אחת ולתמיד: איך להתגבר על הקראש?. צילום: Shutterstock

אחת ולתמיד: איך להתגבר על הקראש?

יש מקרים שעליכם פשוט לשכוח מהקראש; לא משנה מאיזו סיבה. לעיתים, העליות והמורדות בקשר עם הקראש יכולות להיות מטלטלות מדי, ולפעמים עליכם פשוט לעצור ולהמשיך הלאה. לא בטוחים איך? תנו לנו לעזור לכם

קראש יכול להיות הדבר הכי כיף בעולם - הפרפרים בבטן בעת שהם שולחים הודעה או עושים לכם לייק באינסטגרם, או הרגע הקטן הזה שאתם מעלים חיוך כשאתם רואים אותם במסדרון או בקפיטריה - אבל יש מקרים, שקראש הוא הדבר המתסכל ביותר. בין אם הם לא מעוניינים בכם, נמצאים בזוגיות, או פשוט לא מראים אף סימן מעבר לידידות והלב שלכם כבר לא יכול לשאת את כל הכובד - וכאן, נדלקת נורה אדומה. עליכם לעצור את עצמכם, ועם כל הקושי - להתגבר על הקראש. אז איך עושים את זה? 

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

איך יודעים שיש להתגבר על הקראש?

התשובה לכך היא, כשהרגשות הרעים שלכם משתלטים על הרגשות הטובים. האם אתם מרגישים מדהים אחרי שתקשרתם איתם, או שמא נותרתם עם הרגשת ריקנות? האם כל ניסיונותיכם להשיג את תשומת ליבם פשוט לא מצליחים? האם יש בהם צד שאינו מוצא חן בעיניכם? לפעמים, אתם פשוט רוצים להתגבר על הקראש, כי אתם לא יכולים לשאת את רכבת ההרים המטורפת שבהידלקות שלכם עליהם. או שאולי אתם פשוט מרגישים מובכים לידם, ולא מסוגלים להתמודד עם כך? בכל מקרה, מכל סיבה שהיא, ברגע שאתם מרגישים שמשהו לא בסדר - אל תפחדו לסמוך על עצמכם. יכול להיות שאתם שומעים את הקלישאה הבאה מכל החברים שלכם - אבל זכרו, שאם הם לא מתייחסים אליכם בכבוד וברצינות - הם לגמרי לא שווים את זה.

© צילום: Shutterstock

רחוק מהעין - רחוק מהלב

כשחושבים על זה, קראש הוא ממש כמו עקיצה מציקה של יתוש - ככל שתשימו יותר לב לכך שהעקיצה מגרדת ומציקה, כך יהיה לכם קשה יותר לרפא אותה, להעלים אותה ולשכוח ממנה. אולי עם הקראש זה קצת קשה יותר, כי בכל זאת אתם רואים אותם בכל יום בבית הספר, בתנועה או בעבודה - אבל זה ממש לא אומר שהם צריכים להשתלט גם על הפלאפון שלכם בשעות הפנאי שלכם כשאתם לגמרי לבד, על פיד האינסטגרם או הסנאפצ'אט שלכם, למשל. הצעד הראשון הוא פשוט להפסיק לעקוב אחריהם ולתקשר איתם בכל רשת חברתית שהיא. עם כמה שקשה לעשות את זה - סמכו עלינו, הדבר יקל עליכם מאוד.

© צילום: Fotolia

עשו את הדברים שאתם הכי אוהבים לעשות

נסו להעסיק את עצמכם, וגם להפיק מכך איזושהי תועלת: האם יש איזשהו תחביב מיוחד שהזנחתם, או שתמיד רציתם לנסות ואף פעם לא היעזתם? חוג או תנועת נוער שפרשתם מהם, והייתם רוצים לחזור? חברים שלא דיברתם איתם המון זמן, והייתם רוצים לחזור איתם לקשר? כל דבר אחר שאתם מרגישים שמסוגל למלא את המקום הריק בלבכם, לו גרמו הקראש או הקראשית שלכם? זה הזמן לפנות זמן לעצמכם!

© צילום: Fotolia

אל תנסו לזרז את עצמכם

התגברות על קראש הוא תהליך קשה, והוא לגמרי יכול לגרום ללב שלכם לבעור ולשרוף; ולו רק כי לדברים הקטנים הקרויים רגשות, יש רצונות ודעות משל עצמם. לפי כך, לפעמים עליכם פשוט להתוודע לרגשות הסוערים שלכם, על מנת להתגבר עליהם. במקום להתחכש לרגשות ולנסות להתעלם מהם - נסו לבחון אותם, להסתכל עליהם מכל הזוויות, לעטוף כל אחד ואחד מהם, ולתת להם להירגע ולגמוע מעצמם. להכריח את עצמכם להתגבר, יכול לעשות את העניין הרבה יותר גרוע.

© צילום: Shutterstock

הישארו חזקים

הרגשות שלכם הם דבר אמיתי וחזק, ולו רק בגלל שאתם כאלה נבונים, מדהימים, עמוקים וטהורים. בסופו של דבר הכל יסתדר, אתם עוד צעירים - ויהיו לכם שלל מערכות יחסים בעתיד. מאמינים בכם!

תגובות