בלי סודות: "קבוצת החברים שלי מתחילה להתפרק". Shutterstock

בלי סודות: "קבוצת החברים שלי מתחילה להתפרק"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

 עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

"קבוצת החברים שלי מתחילה להתפרק"

בת 16 שואלת: "היי, אני בת 16 ולאחרונה אני מרגישה שקבוצת החברים שלי מתחילה קצת להתפרק. אנחנו כבר בקושי נפגשים, אלא רק בבית ספר, וגם שם כבר לא תמיד יושבים יחד. אני מרגישה קצת לבד בזמן האחרון בגלל שכל אחד מצא לעצמו קבוצת חברים שונה, והחבורה שלי עם חברים שלי קצת מוזנחת. אז מצאתי לזה פיתרון זמני- אני מדברת עם אנשים בגילי או כאלה שגדולים ממני בשנה-שנתיים, והאמת שזה נחמד. השבוע אפילו נפגשתי עם מישהו ממש חמוד והיה לי כיף, אני חושבת שזה בעיקר כי הרגשתי כבר הרבה זמן את הצורך הזה להיפגש עם חברים. בנוסף, אני בתולה ויצא לי לדבר עם מישהו שאמר לי במפורש שהוא רוצה סטוץ. האמת שאני לא אתנגד כי הוא חמוד וגם איתו כיף לי לדבר, אבל כשסיפרתי לחברה שלי עליו היא ממש התנגדה ואמרה שאני לא אפגש איתו בכלל. אני מתלבטת אם כן להיפגש איתו או לא כי מצד אחד אני רוצה, אבל מצד שני אני לא יודעת אם הרצון הזה להיפגש איתו נובע מהרצון שלי למלא קצת את החוסר מצד החברים שלי שמזניחים את הקשר שלנו, או כי אני באמת רוצה. מה לעשות?"

תשובת היועצת: "שלום לך, נשמע שאת שואלת את עצמך שאלות חשובות כדי להגיע למודעות טובה, המשיכי כך. בנוסף, טוב שפנית אלינו לקבל ייעוץ, זה מראה על בגרות ולקיחת אחריות. אני מבינה אותך שאת מרגישה קצת בודדה עכשיו, כשקבוצת החברים שלך קצת מתפרקת כפי שאת מתארת. זה נכון ויפה שאת מנסה לבנות אלטרנטיבה חברתית ומשוחחת עם אנשים מסביבך. בוודאי שזה נחמד ומרגש תמיד לפגוש אנשים חדשים, במיוחד אם הם חביבים ומתעניינים בך, אבל חשוב שתבחיני בין התעניינות בך כחברה, באישיות שלך, במה שיש לך לתרום מבחינה חברתית ובין התעניינות בך כאפשרות לסטוץ. אני מבינה שזה יכול להיות מחמיא ומסקרן, אבל אני מציעה שתנסי לחשוב מה יקרה אם תלכי על זה, ותביני את המניע שלו וגם שלך ומה תרגישי- האם נכון לך שהפעם הראשונה תהיה עם מישהו שאת לא ממש מכירה היטב? תחשבי איך את מדמיינת את הפעם הראשונה,  ועם מי יתאים לך לחוות את הפעם הראשונה. גם אם תבחרי בסוף בסטוץ, עשי את הבחירה מתוך תחושת ביטחון ונוחות וזכרי, אינך חייבת להתקדם למקומות שאינך מרגישה בהם בנוח עבור אחרים. קחי בחשבון שיש תקופות יותר קשות מבחינה חברתית, ויש תקופות יותר טובות. את נשמעת לי כמו אחת שיודעת להסתדר מבחינה חברתית ולפעמים זה לוקח קצת זמן למצוא את האנשים המתאימים. אני מאחלת לך הרבה הצלחה".

© צילום: Fotolia

"מודאג מגודל איבר המין שלי"

בן 14 שואל: "היי, אני בן 14.5 וגודל איבר המין שלי הוא 11 ס"מ בלבד. אני ממש מפחד שהוא קטן ולא יגדל יותר, זה מאוד מדאיג אותי, מה לעשות?"

תשובת היועצת: "שלום לך, יש הרבה רבדים בשאלה שלך ואענה עליהם לאט לאט. דבר ראשון, האיבר ממשיך לגדול ולהשתנות עד סוף גיל ההתבגרות, בין גילאים 21-18 ולכן יש לך עוד זמן שהוא יכול בו לגדול אז אין מה לדאוג. שנית, ואפילו יותר חשוב, שתדע שאין כל כך משמעות לגודל האיבר כפי שאנחנו כחברה נוטים לייחס לו. אם החשש שלך נובע מדאגה ליום בו תקיים יחסי מין אז מה שנקרא: "הגודל לא קובע", מאחר וגודל הנרתיק של האישה הוא משהו כמו שבעה סנטימטר והיא תרגיש את הגירוי גם רק בכניסה אליו, לכן אין משמעות לגודל האיבר כמעט בכלל בהקשר לעונג האישה. אני מעריכה שאתה חווה את האיבר שלך כ"קטן" כי נחשפת לאיברים גדולים יותר, כנראה בצפייה בפורנו ולכן אתה חושב שהוא לא מספיק גדול. שתדע שפורנו הוא בעצם יצירה קולנועית למטרות רווח ולכן משתמשים בו בכל מיני "טריקים" כדי להעצים ולהגדיל את הכל. יחסי מין במציאות לא נראים כמו בפורנו, גדלי האיבר והזקפה שלהם ממש לא ארוכים וממושכים כמו בפורנו- בדיוק כמו בכל סרט מדע בדיוני שהוא תלוש מהמציאות, כך גם הפורנו. לסיום, ממליצה לך לגלות סבלנות והמתנה עד שהוא יגדל, יש לך הרבה זמן. הנושא לא צריך להדאיג אותך. הנתונים מצביעים על גודל איבר ממוצע של 8 סנטימטר, אז לפי הנתונים אתה מעל הממוצע והכל בסדר. אל דאגה. בהצלחה".

© צילום: Fotolia

"קיימנו יחסי מין יבשים והמחזור מאחר, אני בהריון?"

בת 16 שואלת: "היי, אני וחבר שלי קיימנו סקס יבש לפני כשבועיים. הוא היה עם תחתונים וגם אני, ושנינו גמרנו. המחזור שלי מאחר בערך ב-3 ימים (אבל עבר חודש והמחזור שלי לא סדיר לגמרי) ואני מפחדת שאני בהריון. אם כן, זה לא מתקבל על הדעת בכלל. אני לא רוצה את זה וזו לא שאלה של בגרות או החלטות, אין סיכוי שזה יקרה. בכל אופן, יש סיכוי שאני בהיריון? קראתי באנגלית ובעברית ובכל מקום יש תשובה אחרת. אבל אני ממש לא רוצה לקנות בדיקת הריון, מה לעשות?"

תשובת היועצת: "שלום, אני שמחה שיצרת איתנו קשר , אני מבינה שאת נמצאת במצב מלחיץ שבו את לא בטוחה אם את בהריון או לא. כל הכבוד לך שבאמת ניסית לחקור את הנושא לבד ושפנית אלינו כגורם מוסמך לקבלת תשובה מקצועית. במקרה שלך, היות והיה רק סקס יבש כאשר ההגדרה היא ששני בני הזוג לבושים ואין מגע של זרע עם איבר המין הנשי, לא סביר שאפשר להיכנס להריון. היות והמחזור שלך לא סדיר בגיל הזה בהחלט יש סיכוי לאיחור של 3 ימים וזה יכול לנבוע גם מלחץ וממתח. אני ממליצה לך לחכות עוד קצת עד קבלת המחזור ובמידה והוא לא מגיע להיוועץ עם רופאת נשים. במידה ובהמשך את ובן זוגך תרצו לקיים יחסי מין עם חדירה, אני ממליצה לכם לקבל הדרכה על אמצעי מניעה על מנת לא להיכנס להיריון לא רצוי. ייעוץ והדרכה לגבי אמצעי מניעה תוכלו לקבל בסניפי דלת פתוחה וגם לעשות בדיקה רפואית כדי להתאים לך אמצעי מניעה".

"דלת פתוחה" הוא מרכז הנותן ייעוץ לבני הנוער בכל הקשור לאהבה, גיל ההתבגרות ומיניות. ניתן לקבל ייעוץ ותמיכה בסניפי דלת פתוחה או באתר האינטרנט https://www.opendoor.org.il/.

תגובות