בלי סודות: "האם הורדת שיערות ערווה תפחית מהגבריות שלי?". Fotolia

בלי סודות: "האם הורדת שיערות ערווה תפחית מהגבריות שלי?"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

"אין ביכולתי לממש את השאיפות שיש לי בתחום הזוגיות"

בן 19 שואל: "היי, אני בן 19 ולאחרונה התאהבתי במישהי צעירה ממני בכמה שנים. אני מאמין שיש לה רגשות דומים כלפיי, גם אם לא באותה עוצמה. בעוד שאני לא עושה הרבה בחיים נכון לעכשיו, היא מאוד עסוקה ולטענתה, אין לה מקום בחיים למערכת יחסים, אך היא עדיין רוצה לשמור איתי על קשר ולהיפגש איתי שוב. לי, בניגוד אלייה, יש הרבה מאוד זמן פנוי, ואני מאוד רוצה להיות במערכת יחסים כבר עכשיו. אני בקושי מצליח לתקשר אתה אפילו בהתכתבות או בטלפון, ונראה שלא אוכל להיות אתה במערכת יחסים בעתיד הקרוב. כבר חשבתי לנסות לחפש מישהי אחרת לקשר, אבל לא נראה לי שאוכל לפנות את המקום שהיא תפסה בלבי למישהי אחרת. התוצאה היא שאין ביכולתי לממש את השאיפות שיש לי בתחום הזוגיות, אני במצב תמידי של חוסר ודאות ואין לי רעיון איך אוכל לצאת מהמצב הזה. האם לכן יש רעיון?"

תשובת היועצת: "שלום פונה יקר, ראשית, נשמע שאתה באמת במצב מורכב, והתסכול שאתה חש מורגש היטב. מהדברים שאתה כותב נשמע שיתכן שטרם דיברתם, ואני ממליצה לך בחום לערוך איתה שיחה. גם אם שיחה כזו דורשת אומץ מסוים מצדך, לפחות תדע בוודאות איפה אתה עומד ואם להמשיך ולחכות לה. אין ספק שגם ליזום שיחה כזו זה דבר לא פשוט, ובטח שלהשתתף בה. יחד עם זאת, חשוב לזכור שכדי שמערכות יחסים יצליחו ויחזיקו זמן רב, תקשורת פתוחה היא בסיס שחשוב שיהיה כבר מההתחלה. אם תשובתה תהיה חיובית, תוכלו להתחיל לבדוק בצורה משותפת את הקשר החדש ביניכם. אם תשובתה תהיה שלילית (או אם היא גם לא תמצא את הזמן לשיחה הזו, שכן אתה אומר שקשה לתקשר איתה בהתכתבות או בטלפון) - הייתי מציעה לך מעט לשמור על מרחק לתקופה מסוימת, כדי באמת לתת לעצמך זמן להתאושש, וגם, זכור שמשהו טוב יחכה לך בהמשך! אני יודעת שהמחשבה שמישהי אחרת תמלא את מקומה היא לא פשוטה, אבל לפעמים אנשים שונים נמצאים במקומות שונים והרצון שלנו מתנגש עם המציאות. חשוב שבמצב כזה תעשה מאמצים לפנות את המקום שהיא תפסה בלבך למישהי אחרת. לא כתבת בת כמה הנערה שהתאהבת בה אך חשוב גם להגיד שבכל מה שקשור למגע מיני ביניכם יש הגבלות בחוק המדברות על פערי גילאים.

אלו ההגבלות-

  • אם היא מתחת לגיל 14 אסור לפי החוק לקיים יחסי מין, גם אם הם בהסכמה.
  • אם מלאו לה 14 שנים וטרם מלאו לה 16 שנים ההפרש ביניכם יכול להיות עד 3 שנים.
  • אם היא בין גיל 16 עד גיל 18 היא נחשבת קטינה ולכן, בגלל שאתה בגיר אסור לכם לקיים יחסי מין.

 לעוד שאלות אתה תמיד מוזמן לפנות למרכז הייעוץ של "דלת פתוחה", מרכז הנותן ייעוץ לבני הנוער בכל הקשור לאהבה, גיל ההתבגרות ומיניות פרטים באתר- https://www.opendoor.org.il/. בהצלחה רבה!"

© צילום: Fotolia

"האם הורדת שיערות ערווה תפחית מהגבריות שלי?"

בן 14 שואל: "היי, יש לי שיערות ערווה וזה ממש מגרד, אבל אני לא יודע מה לעשות. אם אני מוריד שיערות ערווה זה מפחית מהגבריות שלי?"

תשובת היועצת: "שלום רב וטוב שפנית אלינו. זה חשוב לחקור את השינויים שקורים בגופינו ולפעמים אלו נושאים שקשה לדבר עליהם ולכן אני שמחה ששאלת. צמיחת שיער ערווה הוא אחד הסימנים הראשונים לגיל ההתבגרות וזה אחד הדברים המבחינים בין היותך ילד להיותך נער בוגר. לשאלתך, שיער הערווה עצמו לא אמור לגרד לך אך ייתכן כי הצמיחה עצמה מגרדת לך. דווקא במקרה שמסירים את שיער הערווה עלול להיווצר גירוי בעור שעשוי לגרד. בכל מקרה, הסרת השיער לא אמורה לפתור את הבעיה. לעיתים, גרד עלול להיווצר מתנאי היגיינה לא מספיק טובים. חשוב להתקלח לפחות פעם ביום, להשתמש בסבון טוב עם לחות גבוהה, ולהחליף תחתונים מדי יום. אם הגרד ממשיך למרות זאת, כדאי להתייעץ עם רופא עור. קביעת תור לרופא עור, לא אמורה להיות כרוכה באי נעימות ולכן ניתן לעשות זאת בקלות יחסית דרך המוקד הטלפוני של קופת החולים. לגבי שאלתך האם הסרת שיער הערווה מורידה מן הגבריות שלך, זה עניין של טעם ואופנה. יש כאלה שחושבים שאישה או גבר ללא שיער ערווה הם "מיניים" יותר ו"מעודכנים" יותר, בעיקר כאלה ששואבים את השראתם מסרטי פורנו, וישנם כאלה שסבורים אחרת, שרוצים להישאר טבעיים כפי שנבראו ומבינים שלשיער הערווה יש מטרה להגן על האזור הרגיש. יש כל מיני שיטות להורדת שיער אבל הן יכולות לעשות נזק, וגם הורדה לצמיתות היא החלטה גדולה שיש לחשוב עליה. לכן אם רוצים ממש אפשר לגזור מעט את השיער ולהמשיך להחליט בהמשך. לאור העובדה שאתה עדיין נער צעיר, לא הייתי ממהרת להיפטר משיער הערווה ודוחה את העניין לשלב בוגר יותר בחייך, שאז יהיו לך כלים נוספים לקבל החלטות. במידה ויש לך עוד שאלות אתה מוזמן לפנות ל"דלת פתוחה", מרכז הנותן ייעוץ לבני הנוער בכל הקשור לאהבה, גיל ההתבגרות ומיניות, ולקבל ייעוץ נוסף פרטים באתר- https://www.opendoor.org.il/. מקווה שעזרתי, בהצלחה!"

© צילום: Fotolia

"אני רוצה להיגמל מאוננות"

בן 15 שואל: "היי, אני בן 15 ואני מאונן יותר מידי במשך שנתיים ובכל שבוע אני מאונן ביום בממוצע 3-4 פעמים ואני רוצה ממש להיגמל מזה... אני לא יודע איך זה משפיע על הזרע שלי. למרות שאני יודע שזה ממש בריא לאונן ושזה מפתח, אבל אני רוצה להיגמל"

תשובת היועצת: "שלום, אני שמחה שפנית אלינו, מדובר בנושא שלא תמיד קל לנו לדבר עליו ואני מחזקת אותך שפנית להתייעצות. יש לנושא הזה כמה פנים: כעיקרון אוננות - אין שום בעיה איתה, להפך, זה בריא וכל מה שעושה לך נעים, זה נהדר. אוננות עוזרת לנו להכיר את הגוף שלנו, ללמוד מה נעים לנו ולבלות זמן איכות עם עצמנו. אבל, אם אתה מרגיש שאוננות פוגעת לך בתחומים אחרים בחיים למשל- אתה לא עושה שיעורי בית, לא נפגש עם חברים ופעילויות שונות בגלל האוננות, אז כדאי לשים לכך לב ולנסות לראות בהדרגה איך מורידים מעט את המינון של האוננות כדי ששאר הדברים בחיים שלך לא ייפגעו. נסה לגרום ליום יום שלך להיות יותר עמוס ומלא אותו בדברים שעושים אותך שמח. צא לעשות הליכות ,שחק כדורסל עם חברים בשכונה, תתנדב למען אחרים, כל מה שיוציא אותך מהבית. עיסוקים כמו אלה עשויים לגרום לך להיות יותר עסוק ולהתעסק פחות בצורך לאונן. במידה ויש לך עוד שאלות אתה מוזמן לפנות ל"דלת פתוחה", מרכז הנותן ייעוץ לבני הנוער בכל הקשור לאהבה, גיל ההתבגרות ומיניות, ולקבל ייעוץ נוסף פרטים באתר- https://www.opendoor.org.il/. בהצלחה!"

תגובות