מביך אבל אפשרי: כך תדברו עם ההורים על נושאי "טאבו". צילום: Shutterstock

מביך אבל אפשרי: כך תדברו עם ההורים על נושאי "טאבו"

לא תמיד מרגישים בנוח לספר להורים על הנשיקה הראשונה, בן או בת הזוג הראשונים או הפעם הראשונה - אבל לפעמים הדבר הכרחי. כך תעשו זאת נכון

גם אם אתם מרגישים בנוח לדבר עם ההורים שלכם על נושאים שנחשבים "טאבו" - כמו הפעם הראשונה, האהבה הראשונה וכל מה שמסביב - עדיין עלול להיות מביך ומסובך לשבור את הקרח ולהתחיל בשיחה. לכן, פרוגי כאן לעזרתכם עם כל הטיפים שיעזרו לכם לדבר עם ההורים שלכם על הנושאים הכי מביכים שיש.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

דעו עם מה אתם רוצים לצאת מהשיחה

הדבר הראשון שצריך לעשות לפני "השיחה", הוא להבין עם מה אתם רוצים לצאת ממנה: מה הנושא והמטרה שלה, למה היא חשובה לכם ומה אתם מתכוונים לעשות עם המידע שתקבלו. לאחר שתספקו לעצמכם את המידע הזה, תוכלו לגשת לשיחה בצורה טובה יותר.

נסו לחשוב מה מטריד אתכם לגבי השיחה

עוד לפני השיחה, נסו להבין מה אתם מרגישים לגבי השיחה עם ההורים: אולי אתם מודאגים מהתגובה שלהם, אולי פוחדים שיהיו מאוכזבים או מוטרדים מכך שאתם מתעסקים בנושא; אבל במקום לתת לרגשות הללו למנוע מכם לדבר - נסו לתווך אותם בתוך השיחה ולהפוך אותם לנושא נוסף לדבר עליו.

אל תפחדו
אל תפחדו © צילום: Fotolia

זכרו שאף פעם לא מאוחר מידי

גם אם אתם לא בקשר ממש קרוב עם ההורים שלכם - אתם עדיין יכולים לדבר איתם על הכל. הם ההורים שלכם ואף פעם לא מאוחר מידי לעשות זאת, ההפך - הם יעריכו אתכם על האומץ שלכם לדבר איתם למרות הכל.

בחרו זמן מתאים לשיחה

אחד הדברים הכי חשובים שצריך לעשות כשמתחילים לדבר על נושאים כאלה, הוא למצוא זמן מתאים לשיחה: נסו למצוא זמן שההורה פנוי ולא עסוק בכל דבר אחר. אם קשה לכם להבחין מתי הוא זמן טוב ומתי לא, פשוט תשאלו אותם - "אמא, אבא, אני צריכ/ה לדבר איתכם, מתי זה זמן טוב?".

מצאו גורם שיצית את השיחה

ייתכן שיש לכם תוכנית מסודרת בראש של מה אתם רוצים לומר; והדבר בהחלט יכול לגרום לכם להרגיש בנוח יותר להיכנס לשיחה - אבל כדאי לכם גם למצוא משהו שיגרום לה: זה יכול להיות סרט או תכנית טלוויזיה מסוימת, שאתם יודעים שיש בהם קטעים מסוימים שעליהם אתם מעוניינים לדבר. אתם יכולים לשאול את ההורים מתי בפעם הראשונה הם התחילו לצאת, לדבר איתם על זוגות שונים בבית הספר שלכם או אפילו לספר להם משהו שהמורה לחינוך אמרה. אחרי שתמצאו את הגורם הזה שיתחיל את השיחה, היא פשוט תזרום מעצמה.

זמן טוב?
זמן טוב? © צילום: Fotolia

אל תשכחו להיות כנים

נכון, השיחה הזאת יכולה להיות מביכה, אנחנו לא מתווכחים על זה - אבל הכי חשוב להיות כנים. ספרו להורים שזה מביך אתכם, ספרו להם למה אתם מרגישים ככה, פשוט תפתחו הכל. אנחנו מבטיחים לכם שהדבר יפיג מעט את הלחץ והמבוכה.

הקשיבו אחד לשני

אולי זה יהיה מביך מידי להסתכל להורים בעיניים כל הזמן; אבל חוש אחד שחשוב שיהיה בקשר רציף במשך כל השיחה הוא חוש השמיעה. הקשיבו להם פעם אחת, אבל באמת: הידע, הותק שלהם ומה שהם עברו בחיים יכול להיות שימושי מאוד ומלא בערך מוסף עבורכם.

כבדו אותם

כדי לקיים שיחה נכונה ובריאה, אתם צריכים להיות מוכנים, פתוחים, קשובים וכמובן שלא לתקוף את התגובות שלהם. אם ההורים שלכם אומרים שהם לא מסכימים עמכם, תנו להם לדעת מה אתם חושבים בנושא - אבל עשו זאת בצורה מכובדת. נסו לא להתרגז ואל תשכחו שזה בסדר לא להסכים על הכל.

 
תגובות