רוצים לכתוב מכתב מהלב? כל הטיפים שיסייעו לכם לעשות זאת. צילום: gettyimages

רוצים לכתוב מכתב מהלב? כל הטיפים שיסייעו לכם לעשות זאת

תמיד רציתם לכתוב מכתב לקראש הראשון שלכם? או אולי דווקא לאחד מההורים שלכם? מעולה, עכשיו יש לכם הזדמנות לפרוק את כל החוויות והרגשות שלכם: בכתבה שלפניכם תוכלו למצוא טיפים לכתיבת מכתב לאחד מהאהובים עליכם

מדי יום שני, אנו מפרסמים מכתב מרגש שנכתב על ידי אחד מהכתבים והכתבות שלנו, ומופנה לאדם משמעותי בחייהם: אהבה ראשונה, קרוב משפחה, חבר או חברה, בני זוג - ולמי לא בעצם? מעכשיו, גם אתם יכולים לכתוב מכתב מהלב לאחד מהאנשים הקרובים אליכם או אפילו לעצמכם!

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

בחרו נמען

השלב הראשון בכתיבת מכתב מהלב הוא לבחור למי אתם רוצים לכתוב אותו. מתלבטים למי לכתוב? נסו לחשוב על הבן אדם שהכי מעסיק את המחשבות שלכם ברגעים אלו. זה יכול להיות אחד ההורים, חבר או חברה טובים, בני זוג, אקסים, מורה כלשהו ועוד ועוד. ברגע שיהיה לכם על מי לכתוב, בעיקר אם יש לכם הרבה מה לומר לו\ה (ואם אתם חושבים עליהם ברגעים אלו, כנראה שיש לכם מה לומר להם), כתיבת המכתב תזרום לכם הרבה יותר בקלות.

כתבו ללא פילטרים

הרבה פעמים אנחנו נוטים להתחיל לכתוב ועוצרים את עצמנו, משכתבים את הכתוב ואף מוחקים אותו. הדבר יכול לנבוע מחששות רבים שעולים במהלך כתיבת המכתב. החששות לגיטימים לחלוטין, אך הם מונעים מאיתנו לכתוב את אשר באמת על ליבנו. איך להימנע מהם? נסו לכתוב את מה שיושב לכם על הלב בלי לעצור, בלי למחוק, בלי לצנזר. תכעסו, תבכו, תשמחו, תרגישו מה שאתם רוצים להרגיש באותו הרגע - כתבו ללא פילטרים. בהמשך, כשתסיימו, תוכלו לערוך ולעדן את הקטעים שלדעתכם פחות טובים או שהייתם מעדיפים לא להעלות בכתב, אבל שוב - רק בסיום הכתיבה הראשונית.

כתבו ללא פילטרים
כתבו ללא פילטרים © fotolia

כתבו את המכתב בשפה שלכם

אל תנסו להרשים אף אחד או להיות מישהו שאתם לא. אתם לא צריכים להשתמש במילים גבוהות או במטאפורות מוגזמות כדי להעביר את מה שעל ליבכם. תהיו אתם, תכתבו בשפה שלכם, גם אם אתם מרגישים שזה לא פורמלי מספיק - זה לא חייב להיות רשמי.  

קחו השראה ממכתבים אחרים

נתקעתם באמצע הכתיבה? או לחילופין, מתקשים בכלל להתחיל את המכתב? אל דאגה, יש מספיק מכתבים מהלב שאתם יכולים לקחת מהם השראה. היכנסו למכתבים שלנו ועיינו בהם - בטוחים שתוכלו לקבל השראה ומוטיבציה מחלקם.

קחו השראה
קחו השראה ממכתבים אחרים © צילום: Fotolia

אל תפחדו לכתוב גם על מה שקשה

המכתבים הכי טובים נכתבים לפעמים ממקומות של קושי ועצב. אל תפחדו לגעת גם במקומות שעד היום פחדתם להתמודד איתם. אהבה נכזבת, אקסים, חרדות מסוימות ועוד. ברגע שתכתבו על הדברים האלה, תוכלו לעיתים לקבל פרספקטיבה שונה לגביהם, או לחילופין, תוכלו להגיע לאיזה שהיא השלמה \ ניסיון לתיקון שלהם. 

בהצלחה!

תגובות