יו גו גירל: מורן טרסוב בראיון מעצים לכבוד יום האישה. צילום: שירה זיו

יו גו גירל: מורן טרסוב בראיון מעצים לכבוד יום האישה

מדי שנה, ב-8 במרץ, אנו נוהגים לציין את יום האישה הבינלאומי שמטרתו העיקרית היא העצמת בנות המין הנשי, שוויון זכויות וציון הישגיהן בתחומים שונים. השנה בעיצומה של מגפת הקורונה, נתקלנו בלא מעט מקרים של חוסר שוויון מגדרי ואלימות כלפי נשים. לכן, החלטנו להרים את הכפפה ולערוך סדרת ראיונות עם נערות ונשים משפיעות וחזקות, שדווקא במהלך התקופה החשוכה הזו, מצאו נקודת אור והצליחו לעורר שינוי משמעותי. הפעם: כוכבת הרשת המצליחה מורן טרסוב, מספרת לנו על השילוב בין הקריירה לאימהות, על הקשיים בהן נתקלה ועל המיזם המיוחד בו לקחה חלק

אם יצא לכם לשוטט ברחבי היוטיוב במהלך השנים האחרונות, וודאי נתקלתם באחד מן הסרטונים של היוטיוברית המצליחה מורן טרסוב ומשפחתה המדהימה. 

מורן ובן זוגה ג’וזף סטאר הם אמנם הורים לשלושה ילדים, אך זה ממש לא מונע מהם מלהפוך למשפחה הכי חמה על המסך כשלכל אחד מהם יש ערוץ יוטיוב משלו עם מאות אלפי עוקבים, מיליוני צפיות, מגוון קמפיינים לחברות מובילות ואפילו סדרת טלוויזיה בכיכובם. 

  1. עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

לצד כל הטירוף הזה, תפסנו את מורן לראיון קצר לכבוד יום האישה, בו שיתפה אותנו בסיבה האמיתית לכך שהפכה לאישה כה חזקה, חשפה בפנינו את הדרך המפותלת שעברה על מנת להגשים את עצמה ואת חלומותיה ואף סיפרה על הקמפיין ״אני_בלי פילטר״, בו לקחה חלק בתור משפיענית שתמיד משתפת ומראה את האמת כמו שהיא.

© צילום: שי פרנקו

את נחשבת לאישה משפיענית, סוחפת ומעוררת השראה. מהו בעינייך הדבר שהופך אותך לאישה כה חזקה ומצליחה? 

״אני חושבת שהסיבה לכך היא בעיקר אותנטיות כי בסופו של דבר כולם יכולים להזדהות עם הסרטונים ולשאוב מהם כוח; בין אם זה ילדים שרואים אותי כאמא כיפית שמבלה עם ילדיה ובין אם זה נשים שרואות אותי מגשימה את חלומותיי, מגיעה להישגים ולצד זה גם מתמודדת עם קשיים ובעיות - ממש כמו כולם... צריך להבין שלא תמיד הכל מושלם, אך למרות זאת, אני תמיד משתדלת לשתף ולצלם את כל מה שקורה לטוב ולרע וכמובן להראות את המציאות כמו שהיא, ללא פילטרים״.

בימים אלו, את לוקחת חלק בקמפיין ״אני_בליפילטר״ של המשרד למעמד האשה בעיריית רמת השרון. מהי בעינייך החשיבות של קמפיין זה?

״בעיניי זה קמפיין מאוד חשוב וזה מדהים שנותנים לאנשים את ההבנה שיש יופי וכוח בלהיות מי שאתה, עם הדעות, המראה והסגנון שלך... אם ניקח לדוגמה את הסיפור שלי, נראה כי הוא ממש ההוכחה לכך שאפשר להצליח ולהגיע רחוק גם מבלי לשים פילטרים - בין אם זה ברשתות החברתיות ובין אם זה בחיים האמיתיים. בנוסף, אני באמת מאמינה בזה שלא צריך לנסות לשנות את עצמנו. תהיו פשוט כמו שאתם כי ברגע שתשימו  את ׳אותו הפילטר׳ - אתם עלולים לאבד את עצמכם ואת הייחודיות שלכם״. 

© צילום: שי פרנקו

מעבר לקמפיין, כיצד עוד ניתן לדעתך לעודד חשיבה חיובית, אהבה עצמית ודימוי גוף גבוה?

״בסופו של יום, הילדים והנוער מחפשים מישהו שהם יוכלו להזדהות איתו ו׳לקחת׳ ממנו דוגמה ולכן לדעתי, כל כך חשוב שכמה שיותר מובילי דעת קהל, ישתפו את המציאות כפי שהיא, בלי פילטרים וכך אולי הם יצליחו לגרום לצופים, לאהוב את עצמם ולא לפחד להיות מי שהם באמת - ממש כמו האיידולים שלהם וכל אותם האנשים שהם מעריכים אשר מציגים את המציאות כמו שהיא, מבלי לייפות אותה...״

הצלחת להגיע ללא מעט הישגים בחייך. האם נתקלת בקשיים כלשהן במהלך הדרך? כיצד מתמודדים עם כך?

״בטח, כל הזמן! צריך להבין שאין דבר כזה שאין קשיים ולמרות זאת, אני מאמינה שדווקא יותר למדתי מהכישלונות שלי מאשר מההצלחות. מעבר לזה, בעיניי ניתן להתמודד עם הכל, כל עוד יש לך את הסביבה התומכת (אצלי זה היה בעלי ג׳וזף ומשפחתי שתמיד היו שם בשבילי) והכי חשוב, את הדרייב, האמונה העצמית ואת הכוח הפנימי הזה שיעזור לכם לדחוף את עצמכם קדימה, לרדוף אחר השגת חלומותיכם ולהתגבר על כל מכשול״. 

© צילום: שירה זיו

בתקופה האחרונה נתקלנו לצערנו בלא מעט סיפורי רצח ואלימות כלפי נשים. בתור אישה דעתנית וחזקה, כיצד לדעתך ניתן למנוע את המקרים הבאים?

״קודם כל להתחיל בחינוך. אלו דברים שצריך לדבר עליהם ולעורר כמה שיותר מודעות; בין אם זה בבית, בבתי הספר או אפילו ברשתות החברתיות. בנוסף, חשוב שנשים יבינו שיש להם למי לפנות ואני מאמינה שההורים, המורים/יועצים בבתי הספר והמשפיענים ברשתות, צריכים לשמש ולהוות דוגמה, לדבר על הנושאים הללו ולא להתעלם מהם. מעבר לכך, חשוב גם שהסביבה תהיה ערנית למה שקורה סביבה. אסור לנו לקחת דברים כמובן מאליו ולכן כדאי תמיד לנסות - להיות שם גם בשביל מישהו אחר...״

איזו אישה מהווה עבורך מודל לחיקוי והשראה?

״אני אמנם אהיה הכי קלישאתית בעולם, אך ללא ספק אבחר באמא שלי שהייתה עבורי מודל לחיקוי כי למרות שהיא עברה וחוותה הרבה קשיים בחיים, היא תמיד שמרה על המשפחה שלנו מלוכדת ונתנה הכל בשבילנו גם כשהזמנים היו פחות טובים... בנוסף, למדתי ממנה המון ובעיקר על ערך המשפחתיות. בזכותה הבנתי שמשפחה זה מעל הכל ובניגוד להרבה אנשים שחושבים שאם למשל הפכת לאמא אז את צריכה לוותר על החלומות שלך - למדתי ממנה בדיוק ההפך. המשפחה היא בעצם המנוע להצלחה ולכוח ובעזרתה ניתן להגשים חלומות מבלי שנצטרך לוותר על עצמנו או על הקריירה שלנו״. 

לסיום, מה היית מאחלת לעצמך לכבוד יום האישה?

״אני מאחלת לעצמי תמיד להמשיך לעשות את מה שאני הכי אוהבת, להצליח להגשים יחד עם משפחתי את כל חלומותיי והכי חשוב בריאות לכולם״. 

תגובות