בלי סודות: "לא בטוחה ברגשות שלי לחבר הכי טוב". adobe stock

בלי סודות: "לא בטוחה ברגשות שלי לחבר הכי טוב"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

 עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

"יש לי בעיית שפיכה מהירה, מה עושים?"

בן 17 שואל: "שלום, אני בן 17 ואני חושש שיש לי בעיית שפיכה מהירה מאוד. אני יכול לגמור בתוך כמה שניות ספורות וזה מבאס, ואפילו די מפחיד לפני קיום יחסי המין. מה אני אמור לעשות בשביל לעשות שינוי דרסטי בנושא? למי אני אמור לפנות אבל מבלי לספר להוריי? מה יעזור לי?"

תשובת היועצת: "שלום לך. הנושא שאתה מתאר מוכר, אני שמחה שאתה בוחר להתייעץ על הנושא על אף שהוא קשה ומורכב עבורך. שפיכה מהירה תוך מספר שניות או דקות, מאפיינת בני נוער בגיל ההתבגרות והדבר קשור לתחילת ההתנסות המינית, שכוללת התרגשות מכך והורמונים שמשפיעים על ההתפתחות בתקופה זו. ככל שתתנסה יותר ותכיר את עצמך, תוכל לשלוט יותר ביכולת שלך להגיע לשפיכה. יש קשר בין רמת המתח והלחץ לבין התפקוד הגופני, כך שככל שתהיה רגוע ומנוסה יותר, כך תוכל לשלוט במתי תהיה השפיכה. אתה מבקש שינוי דרסטי, אבל יש צורך בסבלנות ובהקשבה לגוף. נכון שבפעמים הראשונות כאשר מקיימים יחסי מין, ישנו ריגוש  גדול וסביר להניח שתהיה שפיכה מהירה. אני ממליצה למשל לאונן לפני שתקיים יחסי מין, דבר שיכול להאט את השפיכה. תוכל לנשום וללמוד להירגע כדי להוריד את רמת המתח והלחץ, דבר שיכול להועיל. גם שימוש בקונדום מעמעם את התחושות ויכול להשפיע לטובה. חשוב שתדע שזה לא הכרחי לעכב את השפיכה. רוב הנשים והבנות לא מגיעות לאורגזמה מחדירה אלא באמצעות הדגדגן ולכן הן לא תמיד ייהנו מחדירה ממושכת. שיהיה הרבה בהצלחה".

© צילום: Fotolia

"לא בטוחה ברגשות שלי לחבר הכי טוב"

בת 15 שואלת: "שלום, אני בת 15. יש לנו חבורה במושב של כמה ילדים, ואני לא יודעת מה אני מרגישה לחבר טוב שלי מהחבורה. לא סיפרתי לאף אחד שום דבר, אבל חברות שלי כבר שמו לב לזה מזמן ואני יודעת שהוא לא בעניין, לא מחוסר ביטחון. אני פשוט יודעת. הוא מתנהג אליי כמו אל חברה טובה לפעמים שם עליי יד. תמיד מציקים לנו על הנושא וכשהוא מראה לי מישהי נחמדה שהכיר זה גורם לי לקנא מאוד. אני לא יודעת אפילו מה לשאול ומה אני יכולה לעשות? אני כבר שנה מחכה שיעבור לי וזה לא קורה".

תשובת היועצת: "שלום לך, אני מאד שמחה שאת מרגישה בנוח לפנות אלינו. ממה שאת מתארת, נשמע שאת מפתחת רגשות לחבר שלך וזה יכול להיות מרגש אך לעתים רגשות הצד השני אינם זהים לשלנו וזה יכול ליצור תחושה לא נעימה. חשוב שנבין שזה חלק בלתי נפרד מהחיים. ראשית, אמליץ לך לנסות להגיד לו איך את מרגישה, יכול להיות שברגע שיידע - יראה אותך באופן אחר או ירגיש בנוח להפגין כלפייך רגש וחיבה באופן לו את מצפה. יחד עם זאת, את צריכה להיות מוכנה גם לאופציה שהוא אינו מרגיש כמוך ואולי כדאי לנסות להמשיך הלאה. חשוב שתביני שזה לא בהכרח קשור אלייך ויכול מאד להיות שהוא לא בעניין היות ופיתח רגשות למישהי אחרת/ אינו מעוניין בזוגיות כרגע ועוד הרבה סיבות אשר קשורות אליו ולחייו הפרטיים. חשוב שבתהליך הזה תהיי קשובה לעצמך ולמה שמתאים לך ולפעול לפי זה. זו אכן תחושה לא נעימה אבל זה ממש בסדר, את עוד צעירה ואת תחווי מערכות זוגיות לאורך החיים שלך. לעתים אנחנו צריכים לחוות אכזבות כדי ללמוד מהן וכדי להעריך ולזהות כשמשהו באמת טוב מגיע. כולנו חווים תחושות כאלו באיזשהו שלב בחיים, את אינך לבד. שיהיה הרבה בהצלחה".

© צילום: Sutterstock

"האם זה טוב לאונן בזמן צפייה בפורנו?"

בן 15 שואל: "היי, אני אוהב לאונן, זה כיף לי, השאלה שלי היא- האם זה טוב לאונן ולצפות בפורנו במקביל? אני רוצה לדעת גם כמה שיותר דברים על איבר המין שלי. האם זה הגיוני שאני בסך הכל בכיתה ט' ואיבר המין שלי באורך 16 ס"מ?"

תשובת היועצת: "שלום רב ותודה שפנית אלינו. אכן אוננות היא דבר כיף, זוהי דרך לענג את עצמך ובאותו זמן גם ללמוד על עצמך, מה נעים לך, מה פחות, וכיצד אתה מגיב לגירוי מיני. חשוב לדעת שלעובדה שאתה צופה בפורנו תוך כדי אוננות, יש גם מגבלות. החיים האמיתיים, כידוע, אינם זהים למה שמציגים לך בסרטי פורנו, וההתנייה שאתה יוצר בין גירוי מיני לבין צפייה בתכנים פורנוגרפיים עלולה להקשות עליך בהמשך, ביחסים אמיתיים עם בת או בן זוג. סף הגירוי בפורנו הוא מאוד גבוה, ובחיים, לעיתים, הגירוי אינו כל כך חריף, מה שעלול לגרום לירידה במשיכה המינית ובביטוי שלה. בנוסף, אתה עלול לצפות מעצמך לביצועים כמו בסרטים, שיכולים להיות לא ריאליים (לגבי גודל האיבר, משך הזמן עד השפיכה, מידת ההנאה של בן בת הזוג וכו'). באתר "דלת פתוחה" אתה יכול למצוא מידע נוסף בעניין השפעת פורנו. לגבי גודל איבר המין שלך- הגודל הממוצע של איבר המין הזכרי בזקפה הוא 13 ס"מ, לכן, אם היית מתוסכל מגודל איבר המין שלך זה כנראה גם נובע מצפייה בפורנו שמדגישים את אבריהם הגדולים של השחקנים, מה שלא קיים הרבה במציאות. בנוסף, זה שבגילך יש לך איבר מין גדול יותר, זה נחמד, אבל חשוב שתדע כי לגודל האיבר אין כמעט השפעה על היכולת להביא את בן בת הזוג שלך להנאה מיחסי מין. רוב הנשים, לא מגיעות לאורגזמה מחדירה וישנן דרכים רבות להביא אשה לאורגזמה, שאינן קשורות כלל ועיקר בגודל איבר המין. גם על כך תוכל לקרוא יותר באתר שלנו. נשמע שאתה בחור בריא בגופך ובנפשך. מציעה לך לצמצם עד כמה שניתן את הצפייה בפורנו ולהפעיל את דימיונך שמסוגל להגיע לכל מקום. מקווה שעזרתי לך".

"דלת פתוחה" הוא מרכז הנותן ייעוץ לבני הנוער בכל הקשור לאהבה, גיל ההתבגרות ומיניות. ניתן לקבל ייעוץ ותמיכה בסניפי דלת פתוחה או באתר האינטרנט https://www.opendoor.org.il/.

תגובות