בלי סודות: "מפחדת לפגוע בבן הזוג שלי". פוטוליה

בלי סודות: "מפחדת לפגוע בבן הזוג שלי"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

"מפחדת לפגוע בבן הזוג שלי"

בת 17 שואלת: "היי, יש לי חבר שלושה חודשים והוא ממש מקסים וממש כיף לי איתו, העניין הוא שאני נמשכת לבנות, וזה משהו שאני מודעת אליו כבר המון זמן. אני מאוד נהנית להיות עם חבר שלי ואני לא מצליחה להבין אם אני באמת רוצה להיות איתו או שאני פשוט משתמשת בו כתירוץ לא להיות מי שאני. אני מפחדת שהוא מפתח רגשות אליי ואנחנו נתקדם ואז אני אבין שאני בכלל לא נמשכת אליו ואפגע בו, אני לא מצליחה להבין אם אני באמת מאוהבת בו או שזה רגשות חבריים שפשוט מתערבבים אצלי בראש. הייתי מאוהבת בבנות פעם וזה לא הרגיש ככה אבל עם אותן בנות לא היה סיכוי שנהיה ביחד אז אולי זה בגלל זה. אני ממש לא יודעת מה לעשות ואני לא רוצה שהוא יפגע בסוף אבל אני גם לא רוצה להיות מישהי שאני לאאשמח לעצה".

תשובת היועצת: "שלום לך,אני שמחה שאת פונה אלינו. את מעלה שאלות חשובות ונשמע שאת מתמודדת עם מצב מבלבל ולא פשוט. אני מבינה מפנייתך שאת יודעת שיש לך משיכה לנשים, אבל את נמצאת כרגע במערכת יחסים עם גבר ואת לא בטוחה אם את נמשכת אליו ואם יש לך רגשות רומנטיים כלפיו.

משיכה מינית ומשיכה רומנטית יכולות להתקיים בכל מיני צורות ושילובים, יש שנמשכים מינית ורומנטית לבני מין אחד, יש שנמשכים לבני שני המינים וכן יש עוד טווח רחב של זהויות והעדפות מיניות, אין דרך אחת שהיא נכונה. את עדיין בשלבים בהם את מתנסה וחוקרת מהן מערכות היחסים המיניות והרומנטיות שמתאימות, מהנות וטובות עבורך וטבעי לחלוטין שזה ייקח זמן. אין שום בעיה בכך שתתנסי במערכת יחסים עם גבר ותבחני האם זה משהו מהנה, מענג וטוב לך, וזה לא סותר שיהיו לך רגשות רומנטיים ו/או משיכה מינית גם כלפי נשים ושאולי בעתיד תבחרי לקיים מערכות יחסים עם נשים. עם זאת, אני מבינה שאכפת לך מחבר שלך ושאת חוששת לפגוע ברגשותיו או להשלות אותו.

אני לא יודעת אם אי פעם שיתפת מישהו בנוגע למשיכה/ההעדפה המינית שלך. במידה ושיתפת בעבר וזה מרגיש לך נכון ומתאים עבורך כרגע, הייתי מציעה לך לשתף בכך את חבר שלך ולספר לו על החששות שאת אולי חשה. יכול להיות שזה יפתיע אותו ואולי גם יפריע לו, אבל אולי הוא ישמח שאת משתפת אותו ושהוא יעדיף לדעת ולהכיר עוד צדדים בך. אני מבינה שזה צעד מלחיץ ומפחיד, אבל אולי זה יקל עליך שאת לא מסתירה ממנו פרטים משמעותיים ושאת נאמנה לעצמך. במידה ואת רוצה לקבל עוד מידע, לשמוע התלבטויות או סיפורים של נערות/ים עם משיכה מינית דומה לשלך את יכולה לפנות לפורומים שונים כמו קו הייעוץ של האגודה למען הלהט"ב, בטלפון- 03-6205591 או בוואטסאפ- 058-6205591.

במידה ואת לא רוצה להגדיר את עצמך בצורה כלשהי, כרגע או בכלל, ולהמשיך להתנסות ולחקור בעצמך זאת כמובן דרך טובה ומתאימה גם כן. אני מעודדת אותך להמשיך להיות קשובה לעצמך ומאחלת לך בהצלחה".

"האם מדובר במצב תקין?"

  1. בן 17 שואל: "היי, במהלך חיי יצא לי לגלח את האיבר שלי פעמיים והשתמשתי במכונת גילוח. עכשיו אני מנחש בגלל הגירוי שנוצר עם המכונת גילוח שהשיער יגדל בהרבה יותר, אך הבעיה היא בעצם שזה גדל לי כבר על האיבר עצמו ואני לא יודע מה לעשות כי זה מביך ואני כמעט בטוח שזה לא דבר הגיוני. זה ממש מלחיץ אותי, מה אני צריך לעשות?"

תשובת היועצת: "שלום לך! אני שמחה שאתה ער לתהליכים שקורים בגופך וסקרן לגביהם. לרוב זה נכון שבדרך כלל באזורים שבהם אנחנו מורידים שיער (ובעיקר בגילוח) נראה שהצמיחה של השערות נהיית מוגברת ומפושטת יותר, אבל יכול להיות שהשערות שצומחות לך על הפין עצמו הן כתוצאה של צמיחה טבעית הקשורה להתפתחות המינית שלך שאתה עוד נמצא במהלכה. כל אחד מאתנו נראה ומתפתח באופן שונה בתקופה הזו, אם מבחינת קצב השינויים שאנו חווים ואם מבחינת כמות השערות הצומחות לנו. אתה ממש לא הנער היחיד שיש לו שיער על איבר המין ואתה לא צריך להילחץ מכך. יש אנשים שבאופן טבעי יש להם נטייה להצמיח יותר שיער וכל איבר מין בין אם הוא גברי או נשי נראה שונה.

אתה כמובן יכול לנסות להוריד את שערות הערווה (השערות שגדלות באזור איבר המין) עם שעווה או לקצר אותן עם מספריים על מנת לנסות לצמצם את קצב הצמיחה וכדי שלא תצטרך להשתמש במכונת גילוח, אבל אני לא רואה קשר בין השערות הצומחות על הפין לבין שאר האזור. בכל מקרה הייתי מציעה לך לנסות להימנע מגילוח באזורים יותר עדינים כדי לא לפצוע את עצמך או לגרום לגירוי כפי שאתה מתאר.

כל פין נראה שונה ויש הרבה גברים שצמיחת השערות שלהם מתפזרת גם על איבר המין עצמו, במידה ובעתיד הן יפריעו לך, אתה תמיד יכול לנסות להוריד אותן בעדינות או לבחון אפשרות של לייזר או שעווה במקום. אני מציעה לך בכל מקרה לחכות ולראות אם אכן יהיה אכפת לך בהמשך מהעניין. אני מזמינה אותך ליצור איתנו קשר בכל שאלה נוספת שתהיה לך וגם להתקשר למענה הטלפוני שלנו שהוא לחלוטין אנונימי כמו הצ'ט!"

© Fotolia

"לא מצליחים להגיע לסיפוק מיני"

בן 19 שואל: "אהלן, אני וחברה שלי כבר 3 חודשיים ביחד, כלומר עדיין בתחילת הקשר אבל הפתיחות בינינו מאוד גבוהה והמשיכה גם. במיטה אנחנו מגיעים למצב שהיא קרובה לגמירה אבל היא אף פעם לא מצליחה לגמור, מה הסיבה לכך? השאלה השנייה היא שהרבה פעמים אנחנו מגיעים למצב שאנחנו מקיימים משחק מקדים לא במכוון, שנינו מתמלאים בחשק מיני, אבל כמה דקות לאחר החדירה מתחיל לכאוב לה וגם לי ואז יורד החשק לשנינו. היא טוענת שהיא לא מבינה למה זה קורה לה, מה הסיבות לכך?"

תשובת היועצת: "שלום לך, אני כל כך שמחה על הפניה שלך. השאלות שאתה מנסה לברר מעידות עד כמה בת הזוג שלך חשובה לך ושאתה לוקח בחשבון את ההנאה והסיפוק שלה,  לא פחות משלך. יפה לשמוע על רגישות והדדיות כזו בקשר זוגי!

אתה מתאר מצב בו אתם נמצאים במגע מיני, ובת הזוג שלך נהנית ומתגרה, אולם לא מגיעה לאורגזמה (לא "גומרת"). כמה דברים לגבי שאלה זו: קודם כל, כדאי להבין שמרבית הנשים נהנות ומגיעות לסיפוק מיני על ידי גירוי של איזור הפות והדגדגן, ופחות על ידי חדירה דרך הנרתיק.

האם ידוע לך אם בת הזוג שלך חוותה אורגזמה בעבר? למשל, באוננות? אם התשובה לשאלה זו היא "כן", אז סביר להניח שתוכלו לשחזר זאת יחד על ידי שיחה פתוחה, בה היא תוכל להנחות אותך וללמד אותך איך היא נוהגת לענג את עצמה והדרך בה היא רגילה "לגמור". לא כל יחסי מין כוללים גם חדירה דרך הנרתיק, או חדירה בכלל. אבל, ביחסי מין שיש בהם חדירה, חשוב מאד להקפיד על כך שהנרתיק לח ומשוחרר (אינו מכווץ בגלל מתח או חשש למשל), ושהחדירה עצמה לא תמשך יותר ממספר דקות. חדירה ממושכת יותר עלולה לגרום לתחושת צריבה, שריפה ושפשוף, לשני בני הזוג, כמו שציינת בעצמך. כדאי לבחון מה הסיבות, יכול להיות שהיא פשוט נוטה להפריש פחות נוזלי צוואר הרחם או שבאמת האזור רגיש מאד. במקרה כזה, ובכלל, מומלץ להצטייד בחומר סיכה. חומר זה נועד למריחה בפות, בפתח הנרתיק ועל הפין והוא נועד להקל על החדירה ולהפוך אותה לחלקה ונעימה יותר. חומר סיכה ניתן לרכוש בכל הפארמים וכדאי להקפיד על כך שיהיה מבוסס מים או סיליקון (ולא על שמן).

לסיכום, השאלות הרגישות והחשובות שלך הן הבסיס ליחסים בריאים וליחסי מין. לחשוב על האחר, לרצות את הטוב ביותר עבורו, להדגיש את ההדדיות, לשתף, להיפתח ולחשוב יחד על פתרונות. אני מציעה שתנסו ביחד למצוא את הדרך לגלות מה נעים לה ומגרה אותה, ולשקול להפחית את אורך החדירה כדי למנוע פציעה. מקווה שכל זה עזר לך. אתה מוזמן בכל עת לחזור לשאול, לעדכן, להתייעץ. אנחנו כאן בשביל זה".

  1. "דלת פתוחה" הוא מרכז הנותן ייעוץ לבני הנוער בכל הקשור לאהבה, גיל ההתבגרות ומיניות. ניתן לקבל ייעוץ נוסף באתר- https://www.opendoor.org.il/. 
תגובות