מה לעשות: כשאתם לא בטוחים כיצד הצד השני מרגיש כלפיכם. צילום: Fotolia

מה לעשות: כשאתם לא בטוחים כיצד הצד השני מרגיש כלפיכם

בתחילת קשר עם כל אדם, טבעי לנסות לברר מה חשים אחד כלפי השני ואיזה קשר אנו מעוניינים שיווצר - אבל מה לעשות כשלא בטוחים מה שני הצדדים חושבים אחד על השני? כל הטיפים

לחלק לא מבוטל מאיתנו, יצא להיתקל ביחסים בהם לשני הצדדים לא ברור מה הצד השני חושב לגביו - האם המחשבות חיוביות? שליליות? מדובר ביחסים בהם שני הצדדים לא יודעים כיד להתנהג אחד לשני, אך בכל זאת לשניהם אכפת אחד מהשני. אנחנו כאן כדי לעזור לכם להבין את העניין יותר ולנסות לפתור אותו.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

איך מזהים תופעה כזו?

אתם רבים ומשלימים הרבה

הריבים שמדובר עליהם פה הם לא ריבים "בצחוק" אלא ריבים אמיתיים, עד כדי מצב שאתם לא מדברים אחד עם השני במשך פרק זמן מסויים. אם המצב הוא כזה אצלכם ואתם רבים ברצינות עם הצד השני אבל תמיד משלימים - היינו מציעים לכם לעבור לסעיפים הבאים.

© צילום: Fotolia

אתם לא בטוחים בתחושות שלכם אליו/אליה

כפי שכבר ציינו - מדובר ביחסים בהם אף אחד מהצדדים לא בטוח במה שהוא מרגיש כלפי אותו אדם - גם לא הצד שלכם. אם יצא לכם אי פעם להסתכל על אותו אדם ולא להבין מה אתם חושבים עליו או איך אתם אמורים להתנהג איתו, אבל בכל זאת הייתם רוצים להמשיך להיות איתו בקשר כי הם חשובים לכם - כדאי שתשקלו את המצב שוב.

אתם לא בטוחים מה הוא/היא חושבים עליכם

בדרך כלל, ביחסי חברות, אהבה ואפילו אוייבות, ברור מאוד לכל אחד מהצדדים מה התחושות של הצד השני כלפיהם - בין אם הן חיוביות, שליליות, או משהו באמצע. במקרה שלנו, כנראה שזה יהיה משהו באמצע - וזה בדיוק מה שיוצר את הבלבול גם אצלכם וגם אצל האדם מולכם.

© צילום: Sutterstock

אז מה עושים?

אם עברתם את שלוש הסעיפים ומזהים דפוס התנהגות כזה שחוזר אצלכם, לפניכם מספר פתרונות שאולי יעזרו לכם לצאת מהמצב המביך והלא כל כך רצוי הזה:

לדבר איתו/איתה בכנות

זה אולי נשמע הפתרון הכי פשוט, אבל הרבה פעמים הוא האחד שהכי קשה לבצע. להרבה מאיתנו קשה לשפוך בפני אדם מסויים את התחושות פנים מול פנים, אבל במקרה הזה הדבר יעזור לכם מאוד. דיבור על דברים, קטנים וגדולים, הוא דבר לא מוערך מספיק. ההמלצה שלנו היא לגשת לאותו אדם שאתם לא בטוחים בקשר איתו ולדבר איתם על המצב. הציגו בפניהם את המחשבות והתהיות שלכם ושתפו אותם במה שהייתם רוצים לעשות בנוגע למצב. מירב הסיכויים הם, שאם אתם מרגישים בצורה כזו גם הם ירגישו ככה. אל תפחדו לדבר!

© צילום: Shutterstock

לשבת עם עצמכם ולחשוב

זה נשמע כמו פתרון קיטשי נורא, אבל הוא עובד - בהרבה סיטואציות בחיים אין ברירה אלא להסתגר בחדר ולחשוב לעומק על דבר מסויים. עשו זאת גם כאן: קחו דף נייר ופרקו את כל המחשבות שלכם בנושא, מה אתם מרגישים, חושבים, רוצים לנסות… בדרך תגיעו למסקנות מעניינות וזה יעזור לכם להמשך ההתמודדות עם המצב.

במקרי קיצון - להתרחק

אם אחרי כל מה שעשיתם לא הצלחתם להגיע לפתרון שיספק אתכם ואת הצד השני, אולי פשוט כדאי להתרחק לאט-לאט. כמובן שתעשו זאת רק אם אתם שלמים עם הדבר לגמרי וחושבים שזה מה שיהיה נכון עבורכם. אם לא הצלחתם להגיע למסקנה חיובית אחרי כל הפעולות שעשיתם - אולי מדובר בקשר שלא אמור להיות ומוטב לשני הצדדים פשוט לנתק מגעים.

 
תגובות