למי שטרם הספיק: ניקיון פסח לנפש. צילום: Fotolia

למי שטרם הספיק: ניקיון פסח לנפש

לפני חג הפסח, המון משפחות נוהגות לנקות את הבתים ביסודיות - וכרגיל, יש את אלה שמפספסים, לא מספיקים או סתם עייפים מדי כדי לנקות ולהתנקות לקראת בוא החג. אבל מה עם הנפש? גם אותה יש לנקות! לכבוד החג, לפניכם הרשימה של כל האנשים שעליכם לסלק מהחיים שלכם

חג הפסח כבר כאן, ולמי שעוד לא הספיק - אנחנו כאן כדי לעזור לכם להתנקות לכבוד החג. לפניכם רשימה של כל האנשים שצריכים להסתלק מחייכם, כמו החמץ או אויבנו המצרים. נגמר זמנם של האנשים שתוקעים אתכם או מוציאים מכם את הצד השלילי. מוכנים לנקות את הנפש?

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

האקסים המיתולוגים - אלו שגורמים לכם להישאר בעבר ולהיתקע בזיכרונות ריקים מתוכן. מדובר באנשים שיושבים על משבצת בעייתית: מצד אחד, הם היו בני הזוג שלכם, ובוודאי חוויתם עימם חוויות מתוקות; אבל מצד שני, יש סיבה שאתם לא יחד יותר. אל תגרמו לעצמכם להישאר בעבר, כשיש כל כך הרבה אפשרויות להיפתח ולהתפתח - גם לבד!

הקראשים שאין איתם סיכוי - שסתם משאירים אתכם לתהות, ולקוות לשווא שמשהו ישתנה. יכול להיות שהם בזוגיות שאתם מייחלים שתסתיים, או שאתם מלאים תקווה שהם יתחילו לשים לב לקיומכם... מי שראוי לכם ישים אליכם לב מהרגע הראשון, ומי שלא - הפסד שלו! אל תתעללו בעצמכם עם רגשות חסרי סיכוי.

תגידו ביי ביי!
תגידו ביי ביי! © צילום: Fotolia

החברים שנזכרים בכם רק בעת צרה -  אתם לא מדברים תקופה שלמה, וברגע אחד הם נזכרים בכם ופונים אליכם: "מה המצב? עשית את שיעורי הבית במתמטיקה?", "מה קורה? אפשר להשאיל כדורגל לשבת?" או אפילו סתם רוצים לבקש איזו חולצה מגניבה שיש אך ורק ברשותכם. כך או כך, אין שום סיבה להשאיר "שואבי חפצים" בחיים שלכם. שימו לב מי מעניק לכם את אותה הערכה שאתם מעניקים להם, והאם הם בכלל ראויים לה.

החברים שגורמים למעשים פזיזים - אלו שפועלים במהירות ובחוסר מחשבה מוחלט, ולוקחים אתכם יחד איתם למקום מסוכן ושלילי. ישנם צעדים שדורשים מחשבה ובדיקה של כל הנתונים, וישנם ימים שדורשים ריכוז מלא למשימה חשובה אחת. אותם אנשים שלא ידעו לעצור עצמם מלגרום לכם לעצור באמצע מטלה חשובה, או יפריעו לכם בזמן למידה למבחן, לדוגמא; הם אנשים שבסופו של דבר פוגעים בהתקדמות שלכם.

החברים שמצפים מכם להיות משהו שאתם לא - לחץ חברתי אינו ראוי להיות חלק מחייכם ולכן כל אדם או הרכב חברתי שגורם לכם לאי נוחות שכזו, פשוט לא יכול לקבל חלק מהעולם שלכם. חברויות הן דבר חמקמק, אך אין זה אומר שאתם צריכים לוותר על עצמכם. חלק מהמשמעות של להיות חברים אמיתיים, היא גם לקבל את האדם שעומד מולך על כל צדדיו. אל תעשו דברים שמנוגדים לעקרונות שלכם!

אתם לא אמורים להרגיש כך!
אתם לא אמורים להרגיש כך! © צילום: Shutterstock

החברים הקנאיים - אותם החברים שלא יודעים לפרגן כשצריך, ומורידים מערכן של הבשורות המשמחות, או של ההישגים אליהם הגעתם. לאותם האנשים אין תועלת בחיים שלכם! לאורך הדרך תיתקלו בקנאים רבים, כאלו שלא ירצו בהצלחה שלכם; ואין שום סיבה הגיונית להשאיר אותם באזור שלכם. תנו להם להביט בקנאה בהצלחה שלכם, העיקר שיהיו רחוקים מכם ולא יכניסו לראש שלכם מחשבות שגויות.

החברים שלא טורחים להקשיב לכם - כולנו מכירים כאלה: הם מתקשרים לבכות ולשפוך את הלב במשך שעות, אבל לא טורחים לענות לכם כשהמצב הוא הפוך. יש כאלה שנוטים להיות ה"חברים" שסותמים את האוזניים כשאתם צריכים אותם, אבל יודעים לפתוח את הפה כשהם צריכים אתכם. הסבו את תשומת לבם של החברים שנוטים לעשות זאת, אולי משהו ישתנה; אבל אם המצב נותר כשהיה, זה הזמן להגיד שלום וביי לאלו ששוכחים להקשיב כשאתם זקוקים להם.

החברים שמתחרים בכם במסווה של חברות - ה"חברים" שלא באמת מתעניינים בכם, אלא רק מעוניינים להתנצח מולכם ולהביס אתכם בכל שטות קטנה או גדולה. נראה שכל שיחה ביניכם היא אתגר עבורם, ומין משחק של "מי הצליח יותר". אם אתם מרגישים שכל שיחה איתם הופכת לתחרות, וצורך פתאומי להגן על עצמכם במהלכה - זה הזמן להתרחק, וללכת למקום בו אתם יכולים לדבר בחופשיות.

תגובות