שונאות גברים: סטיגמות נפוצות על פמיניסטיות. צילום: fotolia

שונאות גברים: סטיגמות נפוצות על פמיניסטיות

ככל הנראה, רוב נשות ונערות החברה הליברלית תומכות בתנועת הפמיניזם ואף מנהלות אורח חיים פמיניסטי להפליא. אולם, דווקא בשל הפופולריות של התנועה - נוצרו אינספור סטיגמות על נשים פמיניסטיות והתנהגותן. בכתבה הבאה תמצאו את חמשת הסטיגמות הנפוצות ביותר והפרכתן

לאחרונה, חל שינוי משמעותי בגישה של החברה שלנו כלפי תנועת הפמיניזם: יותר ויותר נשים וגברים מביעים תמיכה בעקרונות התנועה ומצהירים על עצמם כשייכים אליה. אולם, יחד עם התמיכה הרבה - נוצרו לא מעט סטיגמות דווקא על הנערות והנשים הפמיניסטיות. מתוכן, אספנו עבורכם את הסטגימות הנפוצות ביותר וההוכחות לכך שאין להן שום קשר למציאות.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

”כל הפמיניסטיות אותו דבר“


בדומה לדעות פוליטיות ואמונות דתיות למיניהן - גם את הפמיניזם ניתן לחלק לעשרות "סוגים", שנבדלים זה מזה בעיקר ברמת המתינות שלהם. למשל - הפמיניזם של נשים דתיות וחרדיות, אינו בהכרח זהה לפמיניזם של נשים חילוניות. למעשה, ישנם אינספור גורמים אחרים המשפיעים על "סוג" הפמיניזם של אישה מסוימת ומוכיחים שהסטיגמה היא רחוקה מלשקף את המציאות.

”למה אתן כל כך שונאות גברים?“


לאלה מכם שמאמינים בסטיגמה הזו - חשוב להבהיר כי "שנאת גברים" ו-"פמיניזם" אלו שני מונחים שונים לגמרי ואין דבר המקשר ביניהם. המטרה של תנועת הפמיניזם היא להפוך את החברה האנושית לחברה שיוויונית, ליברלית ומתקדמת ואילו שנאת גברים - כשמה היא, מקדמת שנאה של בני המין הגברי. התופעה הזאת אכן קיימת ולא ניתן להתכחש אליה, אך הקשר בינה לבין פמיניזם הוא מקרי בהחלט; ואין סיבה שכל פמיניסטית תיחשב כשונאת גברים. 

© fotolia 

”אם את פמיניסטית, כנראה שאת לא מטופחת“


כאמור, קיים מגוון רחב של "סוגי" פמיניזם בעלי מאפיינים שונים, עובדה שמונעת מכם את האפשרות להכליל את כל הנשים הפמיניסטיות תחת קטגוריה אחת. מלבד זאת, חשוב לזכור שמידת הטיפוח היא תלויית אופי ונכונות להשקיע בנראות החיצונית ואינה קשורה כלל לעמדה בנוגע לשיוויון מגדרי. במילים אחרות, כן - קיימות המון פמיניסטיות שמתאפרות ומשקיעות במראה החיצוני שלהן ולא - העקרונות של הפמיניזם לא כוללים איסורי טיפוח והתגנדרות.  

”פמיניסטיות אוהבות לעשות דרמה“


אחד מהטיעונים החוזרים והנשנים שנאמרים כדי להביע התנגדות לתנועה הפמיניסטית, הינו שהתחביב המשותף של כל הפמיניסטיות הוא לא אחר מאשר "לעשות דרמה". עליכם להבין שלולא ה"דרמה" שהתנועה הפמיניסטית עוררה בנוגע להטרדות מיניות ואי שיוויון תעסוקתי - מצבן החברתי של נערות ונשים היה חמור בהרבה ממצבן הנוכחי. כמו כן, הטענה שמאבק באפלייה של כחצי מהאוכלוסייה מהווה אקט מיותר ודרמטי, בהחלט יכולה להיחשב כטענה לא-מאוד-מוסרית וחסרת כל ביסוס.

© Fotolia

”מה הבעיה שלכן עם אנטי-פמיניזם?“


תבינו - פמיניזם היא תנועה חברתית רחבה, המורכבת מקשת של רמות מתינות שונות ונקודות מבט אינדיבידואליות. לכן, אינכם יכולים לטעון בשום אופן שכל הפמיניסטיות הן מקובעות, סגורות ומתקשות לקבל דעות שמנוגדות לשלהן. עליכם להבין שהמתנגדים והמתנגדות לפמיניזם אינם מפריעים לאף פעילה פמיניסטית, כל עוד הם אינם מסיתים נגד זכויות אנושיות בסיסיות, כמו - הזכות של כל אישה להיות מוגנת מפני הטרדות ותקיפות מיניות. באפשרותכם לנהל עימן שיחות בנושא ולהביע את דעתכם המנוגדת לפמיניזם (במידה ואכן יש לכם אחת כזו) מבלי לחשוש מפגיעה בכם או בהן.  

תגובות