בין ידידים לבני זוג: הגבולות שאתם חייבים לכבד. צילום: fotolia

בין ידידים לבני זוג: הגבולות שאתם חייבים לכבד

למי מכם לא יצא להרהר לגבי הגבולות ביחסים ביניכם לבין הידידים והידידות שלכם? כיצד ניתן לקבוע את הגבולות הללו ואיך יודעים שעברתם את הגבול? כל התשובות בכתבה שלפניכם

חברות היא מערכת יחסים מופלאה המורכבת משני אנשים שסומכים אחד על השנייה בעיניים עצומות. אולם, לעיתים, שניהם נאלצים להתמודד עם "שאלת השאלות" - היכן עובר הגבול בין מה שמותר לעשות בתור ידידים, לבין מה שאסור? ובכן, על מנת לסייע לכם להתמודד עם ההתלבטות הזאת, אספנו עבורכם מספר מקרים שבהם הידידות עוברת את הגבולות שלה ואת כל השיטות לקביעת גבולות שמתאימים לכם.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

הימנעו ממגע כפוי

מגע שמתקיים ללא הסכמת שני הצדדים הוא לעולם לא מוצדק, גם במקרים של ידידות או חברות קרובה (ואפילו בזוגיות, בעצם). לכן, לפני כל ניסיון ליצירת מגע שלא נוצר בעבר, יש לבקש אישור מהידיד או הידידה. ייתכן שפעולה כזו נשמעת לכם מוזרה ואולי אפילו קיצונית, אך אתם חייבים לזכור שהיא בהחלט הכרחית לשם מניעת אי נעימויות ופגיעה קשה בצד השני.

© Fotolia

אל תחמיאו באופן בוטה

ישנן מחמאות מסוימות שאינן מתאימות לקשר של ידידות - למשל, אמירות כמו "החולצה הזו מדגישה לך את המקומות הנכונים" או "השרירים שלך נראים טוב" - הן לא בהכרח מחמיאות ואף עלולות לגרום לצד השני להרגיש מובך ומוטרד. על מנת להימנע מסיטואציות כאלה, בכל פעם שאתם רוצים להחמיא לידיד או לידידה שלכם, שאלו את עצמכם: האם אתם, בתור ידידים, יכולים להחמיא בצורה כזאת? האם זה ראוי ומתאים?

כבדו את רגשותיו של הצד השני

לעיתים, אחד הצדדים בידידות מפתח רגשות רומנטיים כלפי הצד השני. סיטואציה זו עלולה להיות מאוד מבלבלת ומלחיצה, עקב החשש להרוס את הקשר הטוב שכבר נבנה. במצב כזה, חשוב שלא תהיו פזיזים ולא תנסו לכפות את הרגשות על הצד השני, רק בשל הקרבה ביניכם. במקום זאת, חשוב לדבר על הדברים, לא לקפוץ למסקנות ולא למהר.

© צילום: Fotolia

אז איך קובעים את הגבולות?

ערכו שיחה רצינית בנושא

במידה והגבולות של מערכת היחסים שלכם לא ברורים לכם, מומלץ ואף רצוי לדבר על כך ולמנוע אי נעימויות. במהלך השיחה, כדאי שכל צד יבהיר את כוונותיו ורצונותיו, כך שלשני הצדדים יהיה ברור היכן עובר הגבול. זכרו שתקשורת בין חברים היא חשובה ביותר ואל לכם להזניח אותה ולזלזל בה. 

אל תחששו להעיר 

אם הצד השני עבר בדרך כזו או אחרת את הגבולות שלכם, העירו לו על כך. במידה ומערכת היחסים ביניכם היא תקינה ובריאה, הידיד או הידידה שלכם יבינו את ההערה שלכם ויממשו אותה. חשוב לזכור שאם לא תעירו על מה שמפריע לכם, הידידים שלכם לא ידעו שהם עשו משהו לא בסדר - וכך זה ימשיך להתגלגל.

© צילום: Shutterstock

בסופו של דבר, גבולות בין ידידים הם דבר מאוד מורכב. חשוב לזכור שמלבד הגבולות הכלליים שאסור לחצות, ייתכן שלידיד או לידידה שלכם ישנם גם גבולות אישיים שעליכם לכבד. כמו כן, חשבו פעמיים לפני שאתם עושים מעשה שעלול להתפרש כמיני או לא הולם את מערכת היחסים ביניכם; וזכרו שגם בנות וגם בנים יכולים לחוות אי נעימות או הטרדה מחבר או חברה קרובים. בכדי שהחברות שלכם לא תיהרס עקב אי הבנה קטנה, בקשו אישור, שאלו, שקלו מעשים ומילים - ואל תיקחו את החברות הטובה שלכם בתור עירבון לכך שכל מעשה שלכם יתקבל בברכה.

תגובות