הארי סטיילס: "כבר לא צריך להגדיר את עצמנו בצורה חד משמעית". gettyimges.ILHandout

הארי סטיילס: "כבר לא צריך להגדיר את עצמנו בצורה חד משמעית"

לאחרונה, שאלת ההבדלים המגדריים שוב עלתה לכותרות ועוררה ויכוחים רבים: כמה מגדרים באמת קיימים? כיצד המגדר נקבע? והאם קיימת חשיבות למין שבו נולדנו? ובכן, אם תשאלו את הארי סטיילס, שהתראיין אתמול (ד') בנושא: "אפילו אם המונחים 'נשיות' ו'גבריות' קיימים - בהחלט ניתן לשחק עם הגבולות שלהם"

הזמר האהוב - הארי סטיילס, הוכיח לנו, לא פעם ולא פעמיים - שהוא אינו מייחס חשיבות רבה לנורמות החברתיות והולך אך ורק אחרי הלב שלו. אתמול (ד'), הוא הוכיח זאת שוב כשהתראיין למגזין "L'OFFICIEL" והביע את תמיכתו בתופעת טשטוש הגבולות בין המגדרים השונים. 

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

סטיילס טען כי: "גבולות רבים מתחילים להיטשטש במיוחד בתחום האופנה, אך גם בתחומי המוזיקה, קולנוע ואמנות. אני חושב שאנשים כבר לא מתאמצים להבדיל בין המגדרים השונים; ואפילו אם המונחים 'נשיות' ו'גבריות' עדיין קיימים - בהחלט ניתן לשחק עם הגבולות שלהם". סטיילס התייחס לנושא רגיש ומשמעותי, שמעורר שאלות ויכוחיות רבות; האם באמת קיימים הבדלים בין המגדרים השונים? והאם ישנה משמעות למין שבו נולדתם?

ובכן, אם תשאלו את סטיילס: "אנחנו כבר לא צריכים להגדיר את עצמינו בצורה חד משמעית. ניתן לראות שבתחום האופנה ובשלל תחומים אחרים, ההקפדה על ההבדלים בין המינים כבר אינה נוקשה כפי שהיא הייתה פעם - וזה מעניק לנו חופש בחירה רחב יותר". כאמור, הזמר אכן עומד מאחורי הדברים הללו ואף מסרב בעצמו להיכנע להגדרות של "נשיות" ו-"גבריות", דבר שבהחלט בא לידי ביטוי בסגנון חייו ולבושו.

 
 
 
View this post on Instagram

SATURDAY NIGHT LIVE.

A post shared by @ harrystyles on

רק לפני כמה שבועות, הזמר האהוב בחר לשתף את עוקביו בתמונות שלו - לבוש בבגדי בלט מסורתיים. התצלומים האלו בהחלט מבטאים מרד גלוי במוסכמות החברתיות, שקשורות להבדלים החיצוניים בין המינים. רוב העוקבים תמכו בצעד האמיץ הזה והביעו אהדה כלפי סטיילס ואישיותו, דבר שמוכיח שכפי שהזמר האהוב טען בראיון - אכן ניתן להבחין בשינוי משמעותי בגישה הרווחת כלפי ההבדלים בין המינים והמגדרים השונים: ככל שעובר הזמן, כך יותר ויותר גבולות מטשטשים והמוסכמות החברתיות דוהות.

 
 
 
View this post on Instagram

SATURDAY NIGHT LIVE.

A post shared by @ harrystyles on

אולם, יחד עם האהדה כלפיו - הופנו גם לא מעט תגובות וביקורות שליליות כלפי בחירותיו: במידה ותרפרפו בתגובות לתצלומים הייחודים שלו, תוכלו להבחין בכמה תגובות הומופוביות ושליליות במיוחד, שמבטאות תפיסה "חשוכה" שנפוצה רק בקרב אחוז קטן מהאוכלוסייה - אך בכל זאת תופסת לא מעט מעט מקום בשיח הציבורי. משפיענים אמיצים לדוגמת הארי סטיילס, שמרבים לדבר על הנושא ואינם מייחסים חשיבות לטוקבקיסטים האכזריים הללו - מסייעים במאבק נגד התפיסות האלו ובהוצאתם מהמרחב הציבורי. מי ייתן ובזכותם יתחולל שינוי חיובי בחברה האנושית וכל הגבולות המגדריים יעלמו כלא היו.

תגובות