה חדש לו). אני רוצה שזה יתקדם למשהו יותר רציני אבל אני לא יודעת איך לעשות את זה".

תשובה: "שלום לך, אני שמחה שפנית אלינו ושאת קשובה לעצמך ולרגשות שלך. אני חושבת שזה נהדר שיש מישהו שמוצא חן בעיניך ושאת חושבת שאת מתחילה להתאהב בו. אני שומעת שאת רוצה להמשיך איתו את הקשר כדי שההרגשה שלך תימשך. הרצון הזה שלך הוא טבעי ונורמלי כי כשיש לנו הרגשה שעושה לנו טוב אנחנו רוצים לשמר אותה. גם הפירוש שלך על ההתנהגות המוזרה שלו כלפיך - שמתעלם ממך בנוכחות אנשים אחרים - נראה לי הגיוני מאד שהוא מתנהג כך משום שהוא לא מנוסה. אז אני חושבת שהדרך הטובה ביותר היא לברר עם החבר ולשאול אותו שאלה ישירה, ולשאול אותו איך הוא מרגיש אלייך.

© צילום: shutterstock

את חושבת שזה יהיה מביך? את צודקת, אבל זו הדרך לקבל תשובה ברורה. את יכולה גם לבקש מחברות שיבדקו אצל החברים של הבחור אם את מוצאת חן בעיניו או לא, אבל אז כולם יודעים מזה ואני מאמינה בגישה הישירה. ברגע הראשון, לשאול שאלה כזאת זה נראה מפחיד אבל כדאי שתזכרי שהכי גרוע שיכול לקרות זה שהבחור יענה לך בשלילה ויאמר שהוא לא מרגיש אליך את מה שאת מרגישה. אבל אין לי ספק שאת חזקה ויכולה להתמודד עם 'לא'. בהצלחה".

מבולבל בקשר לנטייה המינית 

בן 15 שואל: "שלום, אני לא בדיוק יודע מה קורה איתי בענייני מיניות. מינית אני מרגיש שאני נמשך לגברים, מאונן על גברים, מת לקיים איתם יחסי מין, מדמיין את זה גם, אבל מבחינה רגשית, כלום. רציתי לשאול אם זה אומר שאני הומו. אגב, הייתה לי התנסות עם גבר. אבל אני רוצה לנסות שוב עם גברים, ואולי אם תבוא האפשרות גם עם בחורה. אבל אני לא יודע מה זה אומר על הנטייה שלי".

תשובה: "שלום לך, בגילך טבעי מאד שאתה מנסה להבין מה מושך אותך מבחינה מינית ורומנטית/רגשית. מהדברים שלך אני מבין שאתה נמשך בעיקר לגברים, מתעניין בהם ומגורה מהם. בנים רבים מרגישים ככה, וחלקם אכן מגדירים את עצמם כהומואים - שזה בעצם בנים/גברים שמעדיפים לקיים יחסי מין וגם יחסים רומנטיים עם בני אותו המין שלהם. חלק מהבנים שנמשכים לבנים מגלים גם עניין בבנות, ועשויים להגדיר את עצמם כביסקסואלים (נמשכים לשני המינים). חלק קטן בעתיד יימשך ויתעניין יותר בבנות, ועם השנים פחות יתעניין ביחסי מין עם גברים. בכל מקרה, הגיל שאתה נמצא בו זה הגיל שבו בדרך כלל בני נוער מתנסים ולומדים מה עושה להם טוב, גם מבחינה מינית וגם מבחינה רומנטית/רגשית. אני מציע לך להמשיך להתנסות, בהתאם למה שמגרה אותך ומעניין אותך, ואני בטוח שעם הזמן תכיר את עצמך טוב יותר ותוכל להגדיר את עצמך בצורה שתתאים לך, בהצלחה!".

תגיות
תגובות