לפי שלבי הפרידה: פלייליסט ללבבות שבורים. פוטוליה

לפי שלבי הפרידה: פלייליסט ללבבות שבורים

עברתם פרידה לאחרונה? בכתבה הבאה תגלו אילו שירים יוכלו לעזור לכם

אין מבאס כמו לעבור פרידה. ברגע אחד החיים עושים סוויץ' מעצבן שגורם לנו להרגיש שהכל חסר משמעות: השמיים כבר לא שמיים, אלא פיסה כחולה ארוכה ומטופשת, האדמה כבר לא אדמה, אלא סתם משהו שאפשר ורצוי להתרסק עליו בבכי, והלב שלנו כבר לא לב, אלא עיסה מעוכה שלעולם לא תחזור לצורה המקורית שלה. ומה אפילו יותר מעצבן? שרק אנחנו חווים את הכאב הזה. נדמה שאף אחד לא מבין אותנו ושלכולם הציפורים מצייצות חוץ מלנו. ומה הכי מעצבן, אתם שואלים? שאין דבר שיכול באמת לרפא לב שבור חוץ מהזמן עצמו, ואולי כמה שירים טובים. אמנם אין לכם זוגיות יותר, אבל היי! לפחות יש לכם אותנו. ומזלכם שיש לכם אותנו, כי הכנו לכם פלייליסט שמתאר את שלבי הפרידה ויוכל לעזור לכם להתגבר.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

השלב הראשון: הפרידה עצמה

אתם מהאנשים של "זה נגמר בינינו" או של "זה לא אתה - זה אני"? ככה או ככה, השלב הראשון הוא הקשה ביותר והשנוא על כולנו. לא משנה אם אתם בצד שנפרד או בצד שנפרדו ממנו – פרידה היא דבר מפתיע, פוגע ומסעיר. זוגיות לרוב מהווה מקום מבטחים ודבר יציב, וכשהיא נגמרת נותר לנו מעין חור בלב שנדמה שלעולם לא יתאחה, אבל לפחות תנסו להתעודד מהידיעה שכולם עוברים את זה – אז גם אתם ודאי תצליחו.

 

השלב השני: שלב האנטי 

כולנו עברנו את שלב האנטי הידוע – השלב בו אנשים מנסים להושיט יד ולעזור לנו, אך בפועל, כל השיחות שלנו איתם נראות ככה:

"אתה רוצה שאביא לך משהו לאכול?"

-לא

"את רוצה חיבוק?"

-לא

"אתה רוצה שנצא למסיבה?"

-אני לא יוצא למסיבות מאז שהיא לא פה...

השלב הזה מלווה בהסתגרות וברחמים עצמיים. אבל תעשו לעצמכם טובה, ובמקום לקבור את הדמעות שלכם בכרית הרטובה – תצאו לבלות עם אנשים שעושים לכם טוב על הלב. גם אם זה לא מה שיעזור לכם להתגבר – יותר קל לסבול ביחד.

 

השלב השלישי: שלב הקנאה 

מיד אחרי השלב השני, מציץ מעבר לפינה השלב המתיש ביותר. אנחנו נהפכים למרגלים ועוקבים באובססיביות אחרי כל מהלך מצד האקסים: כל סטורי או פוסט שהם מעלים לאינסטוש – אנחנו הראשונים לראות, כל שמועה עליהם – אנחנו הראשונים לשמוע. למעשה, באופן אירוני, בשלב הזה אנחנו נהפכים ליותר מעורבים בחיים שלהם מאשר איך שהיינו לפני הפרידה. והנורא מכל – אנחנו נהפכים לקנאים. אנחנו חושדים ומאשימים כל אדם שרק מתקרב לאקסים שלנו בכך שהוא מאוהב בהם. העצה הכי טובה שלנו לשלב הזה היא לקחת נשימה עמוקה ולהרגע. אם נפרדתם, אז כנראה שהאדם הזה גם ככה לא מציאה גדולה... ואם הוא יהיה של מישהו אחר – כנראה שהמישהו הזה מאוד מסכן. תנסו לרחם עליו במקום לקנא בו.

 

השלב הרביעי: חוסר תקווה 

נסו לספור כמה פעמים ביום אתם אומרים "אנחנו בחיים לא נאהב כמו שאהבנו אותם" או "אין טעם לאהבה אם רק נפגעים ממנה" ותעדכנו אותנו כשאתם מבינים שאתם לגמרי מגזימים! החיים ארוכים מספיק בשביל שתמצאו את האחד או האחת שלכם, וכשתמצאו אותם – תבינו שבחיים לא ידעתם עד כמה הלב שלכם יכול לגדול ולשמוח, וזה יהיה שווה את כל המסע שעברתם. מבטיחים.

 

השלב החמישי: סוף סוף, שלב ההערכה העצמית!

לאחר שחשבתם האם לחזור אליהם ואז פסלתם את האפשרות, ואז שקלתם אותה שוב, ואז חשבתם שאולי כדאי לחזור רק לקשר ידידותי, ומיד פסלתם גם את האפשרות הזו, ושוב חשבתם על האם כדאי שתחזרו ואולי אפילו חזרתם לדבר לתקופה מסוימת... אתם פתאום מבינים: כל הקשר הזה מתיש אתכם, ולמען האמת הוא אפילו לא שווה את ההתשה הזאת. לפתע אתם מבינים שאמנם עדיין כואב לכם, אבל מגיע לכם הרבה יותר טוב ואתם מחליטים לעולם לא לחזור לאקסים.

 

השלב השישי: זמן מרפא את הכל 

זו אולי הקלישאה הכי גדולה בספר, אבל הזמן באמת עושה את שלו. אתם יכולים לנסות לעודד את עצמכם בכל מני דרכים, אבל תכל'ס, כל מה שצריך זה לחכות, ותראו שככל שהימים עוברים – אתם מתחילים, לאט לאט, להרגיש הרבה יותר בסדר. כנראה שזה פשוט לא נועד להיות ושהמצב הנוכחי עדיף עבורכם, כי אם משהו לא בא -  אז הוא לא בא מסיבה מסוימת (קלטתם שעשינו פה רפרנס ליסמין מועלם?)

 

השלב השביעי והאחרון: התגברות 

השלב הזה יכול להגיע לאחר שבוע וגם לאחר שנה – אל תשימו "טיימר" ללב שלכם. כל התקדמות לקראת ההתגברות היא מבורכת ואין להאיץ בלב שבור.                                      אבל כשזה יקרה, אתם תגלו איזה כיף זה להסתכל בתחושת נוסטלגיה על כל התהליך שעברתם ולהעריך אותו. זכרו שכל עוד הרגשתם אוהבים ונאהבים – יישאר לכם זיכרון מתוק מהאהבה שהייתה לכם. תחבקו את הזיכרון הזה, ועם כל הקושי, תשמחו שלפחות אתם מצליחים להרגיש רגשות כאלו יפים. זה לא מובן מאליו. למען האמת – אפילו תשמחו שעברתם את שברון הלב הזה! לא רק שהוכחתם לעצמכם עד כמה אתם חזקים, אלא שעכשיו יש לכם סיפור לספר לנכדים על אהבת נעורים משוגעת שהייתה לכם פעם....

תגובות